Hvor har du pengene dine?

Tråd i 'Off-topic' startet av RBingham, 19. aug 2026 kl 19:13.

?

Hvilke plattformer har du investert penger på?

1. Kron

0 vote(s)
    0.0%
  2. Nordnet

1 vote(s)
    50.0%
  3. eToro

0 vote(s)
    0.0%
  4. KLP

0 vote(s)
    0.0%
  5. Skagen

0 vote(s)
    0.0%
  6. Firi / annen kryptoplattform

1 vote(s)
    50.0%
  7. Dagligbankens egen plattform

2 vote(s)
    100.0%
  8. Kameo / annen crowdlending

0 vote(s)
    0.0%
Multiple votes are allowed.
  1. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Muligens litt off-topic (hence Off-Topic-forumet), men jeg antar skamløst og generaliserende at venndiagrammet mellom oss bonusnisser, og folk over snittet interessert i privatøkonomi, er ganske overlappende. :)

Selv har jeg prioritert å betale ned boliglånet i en del år, og begynner nå å nærme meg en belåningsgrad hvor jeg er komfortabel med å investere overskuddspenger i andre ting i stedet.
    Jeg bruker Bulder og DNB som dagligbank (boliglån og kredittkort), og har også begynt å spytte en del penger inn i Kameo. Jeg har imidlertid tenkt å diversifisere litt, så «Kameo-kvoten» min nærmer seg oppbrukt, så jeg tenker det er på tide å snuse litt på aksjer og fond.

Merk at jeg spesifikt og bevisst IKKE spør om tips til enkeltaksjer eller enkeltfond eller den slags (jeg er egentlig prinsipielt imot investeringstips som sådan).
    MEN jeg tar gjerne imot tips til gode og gunstige plattformer.

Jeg har sett litt på Nordnet, eToro, Kron, KLP, og de ulike bankenes egne plattformer, men jeg blir ikke helt klok, virker som det er så mye epler og pærer, så jeg får ikke sammenlignet helt. Skjønner at enkelte plattformer er billigere på enkelte fond, slik at ingen er billigst på alt, men det er kanskje ikke helt hensiktsmessig å ha et kundeforhold på så mange plattformer heller?
    Har også lest diverse bloggposter osv, men tenker det kan være vel så nyttig å høre fra andre smarte folk som har brukt tid på å sammenligne og plassere pengene sine på et gjennomtenkt sted. :)

Hvordan har du diversifisert pengene dine, hvilke plattformer valgte du, og hvorfor?

Del denne siden