Hvor tidlig kan man drikke på flyplassen/flyet?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 21. okt 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer bra. Man finner alltid en flaske musserende eller Champers som en del av frokostbuffeten på bedre hoteller. Flott å kunne mekke seg en Mimosa eller ha ett glass Champers til frokost.

    Det særnorske fenomenet er ikke det å ta seg en en Bloody, Mimosa eller kanskje en øl for å reparere når man er på tur.

    Det som er særnorsk er å drikke med begge hendene FØR frokost sånn at du er forbi brisen ved boarding til Granca kl 0700. Det ser du hver eneste dag på OSL, men det er slett ikke normalt rundt om i verden.
     
    Icarus liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    .... vi har fløyet sammen i godt over førti år, tro meg, det går ikke over!!
     
    RoadKing liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Det var så underlig.. i min familie har det gått over. Tok noen år men var overkommelig.. :)
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke på noe tidspunkt har tilstandene ved akevittbaren i E-piren på OSL overgått de massive fylleslagene jeg bevitnet i grålysningen på MAN da jobben ville det slik at jeg måtte ta en del morgenflights derfra for sju-åtte år siden. Det er uten sammenligning det verste jeg har sett på noen flyplass, og jeg forstår godt at enkelte selskaper har gått inn for begrensninger i alkoholserveringen ved engelske flyplasser. Men at dette ikke er så normalt ellers rundt omkring, er jeg enig i.
     
    FFlyer and tommy777 like this.
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri reist ut av MAN om morran, vil ikke påstå at jeg har sett noe lignende på LHR. Men, da jeg for ett par måneder siden reiste ut fra Stansted i 11 tiden (ankom 0930) var det litt av ett slag. Britene hadde knekt koden og funnet ut at 24 pund for å komme seg inn i loungen var en kjempedeal. Og shotsene flagret. Bigtime.
     
    Scandipendler, FFlyer and RoadKing like this.
  6. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bodde noen år i UK tidlig på 2000 tallet og en sommer falt vi for fristelsen å reise sammen med britene på charter til Mallorca. Det var en selsom opplevelse på flyet nedover, på flyplassen ved ankomst, på bussen til hotellet, på hotellet, på bussen til flyplassen, på flyplassen ved avgang, på flyet hjemover og selvfølgelig på flyplassen ved hjemkomst.
    Overstadig berusede, høylytte, ofte tatoverte/gullkjedebefengte og nesten uten unntak menn (les; familiefedre) var det mange av. Det ble drukket til alle døgnets tider og etter regelen på ferie er alt lov. Man skal være forsiktig med å generalisere, men jeg har ikke opplevd maken blant noe annet folkeslag/kultur. Tror neppe det har blitt noe bedre på disse årene, men heldigvis ser det ut til at denne "trenden" ikke har spredt seg til andre land i verden.

    Når det er sagt; champagne til frokost (gjerne en sen sådan...) er jo en vinner. I Tyskland trenger man ikke å bo på luksushoteller for å få bobler til frokost, ettersom dette er svært utbredt og da serveres det tysk Sekt.
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Wait, now you are telling me?

    [​IMG]
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Har du tatt dette opp med Lukasjenko?
    Hviterusslands autoritære leder Aleksandr Lukasjenko sa i vår at «folk må spille ishockey, drikke vodka, kjøre traktorer og gå til badstuen» for nedkjempe corona.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden ...

    [​IMG]
     
    holmen, Earl and Eddie47 like this.
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    "Drink responsibly" som de oppfordrer til kan jeg ikke helt forene med shotting... Men greit, så lenge man holder seg til en enkel eller dobbel, så går det vel fint for de fleste.
    Personlig nyter jeg heller en drikke enn å shotte det.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden