Hvor lang tid tar det å få nytt EB kort i posten?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av teiker, 01. juli 2015.

  1. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Har klart å kvalifisere meg til gull pga mye reising i jobben, og min kvalifiseringsperiode går ut 30 juni.

    Når kan jeg forvente å få gullkortet i posten? Skal ut på noen feriereiser med SAS og andre *A i sommer og vil nyte loungen med fruen. :)

    Første reise er 10 Juli. Rekker jeg å få kortet til da?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Et par uker er min erfaring, når kvalifiserte du?
     
  3. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    kvalifiserte i mai cirka. og til sølv i desember 2014. Har heller ikke fått sølvkortet i posten. :/

    Hjem adressen min er riktig på EB profilen min.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  5. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Sendt. Venter i spenning. :)
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Statusen burde bli registrert i app før kortet kommer i posten, slik at du får fordelene.
     
  7. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    appen oppdaterte seg med en gang flight nummer 45 ble registrert.. Men etter hva jeg har skjønt, så kommer man seg ikke gjennom fast track med appen, kun med fysisk kort?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    FT (og lounge) på OSL bør være uproblemtatisk, men til *A fasiliteter kan du (vil du mest sannsynlig) ha behov for fysisk kort.
     
  9. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk jeg kortet i posten, men lurer på om sas sover litt i timen her. Fikk tilsendt ett diamantkort med EBG nummer. :/

    Noen som har opplevd dette?

    Jeg er kun gull. Nummeret på kortet er riktig, navnet er riktig og utløp er riktig. Har det da noe å si om selve kortet er gull eller diamant?
     
    Islending liker dette
  10. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan du jo vise det ombord når du flyr GO, og få gratis snacks og drikke! :D ;)
     
  11. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Men for dere som har EBD status, står det EBD på kortet deres eller EBG? Var det ikke intil nå nylig at sas ikke differensierte mellom EBG og EBD?
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Kortet jeg har i lommeboken står det enn så lenge EBG på, i appen er nummeret oppdatert til EBD. Det ble innført når første post i denne tråden ble postet, så det er nylig at de har fått muligheten til å skille ja.
     
  13. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har anmodet SAS at de lar EBG /EBD kortene som en får i appen før en får kortet fysisk til å ha en QPR kode med alle opplysninger. Dette burde være mulig all den tid de bruker QPR koder på boarding pass. Har selv opplevd å bli avvist i fast track /lounge etter at jeg hadde kvalifisert meg, fått kort i app, men all den tid de ikke kunne skanne kortet så fikk jeg ikke adgang. Ble vist til SAS service desk for få voucher. Unødvendig og dårlig service
     
  14. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Er det slik at SAS sender ut kort? Min mann kvalifiserte til EBG for 2 - to dager siden, og i dag kom bagasjemerker, info og nytt Diners-kort i pen farge. Det (eller annet betalingskort med statusangivelse) holder vel egentlig plenty, gjør det ikke?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker i alle fall bare det. Men jeg har også bedt om, og fått, tilsendt ett "rent" EBG-kort siden noen selskaper ikke aksepterer betalingskort med statusangivelse til f.eks. statusmatch.
     
  16. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg skiftet status tidligere i år fikk jeg bare nytt AMEX-kort. Nytt Eurobonus-kort måtte bestilles manuelt.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke ofte jeg blir spurt om å vise kort på forskjellige steder, kanskje 20% av loungebesøk.
    Normalt så holder det med at det står SK*G på billetten.

    Forøvrig må man registrere status på billetten for å gå igjennom fasttracken i Oslo. Fysisk kort er ikke tilstrekkelig. Det enkleste er å be chat eller gullmailen om å oppdatere alle flights når man får ny status, strengt tatt burde det vært automatisk men det er noe annet..

    Rent bonuskort får man kun om man ikke har co-branded kort.
     

Del denne siden