Kona og jeg har planlagt en reise til Vietnam i tidlig november men ser at det kan bli vanskelig å slippe inn der .. Pga. andre planer forsøker vi heller å reise i midten av oktober, men hvor? Hvilke land utenfor Europa kommer til å slippe oss inn? Japan, USA, Thailand, Indonesia, Hawaii..? Andre? Vi er begge fullvaksinert på dette tidspunktet.
Mexico har vel hatt relativt liberale innreiseregler og kan være et alternativ. Mye LH F tilgjengelig også på Award Fares hvis det er snakk om bonusbilletter også.
Har booket bonustur til california og videre til hawaii i midten av november og satser på at den skal gå som planlagt (jeg og kona er fullvaksinerte, men barna er ikke det). Den eneste hindringen jeg kan se for meg er evt nye nedstenginger som følge av deltavarianten.
Du kan reise til Hawaii på Norsk pass, uten vaksine, med test fra godkjent lab — om du flyr inn domestic fra USA.
Vi har reise til Tokyo medio oktober. Har fortsatt håp om at den skal gå som planlagt, men kjenner mer og mer på at den kan ryke :/
Har en tur til California i oktober (høstferien), men tror det er litt for tidlig. Dessverre. Jeg har et (stadig mindre) håp om reise OSL-FRA-HND-ORD-CPH-OSL første helgen i november. En av mange ANA F-reiser som har vært booket det siste året.
Basert på mitt inntrykk her i USA no, samt samtaler med folk så trur eg du kan reise til California i oktober. Her i LA blei alle restriksjonar lempa på no nylig, dei som er fullvaksinerte treng ikkje lenger bruke munnbind på restaurantar/butikkar etc. Så er vel også California blant dei statane med høgare vaksinasjonsgrad.
Labour day har vel blitt antydet som et mulig tidspunkt. Men tiden får vise. Akkurat nå føler jeg det ikke er mulig å planlegge mer enn en uke frem i tid, og knapt det
Hvis du ikke er avhengig av *A så kan du reise til Mayotte, et fransk departement https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mayotte Det står som grønt på EU/EØS kartet og det går innenriksfly fra Paris og Marseille ….. En flytur med Air Austral på vel 9 timer .. https://www.air-austral.com/en.html
Bra forslag, bare sjekk innreisebestemmelser. Mayotte har egne, uavhengig av Frankrike. At øya er grønn på EU sitt kart lover godt for smittesituasjonen, men vi har eget opplegg og oversjøiske områder utenfor Europa er ikke unntatt fra det globale reiserådet.
Canada: Åpner grensa for fullvaksinerte: Statsminister Justin Trudeau sier Canada vil åpne for innreise for fullvaksinerte amerikanere fra midten av august og for andre nasjonaliteter fra september. Trudeau snakket torsdag med ledere for Canadas provinser, og hans kontor publiserte et referat fra samtalen. Der bemerket statsministeren at dersom den positive utviklingen i vaksinasjonsraten og generelle helsesituasjonen fortsetter, vil landet åpne grensene for ikke-essensielle reiser. – Canada vil kunne ønske velkommen fullvaksinerte tilreisende fra alle land innen begynnelsen av september, heter det i referatet. Der vises det også til samtaler med USA om gjenåpningsplanene, og Trudeau antydet at «vi kan forvente å begynne å tillate innreise for fullvaksinerte amerikanske borgere og fastboende inn i Canada fra midten av august for ikke-essensielle reiser». (NTB)
CANADA! Da er spørsmålet: er det mulig å oppleve OK temperaturer (20-25) i Canada i oktober? Har alltid trodd det er kaldt der ..
Tvilar på at du finn 20-25 i Canada i Oktober. Ville kanskje tru i beste fall 15-20, men mest sannsynlig 10-15. Sjølvsagt er Canada eit stort land, men sjølv i sør hadde eg ikkje venta meir.
Jeg har signert en forsikring som dekker meg mellom 3 oktober og 1 juni neste år, og jeg vil sitte stille i båten og vente lengst mulig før jeg booker billetten, for det er mye som kan skje fremover i forhold til åpning av forskjellige land for vaksinerte turister. Mi liste av kandidater er: 1. Nepal, åpent for alle som har fått turistvisum, og en kan forlenge visumet opp til 8 måneders opphold der 2. Sri Lanka er bra, en får 30 dager ved ankomst, også kan en utvide frem til en har oppnådd 180 dager, så må en rømme landet, men ett fint alternativ det 3. Mexico, du får 180 dagers stempel ved ankomst, og naboene har åpne grenser også, så Belize, Guatemala, og resten av området er åpent nå. 3. Colombia er bra, ganske fristende, du får 90 dager ved ankomst, og en kan fint ta ett border-run og få 90 dager til. Etter at kvoten på 180 dager er brukt opp så betaler en 2 USD pr døgn i bot for å være over tiden, så for meg blir det ca 80 USD i bot ved avreise. Colombia har ingen praksis for svartelisting av folk som er ulovlig i landet deres, så det går bra. Ellers er resten av søramerika også åpent, eller i hvertfall de nordlige landene i Sør America, så det er ett bra alternativ. 4. Tanzania er også bra. Tanzanias president drev viruset ut i Jesu navn og åpnet landet opp fordi Jesus hadde drevet denne forbannelsen ut av landet. Han døde tidligere i vår av viruset, men Tanzania har aldri lukket seg for omverdenen så det er bare å reise ned. Nabolandene er også generelt åpne, men jeg vet ikke hvordan de forholder seg til vaksinerte turister, men en kommer inn i de landene om en gir noe tips til en lege som skriver ut en Covid-lapp og gi en liten slant til grensevakta Så det er mye fart for en som meg som har en slik forsikring til vinteren
Svaret er kanskje.. Feks Osoyoos i BC har gode temperaturer også uti oktober. Men det er på ingen måte garantert. Har ikke vært der siden 1992, så jeg har lite tips å komme med. Det eneste jeg husker derfra er at jeg kjørte kneeboard over grensen til USA.
Biden promises answers on European travel ban 'in the next several days' https://edition.cnn.com/2021/07/15/politics/european-travel-ban-biden/index.html Får håpe at det er "gode" svar.