Hvor til (og hvor fra) flyr Lufthansa F klasse

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 23. mars 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som vet om det finnes en oversikt over hvor Luftwaffe flyr med F klasse?
    Fortrinnsvis fra Frankfurt
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    De har det nok på de aller fleste langdistanserutene. Men det skal vel kuttes noe tilbake i løpet av siste halvår, men det tror jeg ikke er helt kjent hvor det blir.

    De jeg husker i farten som IKKE har First er rutene til Bangkok og Kuala Lumpur. Og så er det noen av de mindre amerikanske destinasjonene som ikke har. Denver, Seattle og Portland mener jeg (uten å ha sjekket annet enn hukommelsen min)
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nei Portland har i allefall ikke first class. De har vel egentlig ingenting. :p Lufthansa flyr så vidt meg bekjent ikke til PDX.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Seattle har vel? De hadde i alle fall det i forrige uke når jeg var inne og søkte.
     
  5. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Denne siden er et greit utgangspunkt for sommerprogrammet til LH, her beskrives også konfigurasjoner som blir fløyet.

    SEA får F igjen fra 29.03 til 29.06 i følge airlineroute, samtidig som de bytter A340-300 til B744. I expertflyer ligger 744 inne med F kabin t.o.m 05.08...., men som jeg har nevnt tidligere begynner det å haste om man skal prøve F med seng og stol på 744....
     
    Last edited: 23. mars 2015
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, dette er triste greier. Dette er jo mange av de rutene der man faktisk kunne finne ledige seter i F også... Blir det ingen 744 med seng og stol igjen?
     
  7. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    All F skal ut av 744 (iløpet av August):( Nå blir det business, premium economy og economy for alle penga...

    Det går fra dette:

    upload_2015-3-23_18-49-0.png


    Til dette:

    upload_2015-3-23_18-49-42.png
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er bare trist :( Og jeg skjønner jo nå at det haster enda mer med å få svidd av min CT enn jeg trodde. "Vanlig" F er helt sikkert mer enn bra nok det også, men stol/seng komboen på upper deck er noe jeg virkelig kunne ha tenkt meg å prøve før det er for sent...
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Du er ikke alene om å ville prøve dette.....;)

    Gjør en dummy nå på LH, F er bookbar til SEA t.o.m 5 aug, slik som setekartet i Expertflyer også tilsa. Det betyr vel at awards også er tilgjengelig fram til denne datoen, og da er vel sommerferien en gylden anledning til å prøve. Hvis det fortsetter med såpass "bra" tilgjengelighet det har vært på SEA ruten tidligere.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er håpet mitt også! Jeg har en periode mellom 27. juli og 9. august der jeg håper å få kjempet til meg to CT-seter i LH F og da forhåpentligvis lengst mulig, i 744´en og via Frankfurt. Ser for meg at det må bli en brukbar bursdagsgave til madamen og håper det ordner seg! Fant faktisk ledige seter til påska, men det passer dessverre så dårlig.
     
    Hamburgersmauet and bern747 like this.
  11. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Trodde de bare hadde den på 747-8i jeg, eller har de fått det på oppgraderte 744 også?
     
  12. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Lykke til @Travellingalf Skal ut på samme galei 23. juli (FRA-ICN), så send meg gjerne en DM om du ser tilgjengelige seter rundt disse datoene.
     
    Travellingalf liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skrev meg en kjapp huskeliste over destinasjoner i Nord-amerika når jeg drev og søkte daglig når jeg skulle tilbake til USA etter jul:
    ATL-FRA
    BOS-FRA
    ORD-FRA
    DFW-FRA
    DEN-FRA
    DTW-FRA
    IAH-FRA
    LAX-FRA
    MEX-FRA
    MIA-FRA
    EWR-FRA
    JFK-FRA
    MCO-FRA
    PHL-FRA
    SFO-FRA
    YVR-FRA
    IAD-FRA
    SEA-FRA
    YYZ-FRA
    JFK-MUC
    YUL-MUC
    LAX-MUC
    ORD-MUC
    CLT-MUC
    EWR-MUC
    SFO-MUC
    IAD-MUC
    BOS-MUC
    ORD-DUS
    YYZ-DUS
    MIA-DUS
    EWR-DUS
    Jeg fløy DEN-FRA i F i desember, tror den ruten er på og av med F. Syntes også å huske at jeg fant ledig F-klasse tilbake til Seattle (selv om jeg gikk for Toronto pga connections).
    På 747-8 har de vel F-klasse fremst på nedre dekk.
    Håper du finner seter. Har flydd to ganger F på en B744 med LH, og det er noe jeg sent vil glemme. Det lever virkelig opp til forventningene, du har noe å glede deg til. :)
     
    Last edited: 24. mars 2015
    SASDC8, bern747 and Travellingalf like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Flight Cancelled også skriver over så har vel 747-8 first class fremst i nesa på nedre dekk. Det er vel bare (?) 744 som har stol/seng komboen.
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    DEN er vel sesongbsert med F på vinteren tror jeg. Ellers har vel alle de største byene i USA F, men jeg tror det er vrient med awardbilletter. Via MUC går det jo også en del F-ruter. Har ikke fløyet via Frankfurt enda med LH F, men det kommer :).
    Ellers er jo det å fly første klasse en opplevelse, så finner du ikke via Frankfurt er jo Munchen et godt alternativ
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor, når var påsketuren? Skjønt, den er vel gått nå...
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    De har ikke egen First terminal i München såvidt jeg vet?
     
  18. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, stol/seng finnes kun på 744.

    Grunnen til at dette er at den "nye" F stolen var for tung og ha på upperdeck. Stol/seng komboen er bygget på en gammel F stol, og var (i følge tråder jeg har bladd meg igjennom på Flyertalk) et midlertidig produkt helt fra starten..

    Nei, kun lounge.

    Resten av flåtens F-seter (nyere generasjon) er lik både på 330, 346, 748 og 380. Likevel verdt å merke seg at det er ikke alle 333 og 346 som er oppgradert med ny F. Dette gjelder i følge denne flyertalk tråden kun maskiner fra Frankfurt.
     
    RoadKing liker dette
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kun lounge, men den er rimelig digg den. Maten er ikke laget av samme som lager i Frankfurt, men jeg koste meg glugg i hjel for det. God mat, god vin, badekar og badeand :)
     
    RoadKing liker dette
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant to ledige plasser i påsken, med LH F fra Frankfurt, både til Seoul og Vancouver. Og Boston eller Detroit om jeg ikke husker feil. Men det er vel en stor fare for at de er borte nå ja.
    Men ser bl.a. at det er to ledige LH F seter i 747-8 fra Seoul til Frankfurt onsdag 1. april, men det er vel ikke akkurat det du er ute etter. Og tar du utreise onsdag 1. april og retur søndag 5. april så er det faktisk ledig i LH F begge veier...

    Screen Shot 2015-03-24 at 11.48.15.png

    Og når det fremdeles er ledig begge veier til Seoul i påska så kan det vel finnes andre muligheter også!
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden