Hvor skal en overnatte i Boston, Niagara Falls og Martha's Vineyard med kone og 2 barn (7 og 10 år)?

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 02. nov 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sommeren 2019 drar familien Indahl på USA-ferie. Flyr til New York og blir der noen dager før vi leier bil.

    Foreløpig reiserute er New York - Martha's Vineyard - Boston - Niagara Falls - Washington - New York.

    Trenger forslag til overnattingssteder på disse "hovedpunktene", og gjerne interessante steder å besøk på veien. Budsjett = ca. 1000,- pr natt.
     
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler guidet tur med buss og båt i Niagara Falls. Man får både fottøy og regntøy underveis.
    Foregår både på New York og Canadisk side så man må ha med pass. Turen tok mange timer og det var lunch inkludert på et hotell på Canadisk side.
    Startet i Canada tror jeg.
    Bodde på Brock Hotel som heter Crowne Plaza i dag. Canada.
    Utsikten til fossen er best på Can. side.
    Ser du en meny med AAA klassifisert biff er det bare å slå til.
    Det er 12-15 år siden jeg var der, men har ikke glemt biffen.

    41 år siden jeg var på Marthas Vineyard så det er best å gå forbi i stillhet. Jeg var 23.
    Hvis du har USD 1000 i budsjett pr. natt så burde det bli veldig bra.
    Er det NOK 1000, så tror jeg det er litt knapt. Det eneste "billige" stedet angitt er jo N.F.

    Jeg fantaserer om å reise til M.V. igjen, så hvis du skriver trip report så lover jeg å lese den.

    God tur.
     
    Misterix and indahla like this.
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde i Boston våren 2016, men hadde jo fast leilighet så har dårlig med overnattingstips. Stikk innom Buffalo på vei til Niagara og spis en bøtte eller to med chicken wings! Og kom dere over til Canada og besøk noen av de sjarmerende småbyene der :)
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Leter etter hotell i Boston selv, så jeg følger spent med! (Har litt høyere budsjett)
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Av desse plassane har eg berre budd i Washington. Her vil eg absolutt anbefale deg å undersøke nøye. Sist booka eg berre etter pris pg beliggenheit og fann ut nokre dagar før avreise at nabolaget var so sjabert at dei måtte ha væpna vakter i hotellobbyen.

    Gangen før der budde eg på eit hotell i nærleiken av Capitol Hill. Trivelig strøk med gangavstand til det meste.


    Eit tips for alle byar i USA er å sjekke spesielt kva slags frukost dei tilbyr. Eg har erfart alt frå bagel og frukt (det var det komplette «utvalget») til hotellfrukostar som er på høgde med det vi får på gode hotell i Norge.
     
    Sonictravel liker dette
  6. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Martha's Vineyard om sommeren er svært dyrt - det samme er Nantucket, den andre ferie-øya som eliten fra New York og New England strømmer til. Ønsker du å bruke bil-ferje (som også koster skjorta), må du være ute i meget god tid med å reservere.

    Om du er fleksibel, ville jeg heller tatt noen dager på Cape Cod, ca. to timers (litt kjedelig) kjøretur fra Boston. Har vært der fire år på rad, og er svært begeistret for de ytterste områdene (fra Eastham til Provincetown). Problemet er at det få hoteller der - og de fleste leier ut lørdag til lørdag. Tror likevel det skal være mulig å finne noe på feks Airbnb. Cape Cod har flotte strender (de "innvendige" har best badetemperatur), er lettere tilgjengelig enn Marthas og er (litt) rimeligere mht. overnatting. Om du er der en uke, kan du også enkelt ta dagstur til Marthas eller Nantucket med ferge.

    Boston er kronisk vanskelig på hotell-fronten. Har nå seilt forbi New York og San Francisco som USAs dyreste hotell-by. Vi har bodd på Hyatt Regency noen år, men føles nå dyrt når prisene nærmere seg 350 USD per natt. Sheraton Boston er rimeligere og har fin beliggenhet, men er ganske gammelt og slitt. Sjekk ut Westin Copley Place, har ofte OK priser i helgene (er et business-hotell).
     
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med resten her at 1000 NOK pr natt, hvis dere er 4 stk, ikke blir veldig lett.. Da er det kun billige hoteller lang highway'ene som kanskje kommer innafor.. De er helt ok for 1 natt, men frokost etc bør spises andre steder! :)
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Hvor lenge blir dere?

    Med tanke på Manhatten syntes jeg man får mye for pengene enten på Beekham eller Yotel. Om det er Manhatten dere skal bo på?

    Kanskje dere burde droppe en av storbyene? Washington er vel et sted man bare kan stoppe innom for veien videre?
     
    Last edited: 26. febr 2019
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker 3-4 dager på Manhatten. Skal se på de to hotellene.
    Washington blir kun stopp på veien, ja.
     
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Bor i Boston selv og både her og Martha's Vineyard er steike dyrt hva gjelder hotel, spesielt om sommeren. Knapt mulig å oppdrive noe for under $300 per natt...
     
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange dager er dere totalt?

    Jeg gikk også med tanken om Hamptons, Martha's Vineyard og videre ut over Long Island men det er dyrere der en i flotte områder på Manhatten. Spesielt på sommeren.

    Derfor har jeg endret litt strategi og ser nå på muligheter rundt Niagara Falls (er bare 6 timers biltur unna) og videre til Toronto for og vende snuten tilbake til NY.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gikk også med tanken om Hamptons, Martha's Vineyard og videre ut over Long Island men det er dyrere der en i flotte områder på Manhatten. Spesielt på sommeren.
    Kjenner du til noen områder der hvor man får litt mer valuta for pengene?
    Når jeg søker hotels.com i de områdene ser det ut som jeg har tatt en tidsmaskin tilbake til det glade 80tallet og prisene er ganske drøye.
    Andre alternativer?
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Totalt 14 dager. Fint om du melder tilbake om dine funn. Kan være det er en god løsning =)
     
    Maggie liker dette
  14. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    ...leie hus eller Air BnB kan muligens være enklere i de områdene uten at jeg har sjekket.
     
    Maggie liker dette
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg melder når vi har kommet lenger i planleggingen. Hittil har vi kun booket siste 5 netter på Manhatten.
    Si ifra du også om hva dere finner ut av,vi har ganske lik booking.
    Vi reiser 2+3 og måtte dele opp bookingen i to får best utnytelse av biz og ct.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Når drar dere? Vi er borte 15. - 29. (30.) juli.
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    26 Juli til 6 august :)
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Har dere kommet noe nærmere angående reiserute?
    Vi står fortsatt og vipper mellom Niagara og videre inn til Canada/Toronto og Hamptons området.

    Noen andre her inne som har vært i disse områder,eller har andre tips i bilavstand fra NY?
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Går veldig greit å kjøre til Toronto fra Niagara (har bare kjørt t/r på canadisk side riktignok). Bodde på Doubletree Hilton Downtown og der lå parkering på 220kr for 24 timer.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke brukt noe mer tid på det siden sist.
    Tipper at Marthas Vineyard utgår med de hotellprisene. Er vel heller ikke et sted vi "må til" med barn..
     

Del denne siden