Hvor tidlig kan man drikke på flyplassen/flyet?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 21. okt 2015.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel nesten påbudt når man sitter i en F kabin, spesielt hos en av verdens beste. Når det attpåtil er Dom eller Krug, da blir det vanskelig å si nei. Dette er dog ofte ikke en relevant problemstilling på en typisk guttetur med avreise fra Norge, erfaringsmessig ;)
     
    TommyL and tommy777 like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ett ganske særnorsk fenomen å se folk drikke med begge hender kl 0545, men det å ta seg en Bloody eller en øl før avgang når man er på tur er jo cool and the gang det.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen Krug?
    Vi har jo SAS business!! :D
    Rettere sagt Plus...
     
    view liker dette
  4. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    10 - 25 % av befolkningen har flyskrekk, og har dermed lov til å drikke alkohol 24/7 på flyplass og i fly. Har selv hatt flyskrekk og gullkort på SAS samtidig, og fikk kjenne litt på hvor lite sosialt akspetabelt det er å bestille cognac kl. 10.00 på businesstur til Paris.....

    Når jeg nå reiser uten flyskrekk, er guttetur og/eller ferietur (uten barn) = salongbrisen stort sett fra start til mål, men aldri synlig beruset.
     
    Travellingalf and anders82 like this.
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ankommer OSL ganske tidlig når jeg kommer fra BKK, men hver gang ser jeg folk sitter å drikker øl eller lignende i 6-7 tiden.
    Personlig synes jeg det er unaturlig....
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fordi du er barn av din tid og det miljøet du har vokst opp i.
    Og det er ingenting feil med det, akkurat som det ikke er noe feil med at de som liker å ta en øl når hanen galer, må få lov til det. Forutsatt at de ikke skal kjøre bil (eller fly) selvsagt :).
     
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Særnorsk er nevnt lenger oppe her, tror det er noe i det.....
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Full 06:30? Det er vel kanskje særnorsk, men jeg har fløyet til alle døgnets tider i usa og folk tar seg gjerne en bayer 06:00 der og :)
    Ellers er det jo 100-vis av reisebrev på internasjonale nettsider hvor det fortelles om konsum av alkohol til alle døgnets tider.
    Synes folk skal få gjøre som de vil så lenge man ikke plager de rundt seg
     
    RoadKing liker dette
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Kardemommeloven:
    "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill....
    ...og for øvrig kan man gjøre hva man vil."

    Sånn er det og sånn blir det. En fantstisk lov som alle velloppdragne nordmenn burde kunne og følge.
     
  10. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Særnorsk? Da har du nok ikke reist nok. Sett folk drikke øl og sprit både i Europa, Asia, USA og i Sør-Amerika på flyplasser om morgenen, så dette er så langt fra særnorsk som du får det.

    w
     
    Bjoern In America liker dette
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Begrenser drikkinga om morgen som regel når jeg skal ut å fly men hender det blir et par øl i loungen uansett. I og med at jeg reiser stort sett privat og ikke jobbreise så blir det fort noen øl. Men å drikke meg dritings alene - nei det er uaktuelt.
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    hvorfor jeg synes 20:00 avganger er perfekt på langdistanse (10+ timer)

    [​IMG]
     
    SayWhat, MilageRune, Eddie47 and 2 others like this.
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Drikker aldri (som i sjelden) før kl 0001 any day.
     
    SayWhat, snik, kalleballer and 2 others like this.
  14. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en av de bedre trådene på forumet og bør forbli levende! :D

    Det er ALDRI for tidlig med litt musserende eller hvitvin, kranene på
    loungen åpner vel kl0600?

    Tyngre børst er også ok, hvis man vet å kontrollere seg, dagen er lang vet dere... ;)

    Jeg er ingen stor øl drikker, så 3-4 halvlitere før avgang til Antalya GC, er ikke meg, men så vil jeg heller aldri befinne meg på de flyene, så gjerne for meg. Jeg morer meg over charter folket...:D

    En lett tilstand av lounge beruset er alltid perfekt! :rolleyes::D:cool::)
     
    Kristian, MadsVaHa and Travellingalf like this.
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Bubbel til frokost er helt innafor uansett :D
     
    Travellingalf liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,173
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    .... skal med 08.10 flyet fra OSL til BRU neste tirsdag sammen med mor .... (og det er ikke guttetur)

    Tenkte å spise meg en rask frokost i gullstuen før avgang, men mor har ikke helt sansen for vin til frokost .... det blir fort noen begrensninger.
    Får lure inn litt når hun stressser med å komme seg til gate ....hun har av en eller rar grunn behov for å være ved gate før jeg har tenkt å reise til flyplassen ....

    EGO-tripper er sterkt undervurdert .....
     
    Travellingalf, RoadKing and Shyneno like this.
  17. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke uten grunn at det serveres champagne til frokost på en del av de beste hotellene. Og at nettopp champagne-frokost ser ut til å være et begrep enkelte vestkantfolk mener å finne distingverende. Selv tar jeg gjerne et glass i loungen før avgang, om klokka er litt ut på dagen. Og vin til maten ombord. Men sjelden mer enn et par "enheter" om jeg ikke er på skikkelig langtur og kan ta en lur, blir fryktelig trett av å drikke.

    Har jo, sikkert som de fleste andre her inne, betraktet folk som kommer på stigende rus om bord i en flight som skal vare et par timer, og som klarer å tylle i seg tilstrekkelig underveis til at de ender opp dritings og fryktelig ubehagelige for omgivelsene. Enten de slår ut på den ene eller andre måten. Ille med de bøllete, ikke mye bedre med de overdrevent joviale og pratsomme, heller. På Barcelonaflighten jeg hadde for noen uker siden, satt det en sånn foran meg. Han satt i midtsetet, og var - i egne øyne - sikkert både slagferdig og underholdende. For oss andre var han en plagsom idiot.

    Som til alt overmål klarte å helle ut et helt glass vin utover meg og en medpassasjer.

    Og vi satt vel å merke BAK ham... o_O
     
    Last edited: 04. okt 2017
    tommy777 liker dette
  18. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Artig tråd.

    For mange av oss så er reising enten noe man gleder seg til(f. eks ferie) eller gruer seg til(jobb?)
    Skal man på ferie har man kanskje gått og gledet seg lenge og selv om man kanskje sjeldent drikker noe særlig alkohol til vanlig så vil man gjerne ta den litt ut - og tar seg en pills eller to på morgenen mens man er på reise.
    Reiser man i forbindelse med en jobb eller noe annet man gruer seg til så forstår jeg godt at folk velger å ta seg en et glass vin.

    At folk drikker når som helst plager meg ikke så lenge de ikke er en plage for omgivelsene. Faktisk, så gleder det meg å se at folk gjør akkurat som de føler for og driter i moralens voktere (som for øvrig er sterkt representerte i Norge når det kommer til nettopp dette temaet).
     
    anders82 liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha .. Dette går heldigvis over etterhvert.
     
    napue liker dette
  20. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har egentlig gjort meg opp mine egne tanker om hvem det er som sitter og drikker øl på O'Learys på OSL el.l klokken 06:30, med mine egne, fordomsfulle øyne. "Det der er den ene turen i året hen er på", tenker jeg, der jeg haster avgårde for å nå enda et fly i embeds medfør.

    Samtidig er det en snikende erkjennelse der, av at "det der så jo egentlig digg ut". Og hvor befriende er det ikke? Du skal fly avgårde til en ferie du har gledet deg til, du slepper deg helt ned, og melder for deg selv (og omverdenen, formodentlig) at nå, nå er det ferie, nå. De er ikke på jobb, de er på ferie. Og vi har alle våre forskjellige vaner på ferier. Noen drikker en øl på Gardermoen kl 06:30 før en chartertur til Alanya, andre.. Vel, andre kjøper kun den ølen dersom serveringsstedet tar Amex. 20 poeng nærmere Lufthansa F!

    Men folk som ikke kjenner sine egne begrensninger, og blir til sjenanse for andre, det har jeg overhodet ingenting til overs for. Men det gjelder ikke bare i tilknytning til fly, må vite.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden