Hvor snille er SAS på å gi status tidlig til folk som er på god vei til å få det?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av pengesluk, 08. nov 2018.

1. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Mangler ca 7500 poeng for å skaffe meg gullstatus igjen (fra sølv). Og via blant annet en viss tur til Hongkong neste uke, så er jeg godt innenfor å klare det (tjener 19000 poeng, 9500 per leg, ved å fly biz på den turen alene eksl noen form for bonus).

Men, jeg hadde sett for meg å få SAS Amex Elite statuspoeng i første halvdel av denne måneden (og dermed gullstatus), slik at jeg da får 25% bonus (2375 poeng) på turen til HK og ikke bare fra. Men, har nå havnet i en limbo hvor ingen hos amex vet noe om søknaden, og har derfor mistet litt håpet om at jeg får ordnet det tidsnok.

Har hørt rykter om at SAS er snille iblant og lar folk få gullstatusen sin rett før siste reise de kommer til å tjene det inn. Er det noe hold i det? Isåfall, hvor spør man, og hvordan bør man argumentere for å få dette igjennom?

2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært i tilsvarende dilemma for tre år siden, bare da var det snakk om 37 EBB, siden jeg landet i Kristiansand på det 46 legget. Men du får si i fra hvordan det går, for deg er det endel poeng så ville blitt litt i fra meg for dem :)

3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingen erfaringar, men tippar dei er like snille som kemneren når ein spør fint om å sleppe å betale skatt. :D

4. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Tror det sitter mer inne for de å gi tidlig status til meg som mangler 7.5k poeng vs deg med ett leg ;-). Får vel bare prøve å se.

På en annen side pleier ikke kemneren å være helt håpløs på å utsette fakturaene med ikke altfor lang tid, prøvde et år jeg fikk 6-siffret restskatt - gikk fint :p

5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, er nok ingen hold i dette. Kona har ikke fått høyere status, selv om det ligger mange reiser i kalenderen fremover ... Dessuten så er det å ha billetter ingen garanti for at du faktisk reiser.

Men skal du spørre noen, så er vel SAS rette instans å henvende seg til.

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    For 6 år siden fikk jeg forskudd på mitt første EBG, manglet vel 100-200 poeng og skrev en mail om
    jeg kunne få velge sete siden jeg ville bli gull på turen (før setevalg kunne kjøpes).

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke hold i dette. Mangler du 7,5k poeng er du langt utenfor alle former for goodwill.
    Må nok fly først

Shyneno liker dette
  8. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Gikk ikke igjennom overhodet, så hva jeg hadde blitt fortalt var nok ikke helt sant :)

9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Som forventet. Og ganske logisk egentlig.

Med så stort antall EBG det er i dag, så ville det å åpne opp for noe slikt skape en lei presedens for Kundeservice, med mange forespørsler. Og som nevnt over har de ingen garanti for at du flyr..

Men gratulerer med EBG om kort tid da! :)

God tur

C

10. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Helt klart! Og takk!

Målet er egentlig å nå opp til diamant innen juni, tror jo det skal gå fint uten at jeg helt vet hvordan det blir med reising etter nyttår, så alle poeng drar i riktig retning :)

11. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel bare tull? Tenk om de gir deg gull også bare avbestiller du turen :p er vel en grunn til at man må fly også få status. Eller som i 2019: meld deg inn i alle kredittkort også slipper du å fly for å tjene gull.

12. walfrid

walfrid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    New boy (eller middelaldrende mann) in town. Endelig fått registrert meg etter å ha lest med stor interesse i en tid.

Jeg har en lang-distanse på vei; hvor jeg bikker gull på vei ut. Skal være borte i tre dager, på SAS-appen så pleier poengene å komme innen det. Men vet noen om det også gjelder "back-office", da jeg har en lang kjedelig stopp på vei hjem hvor det hadde vært kjekt med lounge-tilganger. takk for svar

13. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kan ikkje svare deg heilt, men fruen bikka (gjeste)gull to dager før ei reise til LAX, og på returen, som var 5 dager etter, så var ikkje EBG registrert på boardingpass eller i systemet på LAX. (Eg gjesta inn, så det var ingen problem)
    Men eg ville tatt ein telefon inn til SAS etter gjennomført reise, for å få dei til å oppdatere bestillinga slik at du var sikra lounge tilgang. Eventuelt så ta det på innsjekk.

DanH and walfrid like this.
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Om reisen er bestilt før du ble EBG må EBG legges inn manuelt i booking via SAS chatt eller tlf. Alternativet er jo og bringe med bevis i appen for lounge selv om dette ikke er og anbefale. Ved irops blir en da heller ikke prioritert, så anbefaler og legge inn gull. Kan også gjøres ved check inn automat eller skranke ;)

Last edited: 25. nov 2018
    Chrisbgg, Are and walfrid like this.

Del denne siden