Desember
esember
sember
ember
mber
ber
er
r
re
rei
reis
reise
reisef
reisefe
reisefeb
reisefebe
reisefeber
View attachment 43161
Tiden flyr og det er ikke lenge siden beina landet fra siste strabasiøse langtur. Forrige gang var det LH F, SQ F, og Tokyo. Denne gangen er det.... LH F, SQ F, Tokyo, ooog ikke minst Singapore og Auckland.
View attachment 43162
Litt om bakgrunn for turen:
Jeg har som dere sikkert har sett i "Kjøp og salg av CT-er" et forbruk som tilsier at man ikke kan opptjene 5 CT-er med påfølgende poeng i året. Jeg har forsåvidt ikke økonomien til det heller, men det er jo en annen sak. Med
@petnwil på slep bestemte vi oss tidlig i høst for å sette kursen mot varmere strøk, så langt vekk vi kom. Ved frislippet av SQ F gikk jo prisene på CT-er til værs, men det fikk så være. Vi fikk bestilt følgende reise:
OSL - FRA
FRA - ICN
ICN - SYD
SYD - SIN
SIN - CPH
CPH - OSL
Ikke mange ukene gikk og takket være noen kjekke mennesker her gikk det en faen i oss når vi oppdaget at LH slapp tilgjengelighet langt frem i tid. Vi fikk kastet oss over telefonen og ved hjelp av Talliinn fikk vi ordnet en fabelaktig rute. Lifemiles ble brukt og tilgjengeligheten der stemte bra med virkeligheten. Vi fant ingen rute hjem fra SIN, men det løste Tallinn meget elegant med "dere kan jo bare fly direkte med LH i F?"
View attachment 43164
Slik er ruten nå:
OSL - FRA - LH C - A320 - 2 A og C
9 t 55 min i FCT/FCL
FRA - HND - LH F - 747-8 - 3 D og G
10 timer i Tokyo
HND - SIN - SQ C - 777-300ER - 12 A og C
17 t i Singapore
SIN - AKL - SQ F - A380 - 1 A og 2 A
3 netter i AKL
AKL - SIN - SQ F - A380 - 2 D og G
3 t i TPR
SIN - FRA - LH F - A380 - 1 A og D
4 t 55 min i FCT/FCL
FRA - OSL - LH C - A320 - 2 A og C
OSL - AES - SK "C" - 737 - 1 A og C
View attachment 43159
Ruten er jo ganske flott om jeg kan si det selv, og med 42 timer first class kommer dette på nivå med jorda rundt-turen i januar. Hele 27.600 miles.
View attachment 43163
Turen starter neste onsdag, og reisefeberen er stigende for hvert sekund som går. Per nå er det 6 stk i F-kabinen til Tokyo, 11 i F-kabinen til AKL, 4 i F-kabinen til SIN og 3 i F-kabinen til FRA.
Ryktene går på FT at juleendene ankommer andre uken i desember, så det passer forsåvidt ypperlig. Ryktene sier også at de hvite juleendene er ankommet FCL i MUC.
Målet for turen er altså å fiske tak i en av følgende:
https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.fl...74b29d3d39c3bde52cb1717e3f7ec49adbc51539.jpeg
Drikkekartet ser for november slik ut, og jeg er litt usikker på om de endrer dette nå i jule(bord)sesongen:
https://www.lufthansa.com/content/dam/lh/documents/prepare-for-your-trip/travel-classes/first-class-overview/culinary/First Class_Vinothek_Ansicht.pdf
Menyen ser slik ut fra FRA:
https://lh-menu.de/download/2018--11-12/F/716
Her har man selvsagt sett seg ut anden, som jeg spiste i anledning mitt juleevangelium i fjor. Denne var fantastisk og ryktene(les: meg) sier at forventningene er vel så store for årets andebestand. Ikke andebesvær.
Hjem til FRA:
https://lh-menu.de/download/2018--11-12/F/779
Fra HND til SIN har man booket seg Grilled Fillet of Beef with green pesto fra BTC.
Fra SIN til AKL har man booket seg Roast rack of lamb with mint jus til hovedrett og burger til frokost. Hurramegrundt.
Fra AKL til SIN har man gått av skaftet og bestilt Beef rendang malay style til hovedrett og grilled new zealand wakanui beef fillet til frokost.
Reisefølget har fra bekreftelsesmailen til SQ bestilt følgende:
HND - SIN - Rack of lamb wih yoghurt sauce
SIN - AKL - Dinner / breakfast - Roast rack of lamb with mint jus / Grilled angus burger
AKL - SIN - Dinner / breakfast - Roast cantonese duck breast / Grilled new zealand lamb loin
Som dere skjønner så leker vi ikke tur, vi leker ikke mat og vi leker ikke vektoppgang. Dette tar vi på ramme alvor, og vi lover at vi skal gjøre alt for å få dokumentert dette. Værre kan det bli når dressen skal på i jula!
Jeg vil også ta selvkritikk for at valgene våre er helt like fra SIN til AKL og her spørs det om man må ta et oppgjør med
@petnwil !
Vi ser frem til turen og håper at dere blir med på følget.
View attachment 43160
View attachment 43165
Vis alt...