Jeg har brukt united sin award booking til å finne plasser på en planlagt tur i første klasse ved hjelp av sas sittt bonusprogram og companion ticket. Jeg kan imidlertid ikke finne flyturer med singapore airlines fra singapore-bangkok. Vet noen hvilken søkeside jeg kan bruke til å finne tilgjengelig plass med singapore airlines? Ønsker å fly dem slik at jeg får tilgang til The Private Room
Singapore er mildt sagt restriktive på bonusbilletter, slippes stort sett til egne kunder i eget bonusprogram.
Skal du besøke private room satser du på Jakarta. Det er eneste sted jeg kjenner til hvor det finnes noe tilgang på F.
Jeg brukte selv United.com sin award booking da jeg skulle til Singapore. Jeg lette etter tilgjengelig biz med Singapore Airlines, men fant ingen ting. Men på telefon kunne de hjelpe meg, og fant en leg med Singapore Airlines.. Så muligens du må bare ring å høre etter...?
United funker ikke til å lete etter SQ awards. De fjernet dette helt for et par år tilbake, de er tydeligvis ikke sugne på at Mileage Plus medlemmer skal fly med SQ. Så du vil aldri få treff på Singapore Airlines på den måten. ANA er en mulighet.
Prøvde raskt ett par søk med ANA sin søkemotor nå, bl.a. fra Frankfurt og København, i Business i desember i år og mars neste år og får opp alternativer med bl.a. SAS, Thai og Swiss i Biz, men kun i Økonomi med Singapore. Men prøvde så ett søk på Singapore - Jakarta i First og får da opp mange treff med Singapore. Så der ser det ut til å være muligheter ja.
Hvis jeg ikke husker helt feil så ble det opplyst at SQ blokkerer alle bonusseter i premium segmentet for alle andre enn sitt eget bonusprogram og noen få utvalgte partnere for følgende flytyper: A380 777-300ER A350-900 Så hvis du finner ruter operert av følgende flytyper så finnes det muligheter for å finne bonusseter: A330-300 777-200 777-200ER 777-300 På 777-200 og 777-300 kan du finne en intra Asia first som kan bookes som Award.
Har besøkt TPR to ganger. Den ene gangen var med en F-billett til Jakarta som nevnt tidligere. Der var dog en reise bestilt med AeroPlan, ikke SAS, men bør også fungere fint med SAS.