Hvor vanlig er det med no-shows?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Gullars, 17. okt 2019.

  1. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mulig med tidligere fly hvis du har bagasje, med mindre det er noe forsinkelser som gjør det til eneste alternativ. Har selv leita etter 1 bag av 200 for dette mange ganger, men da grunnet forsinkelser.
     
    animals and Eddie47 like this.
  2. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg skal prøve igjen i morgen. det er 4 fly før mitt når jeg kommer på flyplassen. OSL-TRD bonusreise i C og har ingen innsjekket bagasje. Vi får se.
    Før sikkerhetskontrollen er det på innsjekking eller kundeservice ved siden av?

    jeg skal prøve der 1 gang, og hvis ikke så skal jeg prøve meg på gate 4 ganger :'D
    gjør det noen forskjell hvis jeg sjekker inn nå mtp å prøve å endre reisen i morgen?
     
    Last edited: 28. nov 2019
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    var det sånn at når du gjorde det at det ble registrert som ombooking? det vil si at SAS refunderte ebpoeng og trukket på nytt?
    jeg kjøpte dette på tilbud så vil unngå det
     
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det jeg mener er at hvis du bestilte en reise for 10.000 poeng og reisen er om en uke og booker om i dag, da gir SAS 10.000 poeng tilbake og så tar 10.000 poeng igjen.
    jeg lurer på om dette skjer når ombooking er gjort ved gaten. jeg vil tro at det ikke er det, men man vet aldri.

    siden denne reisen ble kjøpt med poeng som var på vei til å utløpe vil jeg ikke at det skal skje for at da får jeg ikke poeng tilbake. kan prøve å spørre på kundeservice der også.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,767
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    293
    Nei
     
    XIII liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Når du endrer ved gate er ikke EB systemet inne i bildet overhodet. Jeg har tatt tidligere fly TRD - OSL på bonusreise senest for en måned siden. Nada problem. Reiste i Plus.
     
    XIII liker dette
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hvordan er det i disse tider, om man har en sas plus bonus billett med avgang senere den uka, kan man fortsatt bare komme til flyplassen og spørre om det er ledige seter i neste fly?

    det er en hjemreise som ikke går ann å endre på nett fordi reisen har allerede begynt...
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,415
    Likes mottatt:
    21,270
    Bonuspoeng:
    183
    Det verste som kan skje er at du får nei som svar... Jeg sjekker alltid først om det er mulig å bestille en tidligere avgang for å finne ut om det er plass. De færreste fly er fylt opp helt i disse dager, så plass bør ikke være et problem. Muligens fleksibilitet er blitt et problem, men SAS vil tjene på å fortsette å være like fleksibel som før (jeg har som flere andre her aldri fått nei på forespørsel om å ta et tidligere fly enn bestilt).
     
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke jeg heller, og gjør det samme som deg.

    jeg bare lurte på om det fortsetter det samme i koronatid
     
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått ja på en SAS Go Bonusbillett, så kommer nok an med velvilligheten til de som sitter skranken på det tidspunktet.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaring rapportert her tidligere har vært at man ofte, og spesielt om man har status, har fått endret til tidligere avgang. Jeg har selv opplevd det flere ganger.
    Imidlertid, så har dette vært ved gate, i flere tilfeller har det her blitt rapportert at man i avgangshallen har blitt avvist, for så å få ordnet det ved gate.
    Problemet ditt her er altså at hvis denne rapporteringen holder vann, så har du god sjans for tidligere avgang ved gate, men lite sannsynlig i avgangshallen, og da er jo catchen din at du kommer deg ikke inn uten dagsaktuell billett.

    Jeg antar at dette også kan ha med at personalet ved gate antagelig har videre fullmakter til manipulering av billetter enn skranken i avgangshallen rett og slett operative hensyn. Slik sett, blir du avvist i avgangshallen så er det ikke sikkert det er fordi personalet der er generelt surere enn ved gate, de bare har ikke mulighet.

    Men, som det sies, den som intet våger osv... Hvis ikke du må reise en halv dag eller deromkring for å komme til flyplassen, stikk oppom med tårevåte øyne og server en historie om avstandsforholdet som tok slutt osv... Kan hende er du heldig :)
     
    Sonictravel liker dette
  12. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hmm.. jeg har aldri prøvd ved gate. Kun avgangshallen og alltid sas plus bonus billett. Noen ganger bare tidligere samme dagen, noen ganger noen dager opp til 1 uke før. Og det gikk alltid bra. Jeg håper at det fortsette sånn da.

    det er det eneste jeg kan gjøre.. og jeg skjønner ikke hvorfor det ikker er mulig å endre dato bare fordi det er en retur reise -.-
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi selskapet tjener penger på det.
     
  14. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    og da kom det første gang for meg. og 6000 ebp i vasken...

    greit at det ikke går med go billett, men dumt at plus billett ikke kan endres på hjemreise tenker jeg.
     

Del denne siden