Hvordan blir business seter frigjort i Fly premium

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Akhtarwakas, 15. mai 2018.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har brukt mye tid på å forstå opplegget i for CT. Nå står MC fly premium for tur. Prøver å finne billetter i februar og mars. Ikke mye som ligger der. Er det sånn at også SAS frigir biletter etterhvert eller bør man bare booke om man finner noe?
     
  2. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Fly Premium frigjør ikke ekstra seter. Hvis du finner seter i pluss eller biz, så slipper du unna med å betale poengprisen for GO. Avhengig av nivået du har nådd selvsagt.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ååå slipper bonus seter helt random. SAS har sagt at en bør følge med 11 og 10 mnd før.
    6,4,3 og 2 mnd før mener jeg på huske. Ikke lett med andre ord.
    Har best erfaring med 3 og 11;)
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    330 dager før slippes en del seter. Også kommer det noen etterhvert.
     
  5. JHoNNeY

    JHoNNeY Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis jeg bestiller bonusbilletter med MC fly premium, kan disse poengene refunderes på lik linje med booking av CT billetter? Full refusjon innen 24 timer før avreise?
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp ;)
     
    JHoNNeY liker dette
  7. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver å finne noen billetter til familen til Tokyo og ser at det er ganske lite av utvalg. Har ikke startet å lete før nå. Tenker å reise i påskeferien eller vinterferien. Har noen erfaringer med Tokyo om de frigjøre plasser etterhvert eller ikke. Ser også foreksempel sommmerferien i år så er det ingen ting der. Betyr det at de plassene er tatt eller ble det aldri lagt ut? Prøver å legge en strategi plan ettersom SAS har frigitt billetter frem til 10 april så det er nok ikke lenge til det kommer opp. Vi er 5 stk og jeg ser at det ikke er mange business som blir lagt ut. Vurderer hvis mulig å dele opp slik at 2 er i business og resten i pluss og at man kan bytte om litt på returen. Noen som har lyst til å dele litt erfaringer rundt Tokyo og tilgang til premium billetter?
     
  8. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Legg ikkje SAS ut billetter 330 dager før? Dvs det stemmer overeins med det du skriv om at billetter snart burde kome ut. Usikker på om det speler inn at det er høgtid?
     
  9. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    noen som vet når på døgnet sas bonusbilletter legges ut?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant billettene jeg har booket til Miami kl 0600 330 dager før, om det er konsistent vet jeg ikke.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ut fra hva jeg leser på forum og har søkt etter selv så er du sent ute til de populære avgangene rundt skoleferier. Tror den beste strategien din er å lage et søk eller fem på expertflyer og vente på at SAS legger ut mer om de nå gjør det.
     
  12. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Har fulgt med litt de siste ukene for long haul-billetter til påsken 2019. Det ligger ingen bonusbilletter til destinasjoner utenfor europa lenger frem enn til 10. april 2019 (pr. 24.05.2018, dvs. 321 dager i dag < 330 dager).
    8-10. april ble sluppet en gang forrige uke mener jeg å huske. Intra europa er det annerledes.

    Mye tyder derfor på at SAS avventer slippet av bonusbilletter til påsken på long haul.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Har gjort samme observasjon når det gjelder jul.
    Ingen bonus mellom 20.12 og 5.1. eller rundt der..
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    NRT er også en av de destinasjonen som det dårlig med tilgjengelighet så tror det er meget bra om du finner billetter til to. Skal dere reise mer enn to(familie) så gå for IAD/BOS/EWR og eventuelt ORD. Da kan dere også reise til og fra fmed forskjellige flyplasser. F.eks BOS ut og IAD på returen.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Utifra mine observasjoner legges de ut ved midnatt.
     
  16. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er egentlig ferig med USA (MIA,ORD;SFO,JFK). Har hat lenge lyst på Tokyo så det hadde vært gøy å fått til. Ser at det er litt kaldt i februar så påske neste år hadde passet perfekt.
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dere vil reise med SAS på poeng til NRT i påsken så vil jeg tro sjansen for å få billetter er neste lik null. Er dere mer enn to reisene så ville jeg nesten sagt at det er utenkelig at det kommer 4(typisk familie størrelse) billetter i C. Hvis det skulle dukke opp billetter så må det være de nærmeste dagene, eventuelt om det mot formodning ar veldig lite reisende i påsken så kunne det kommet flere billetter når det kun er noen måneder igjen. Det er dette som er baksiden til poeng reiser. Det er ikke alltid slik at det er ledig på de datoene man ønsker og til den destinasjonen man vil. Litt lettere når man kan fly på alt av star alliance og ikke bare SAS og kombinere det med CT. Uansett lykke til med letingen.
     
    Xflipper and DanH like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Påsken kan jo også treffe med kirsebærblomstring som neppe gjør billettene mindre populære...
     
    drsyk and Fredrik81 like this.
  19. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Kaprer denne tråden litt, da min search-fu ikke strekker til... angående award availability, er det vanlig at SAS har andre blackout-perioder enn jul? Ser at det ikke kommer opp noen award-billetter på long haul etter 10. april. Pleier det å være blackout så lenge før påsken?
     
  20. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ble aldri lagt ut noe til USA (?), i hvert fall ikke LAX i juli. Jeg hadde satt opp alle tilgjengelig søk på ExpertFlyer mer enn 11 måneder i forveien, men dukket aldri opp noe. Mulig det ble lagt ut noe i ettertid, men i hvert fall ikke ~330 dager i forkant.
     

Del denne siden