Hvor tidlig kan man sjekke inn bagasje med SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 30. juli 2018.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Flyr fra OSL til EWR torsdag morgen klokken 07 og vurderer å ta en natt på hotellet på Gardermoen. Kan jeg sjekke inn bagasjen onsdag kveld for å gå rett gjennom security torsdag morgen? Flyr fra OSL.
     
    braathens safe liker dette
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Da det var innsjekkingsautomater på Oslo S gikk det ihvertfall å sjekke inn der når klokka hadde passert midnatt. Jeg vet dette fordi jeg en gang sjekket inn for å kunne velge sete på et Norwegian-fly da jeg tilfeldigvis passerte gjennom Oslo S. Om det hadde vært lov å levere på bagdrop derimot aner jeg ikke.
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal fly SAS og hadde vært greit å kunne kvitte seg med bagasjen på forhånd.
     
  4. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte SAS og sjekket dette for min bror for to uker siden, da de kom med en sen flight, og videre neste morgen. Jeg mener svaret fra SAS på telefon var 3 timer før. Men om skranken er åpen så tviler jeg på at de er vanskelige på det.
     
    BendikHa liker dette
  5. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det skader i alle fall ikke å prøve. Skal ha med litt bagasje, vet du om de har sånne traller på flyplasshotellet for å slippe å bære/dra på alt sammen?
     
  6. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Masse traller på OSL, både før og etter sikkerhetskontrollen :)
     
  7. B736

    B736 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ingen problem å sjekke inn bagasje dagen før med SAS på OSL. Siden du reiser kl 07 så regner jeg med at det er via CPH? Dersom det er direkte til EWR så kan bagasje kun sjekkes inn 3 timer før pga. at sikkerhetsspørsmål, som er pålagt av amerikanske myndigheter, må stilles ved innsjekk. Mulig de kan være litt fleksible også her, og gjøre det i gaten dagen du reiser (slik som blir gjort med alle transferpassasjerer).
    God tur!
     
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    I Bergen tilbyr de bagasjehotell (gratis), som betyr at du kan sjekke inn dagen før. Så start fra BGO neste gang.
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Korrekt. Jeg flyr via CPH, så da krysser jeg fingrene og satser på at jeg er heldig i kveld. Takk, takk!

    Upraktisk å skulle fly til Bergen bare for bagasjehotel, men blir noen ekstra poeng av det ;)
     

Del denne siden