Hvordan billigst kjøpe miles i Star Alliance for intra-europeisk reise

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Flight Cancelled, 15. april 2015.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Sitter å ser på en enveis ARN-VIE-BCN-IST-OSL som jeg har grusomt lyst til å bestille som har ledig award i Business (B787 + 2 x A330 :)). Med for eksempel United koster denne 30k miles. Bortsett fra knappe 5k poeng på SAS-kontoen er jeg ellers helt tom for alt av miles og bonuspoeng hos Star Alliance, og lurer derfor på om noen her inne vet om noen andre stjerneprogrammer som lar meg kjøpe de nødvendige miles'a litt rimelig enn United sine 950 USD eller SAS sine 800 EUR? Reisen inneholder en overnight i VIE som betyr at f.eks. LifeMiles er ute av bildet ettersom at de ikke lar meg gjøre det.

    Hadde det ikke vært for at jeg kommer tilbake til Norge akkurat når kampanjen som gir 30K EB-poeng for 10 enkeltreiser avsluttes... :mad:

    På forhånd takk!
     
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Kjøp direkte fra flyselskapene er ikke direkte billig, nei - og kjenner ikke til noen kampanje som går nå heller, dessverre. Derimot er det jo mulig å gjøre en avtale med et annet forummedlem eller familiemedlem, venn e.l. om kjøp av litt TRUMF-bonus hvis noen har litt på lager :) Har ikke forsøkt dette selv, men verd et forsøk? Har dessverre akkurat vekslet inn all min TRUMF for noen dager siden, men mulig noen andre har? Når det skal overføres fra TRUMF til EBpoints er det jo bare å fylle ut EBnummer og etternavn på mottaker, mottaker trenger såvidt meg bekjent ikke ha samme navn e.l. med den som har TRUMF-kontoen. En annen måte er jo å konvertere poeng fra f.eks. Club Carlson, hvis du har en fet konto der ;)

    Håper det ordner seg, og god tur!
     
    Last edited: 16. april 2015

Del denne siden