Hvor mange EB-poeng opptjenes på tur-retur EWR (NY)?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 26. jan 2015.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    For informasjon:
    Pr. dags dato har jeg 7 000 EB-poeng hos SAS.

    Case:
    I Mars skal jeg fly tur-retur EWR (New York) med engelsk-klassen. Vi er ni stykker som skal reise på samme (ungdoms)bilett, og biletten er registrert på mitt EB-nummer. Biletten ble bestilt før SAS endret EB-systemet sitt.

    Er det noen som sitter med kunnskap om hvor mange EB-poeng dette vil gi meg?

    PS. Har også forstått det slik at om man kontakter SAS etter reisen er gjennomført, og forteller at reisen ble bestilt før forandringene i EB-systemet. Så vil man bli kreditert antall poeng man hadde fått før forandringen. Er dette noe jeg burde gjøre?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Med det nye systemet så opptjener du 3000 poeng hver vei i booking klassene Q, V, W, K, L, T, O, U, G. I det gamle systemet så opptjener du mellom 3700 og 5500 poeng (avhengig av booking klasse). Og ja, du bør absolutt sende de en e-post om du ikke får poeng etter det gamle systemet.

    Les mer her:
    https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

    Og her (gammel opptjening):
    https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-chart-old/
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Etter turen til NY er sannsyneligheten da stor for at jeg ender opp med et gullkort. Hva er da raskeste mulighet for å oppnå Diamant?
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Du får nok bare poeng i ditt navn.
    Så akkurat de store kvante-spranget mot EBG/EBD er det vel ikke,

    God tur !
     
    mhsalv and gregas85 like this.
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Som @peterfox sier: Du tjener kun poeng på din egen billett, ikke på noen andres.. Så de får heller legge inn sine EB-kort når dere skal reise!
     
  6. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Virkelig? Det ble bestilt en bilett med flere reisende? Vil ikke jeg da opptjene poeng for alle?
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Lik det eller ikke, men det er kun hver enkelt reisende som får poeng. Det betyr imidlertid at alle medelevene dine også får poeng. Det er vel hyggelig? Ihvertfall for dem.

    Et tips - om du booker hotel på hotell.com så vil bestilleren samle hotelrewards points for samtlige rom... ;)
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Egentlig ikke: Det ble bestilt 9 billetter. Selv om dere er på samme booking, så har dere hver deres billett. Selve billettnummeret har en tresifret kode(117 for SAS), og en liten drøss med tall bak, og denne drøssen er foskjellig på hver av de 9 billettene.

    Du kan kun tjene poeng på en billett som har ditt navn (og hvor navnet matcher navnet på Eurobonuskontoen din)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er du sikker på det?
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.

    Jeg skrev etternavn på fornavn en gang, måtte etteregistrere manuelt.
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært meldt om episoder der det har vært mulig å etterregistrere andres flighter til sin konto. F. eks. Ola Nordmann (ikke EB-medlem) flydde OSL-EWR, så kunne Gunnar Gaulen legge inne Olas billettinfornasjon i etterregistreringsskjemaet, men sine personalia og EB-nummer, og vips; poengene ble kreditert umiddelbart. For partnerflighter tok det visstnok noe lenger tid.

    Vet ikke om denne feilen er rettet, men i og med at ingenting fungerer på sas.no, kan det godt hende at smutthullet fortsatt er åpent. Dette et imidlertid brudd på EBS terms & conditions, skulle jeg tro, så ikke noe jeg ville anbefalt å gjøre med mindre man har råd til å få stengt kontoen sin.
     
  12. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Et scenario hvor man kunne kreditere andres billetter til sin egen EB-konto er dessverre bare gjenstand for dagdrømmer.
    En grovregning over det siste året ville gitt meg ~250.000 poeng ekstra på konto om det hadde vært adgang til det..

    Ganske fantastisk system egentlig. Har endel netter på konto, som muliggjør noen netter på hårreisende dyre hotell ;)
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har selv sett håndfaste bevis på at feilen har eksistert så sent som høsten 2014, så det var/er høyst reelt. Om man derimot har baller til å utnytte det, kan være mer på linje med dagdrømmeri.
     
  14. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Såpass. Hadde en kollega som forsøkte seg på dette, men som visstnok ble tatt. Han har enda konto den dag i dag, så er usikker på hva reaksjonene ble. Vet ikke hvor lurt det er å forsøke å etterregistrere 7 billetter på samme konto. SAS sin IT-avdeling (med forbehold), klarer tilsynelatende å oppdage noe.

    Mulighet eller ei, for BendikHa sin del tviler jeg på at samtlige deltakere ikke ønsker å registrere poengene selv. De få turene en student klarer å karre til seg via poeng bør vel være svært populære!
     
    mhsalv liker dette

Del denne siden