Jeg tenkte det kunne være gøy å dele bonustur-routinger, ikke minst som inspirasjon for nye turer. For et par dager siden booket jeg: OSL-LHR SAS Plus 737-700 LHR-ICN Asiana Business 777-200LR (16 timer stopp og overnatting i Seoul) ICN-HKG Asiana Business 747-400 Combi HKG-BKK Thai Business 747-400 (10 timer stopp og middag i Bangkok) BKK-OSL Thai Business 777-300ER 140 000 EB-poeng + CT + 4307,- i skatter og avgifter per person. Hva har dere andre brukt deres hardt opptjente poeng til?
Er noe skikkelig lureri av SAS å kreve fuel surcharges når de egentlig ikke er pålagt å gjøre det på bonusbilletter. Hos United hadde det kostet noen hundrelapper i skatter på ruten din. :/ Cathay First er alltid en vinner, 67.500 hver vei til uansett destinasjon i Asia fra USA med AA miles Ellers booket jeg nylig siste Dividend Miles tur med Qatar fra Chicago- Doha- Kilimanjaro // Johannesburg-Doha-Chicago i biz for 110K poeng.
Har bestilt denne turen til hausten: BGO-CPH SAS Plus A319 CPH-LHR SAS Plus A321 LHR-BOG Avianca Business B787-8 BOG-LIM TACA Peru Business A320 LIM-CUZ TACA Peru Business E190 ADZ-BOG Avianca Business A320 BOG-LHR Avianca Business B787-8 LHR-CPH SAS Plus A320 CPH-BGO SAS Plus A320 Skattar og avgifter trur eg endte opp rundt 2000.- eller noko der i gården (Avianca tar ikkje betalt for fuel surcharges).
Skal på cruise i mai, så da booket vi: ATL-MSP Delta First, 757-200 MSP-ANC Delta First, 757-200 Skatter og avgifter kom på 14 dollar. For begge. Hjemturen går fra Vancouver, men vi skal antagelig nedom Bellingham og besøke eldste sønn, så hjemturen er foreløpig åpen ... Blir vel å kjøre ned til Seattle, tenker jeg.
Godt spørsmål. La meg si det sånn: Det virker på meg usannsynlig at det kjipeste flyselskapet i verden, United, spanderer mellomlegget, de krever 126 daler på en routingen til Asia mens SAS krever 4307 NOK :/.
Etter at jeg kom over Bonusfeber for ca et år siden har det åpnet seg en helt ny verden. Bestilte SAS Amex Platinum og satte inn en stormoffensiv på EB poeng, slo sammen konas og min konto, hadde et par fine helgeturer i Plus med doble sommerpoeng og i løpet av fjoråret stod det 300K nye EB poeng på konto og EBD status oppnådd. I tillegg ble det kjøp ganske så mange DM til fantastiske priser. Har nå begynt å omsette disse poengene. I feb. dette år (DM) 2 pers. OSL – LHR BA Business LHR - NRT BA First HRT - HNL JL M HNL – NRT JL M NRT -LHR BA First LHR - OSL BA Business Juni/juli dette EB + CT 2 pers KRS – OSL SK Plus OSL – FRA SK Plus FRA – ICN OZ First ICN - SIN OZ Business SIN - BKK SQ Business BKK – FRA TG First FRA – OSL LH Business OSL – KRS SK Plus Jan 2016 (DM) 2 pers OSL – LHR BA Business LHR - HND JL First HND - HKG CX First HKG – SGN CX Business SGN - HKG CX Business HKG - LHR CX First LHR - OSL BA Business
Og da fant man billetter fra Bellingham til Atlanta for 12.500 poeng .. og 14 dollar. Alaska til Seattle og Delta resten. Og for 2 x 89 dollar blir det Comfort+, noe som er helt greit på en 767 med internasjonal konfig.
Bruker bonuspoengene mest i jobb egentlig jeg. Når det er altfor dyrt å kjøpe, eller man "skal noe i morra og har lyst til å reise med stil". De siste 4 månedene har jeg vel brukt dem til ca dette: OSL-EWR-OSL i business med SAS for å teste SK907/908 (beste tilgjengelighet) BKK-MUC i first fordi jeg fikk noia av Asia og ville hjem fra jobb ASAP OSL-LHR-OSL for 4 personer i business for å drikke øl OSL-LHR-OSL for 2 personer i business for å spise på Gordon Ramsey Guanghou-HKG-HND i first ettersom det kostet for mye å kjøpe NRT-HKG i business ettersom det kostet for mye å kjøpe LAX-JFK i AA transcont first, because snøstorm Pluss ganske mye upgrades fra business til first på long haul. Så jeg har vel brukt opp noe sånt som 450-500.000 miles når jeg tenker meg om. Ikkje braaaa...
gleder meg til å lese tripreport av den reise og en annen ting, Taca som merke eksisterer ikke lenger, nå heter det vel Avianca Peru
Har ingen upcomings av bonusreiser, men de siste par årene har jeg brukt mine hardt opptjente poeng på denne moroa: - MCO-FRA-OSL-KRS i Lufthansa Business / SAS Business / SAS (innenriksklasse?) Jeg måtte bli et par dager ekstra i Florida, da flyet jeg tøffa rundt i streika litt underveis, og jeg ikke ble ferdig med det jeg skulle i tide til å fly UA 787 heimatt (men så ble jo den groundet pga batteriet sitt og erstattet med 764.) Vel, long story short: æ kom mæ heim. Kostet 60 000 EB poeng + ca 200 NOK i avgifter. Jeg troooor det manglet en null på den fuel surcharge-beregninga, men shitt au. - KRS-OSL-CPH-KRS i SAS Plus / SAS PlusPlusPlus(klappsete) / Widerøe First Class Måtte til CPH. Var litt blakk. Bestilte rundturen mens det var salg. 15 000 EB-poeng + et par hundringser i avgifter. - DXB-FRA-OSL-BOO i Lufthansa økonomi / SAS Go / SAS Go No further explanation. 36 000 EB-poeng og 1700 NOK i avgifter - BOO-OSL-CPH-EWR i SAS Plus (annonsert som SAS First Class av purser. Jeg fikk stjerner i øyan, og ble mo i knæra) / SAS Plus / SAS new Business First flight med Erik Viking med ny innmat. Enkelt og greit. Evig verdt den støvsuginga av EB-kontoen min. (125K EB-poeng + 600 NOK i avgifter på "best availability) Vi får se hva slags sprell jeg kan finne på fremover med de resterende poengene mine.
Booket følgende i går, 2 personer, alt i business: 20 april OSL-ZRH Swiss ZRH-LAX Swiss 28 april SFO-ZRH Swiss ZRH-OSL Swiss 110 000 poeng + CT samt ca 3700 kr i avgifter pr person.
Det er ikkje 100% garantert at eg faktisk får den gjennomført, då eg kanskje flyttar til Singapore seinare i sommar. Men hvis den blir gjennomført så skal eg gjera eit forsøk på å skriva min første TripReport Hmm, det ser faktisk ut som at du har rett at dei har skifta navn til Avianca Peru, men på billettane mine står det faktisk framleis: NON STOP LIMA TO CUSCO OPERATED BY: TRANS AMERICAN AIRLINES AIRCRAFT OWNER: TACA INTERNATIONAL AIRLINES, TA COCKPIT CREW: TACA PERU, T0 CABIN CREW: TACA PERU, T0 EQUIPMENT: EMBRAER 190
Aug 2015: OSL-BKK TG C BKK-HKG TG C HKG-BKK TG C BKK-OSL TG C 150.000 MP Poeng og $ 30 pr. pax Feb 2016: OSL-FRA LH C FRA-BKK TG F BKK-SYD TG F SYD-BKK TG F BKK-MUC TG F MUC-OSL LH Y ( R ) 230.000 MP Poeng og $ 142,10 pr. pax He, he, tviler på om LH har C bonusseter på E195 MUC-OSL. Men greit å få soft landing fra F til den klassen jeg hører hjemme i, Reidar-klasse ( R ). Toseter på E195 er bra ved nødutgang.
Booket kampanjen til IAH fra SVG, så det ble sånn: 30/4 OSL-SVG, SAS Plus 30/4 SVG-IAH SAS Business 2/5 IAH-SVG SAS Business 2/5 SVG-OSL SAS Plus 50000 EB poeng og 407,- i avgifter
Januar 2016 BGO-LHR-FRA BA Club Europe FRA-HKG Cathay Pacific First HKG-TPE Cathay Pacific Business TSA-HND JAL Business, et par dagers stopover i Tokyo. HND-LHR JAL First LHR-BGO BA Club Europe Tror faktisk jeg gleder meg mer til JL F enn CX F, selv om sistnevnte oftere blir fremhevet som en av verdens beste F-klasser. Har nok en forkjærlighet for Japan, med kulturen, maten, høfligheten etc. Februar 2016 BGO-LHR BA Club Europe LHR-KUL Malaysia A380 First, stopover i noen dager, drar sannsynligvis sørover til Malacca. KUL-LGK MH Business LGK-KUL-LHR MH Business/First LHR-BGO BA Club Europe
Siden jeg alltid har vært svak for MH, Gleder jeg meg til tripreport . Har pendlet mye med dem til KUL på åttitallet.. Var helt "SQfornøyd"
Her var det mye snadderbookinger og Asia. Sidenote: At noen vet hvor de skal reise i februar 2016 finner jeg helt fascinerende. Jeg har ikke hatt en booking (som skal flys) mer enn 10 dager fram i tid, på det jeg kan huske.