Hvor tror du SAS sin neste langrute går?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 16. aug 2015.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det går rykter om at SAS vil offentliggjøre nyheter for deres langdistanse satsning.

    Miami har vært nevnt i en tråd. Andre gjett har vært Los Angeles, Boston, Seoul, Ho Chi Min.

    Hvor tror du SAS sin neste langrute vil gå til. Og vil vi se flere langruter fra Oslo eller Stockholm, eller vil SAS samle mest mulig i København?

    Kjør debatt!:)
     
    Flemming Poulsen liker dette
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Reknar med at Miami er mest sannsynleg.

    Eg kunne tenkt meg Seoul. Kunne også tenkt meg Cape Town, men det reknar eg med at er utenkeleg.
     
  3. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    FLL er vel å foretrekke foran MIA. Mindre flyplass herav ofte mindre kø og kaos.

    Avgang fra SVG eller BGO. Mindre kø og kaos enn OSL. Det realistiske er vel OSL.

    Jeg blir med uansett hvis den går til USA eller Canada. I C klasse.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Forsåvidt enig, men jeg opplever ikke MIA som aldeles håpløs i så måte, og dessuten er det vel også bedre muligheter for UA connections der?
     
  5. jectson

    jectson Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Håper på MIA - har vært der 10-15 ganger og har aldri opplevd noe særlig kaos der, en stor og effektiv flyplass.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det er trafikkgrunnlag til noen av de andre alternativene som er nevnt her i tråden.

    Regner sterkt med at det blir vestover, og at det blir LA eller Miami, med sistnevnte som favoritt (mtp. odds).
     
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Cape town ble vel nevnt under MegaDo som "utenfor rekkevidde" som helårsrute. Avhengig av vind og vær så var den destinasjonen helt i grenseland for det materiellet SAS besitter per i dag.

    Miami hadde vært bra det.
     
    Last edited: 17. aug 2015
    Flemming Poulsen and afirm like this.
  8. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Holder en knapp på MIA, men hadde personlig foretrukket MCO siden det er mer en "familiedestinasjon" og i nærheten av hvor vi pleier å bo. Men så er det selvsagt det med DY som har MCO som destinasjon....Uansett så tror jeg at det blir Florida fra OSL. Tror også Seoul kan være ett annet tips, men fra CPH. Utrolig mange Koreanere som ferdes opp hit til kalde nord, noe som merkes godt her på OSL som jeg sitter hver dag. Noe tips vedrørende den siste destinasjonen har jeg ikke. Men tror muligens det også kan blir vestover?
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ville gjerne hatt HNL, men innser at det neppe er særlig aktuelt. Lov å drømme da! :D
     
    nickilolk and Kjakan like this.
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende uansett :)
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kjakan liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange ruter er det som skal slippes ift ny flykapasitet? 3?
     
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt klare førstevalg er Seoul. Det hadde vært kanon!

    Miami hadde også vært knall....planlegger en Floridatur til neste år :D
     
    Scandi liker dette
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Bare av nysgjerrighet.. Atlanta er vel verdens største flyplass (i antall avganger mener jeg å ha lest) eller i det minste en av de? Jeg har ikke lest alle poster totalt her på Bonusfeber, men kan ikke huske at noen har nevnt denne. Hadde ikke det vært et fint utgangpunkt til å komme seg videre i USA hvis SAS fløy dit? Jeg lette etter diverse router til/fra karibien/mellom-amerika i vinter og hadde KLM-billett fra MIA så ville ende opp der, men "alt" virket å gå via Atlanta.
     
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke så mange som skal til "bare" Atlanta, men videre derfra også. Atlanta er jo ikke noen Star Alliance hub. Er vel Delta som er den største der. Så da mangler det på fornuftige videreforbindelser som man får fra de andre Star Alliance hub'ene som SAS flyr til. Derfor har jeg ikke noen tro på Atlanta.
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Har hørt frå kjenningar med "kontaktar" at SAS har lukta på Seattle-Tacoma, men dette er eit drygt år sidan, så det spørs om det er noko i dette.
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Håper at ryktene stemmer. Miami hadde vært en kul destinasjon. Forøvrig kunne jeg tenkt med Vancouver, en veldig fin by. Det er på høy tid at Sas kommer med noen nye langruter. Nå må de få ut fingeren, hvis de skal henge med på stor satsningen til Norwegian.
     
    nickilolk liker dette
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    For meg er det litt det samme hvor det kommer nye langdistanseruter fra, jeg må stort sett alltid ha et leg ut fra SVG uansett.

    Hvor jeg ønsker nye ruter er litt todelt mellom arbeidsreiser og fritidsreiser.

    Dersom det kun var snak om arbeidsreiser så kunne jeg tenkt meg:
    Boston, Seattle, Seoul og Singapore, Ho Chi Min. Så mye nordmenn jeg har møtt om bord både foran og bak gardina hos Singapore Airlines så tror jeg en rute fra OSL hadde hatt kjempesuksess, men her har vel SK sperret seg selv inne i en JV avtale med SQ.

    Dersom fritidsreise delen av meg skulle ønske seg destinasjoner så:
    Los Angeles, Miami, Bangkok og Singapore (to sistnevnte er nok temmelig urealistisk)

    Hvis ryktene som går skulle stemme om at Miami blir ny SK destinasjon så blir jo dette først og fremst en fritidsdestinasjon, og der tilhørende en gruppe reisende med ikke så stor betalingsvilje. Blir ikke Miami litt som med Bangkok, fulle fly men lavt belegg i de dyre klassene? Miami vil uansettt bli verdsatt av meg også dersom det blir en realitet :)
     
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Det toget tror jeg er gått allerede. Norwegian ekspanderer noe skikkelig, og SAS bruker mange år på å komme opp med noe nytt. Som i alle bransjer så kan en ikke være for mye på defensiven. Norwegian er skikkelig aggressive og presser på, mens SAS sitter halvveis gjemt i et lite hjørne for seg selv. Siste måned så var jo Norwegian teknisk sett størst av de to. Og større blir det. Innen 10 år vil jeg tro at Norwegian er dobbelt så store som SAS.
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er veldig synd for alle oss som liker å reise med bolaget. Får håpe de klarer å bygge opp et sterkt produkt som kan leve i mange år. All honør til Kjos og den jobben han har gjort å bygge opp Norwegian.
     

Del denne siden