Hvordan få bonus fra fordelsportaler uten problemer

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Pepeu, 05. aug 2017.

  1. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha slitt en del opp gjennom årene med å få 1) korrekt bonus, til 2) edruelig tid, 3) automatisk, bestemte jeg meg for å gå litt mer i dybden på hvorfor ikke alt fungerer perfekt, hver gang. Dette gjelder portaler som Remember Reward, ViaTrumf, Santander Kickback etc. Etter flere samtaler/mailkorrespondanser med diverse kundeservice samt research på nettet har jeg kommet frem til følgende:

    Forberedelser:

    1. Bruker man AdBlock eller lignende program i nettleseren må denne settes på pause. Det hjelper ikke nødvendigvis å hviteliste hver side da man blir sendt gjennom en mellommann på veien til nettsiden.
    2. Har man bruker hos nettbutikken så er det lurest å logge seg på før man trykker seg inn fra fordelsportalen. NB! Hvis man er medlem av en kundeklubb som gir fordeler ved kjøp kan dette diskvalifisere for bonus fra fordelsportaler.
    3. Ha klart for deg hva du vil kjøpe før man trykker seg inn. Klikker man seg mye frem og tilbake kan man til slutt miste "kanalen" man er i, og kjøpet kan linkes til en annen kanal.
    4. Har man tidligere vært inne på nettbutikken for å sjekke er det viktig at handlekurven tømmes helt før man trykker seg inn fra fordelsportalen.
    5. Alle faner for nettbutikken må lukkes før man trykker seg inn fra fordelsportalen.
    6. Hvis man bruker Internet Explorer må man ikke ha Google Toolbar/Translate installert. Denne må i så fall avinstalleres først.

    Gjennomføring av kjøp:
    1. Ta refresh (F5) av fordelspotalen for å sjekke at man fremdeles er innlogget før man trykker seg videre inn til nettbutikken.
    2. Ikke skift fane i nettleseren (viktig) mens man er i nettbutikken. Da kan man fort miste denne såkalte "kanalen".
    3. Bruker man rabattkode eller lignende vil dette som regel diskvalifisere for ytterligere bonus fra fordelsportaler.
    4. Hvis man gjør flere ordre må man lukke ned alle faner av nettbutikken før man trykker seg inn igjen.

    Etter å ha fulgt disse stegene har jeg kun hatt god suksess med fordelsportalene, og bonusen kommer svært raskt opp i oversikten. Har ikke tall på hvor mange kjøpsbekreftelser jeg har måtte sende til kundeservice på mail de siste årene. Nå håper jeg det er historie. Om andre har andre tips tar jeg gjerne imot dem med takk.
     
    Last edited: 13. aug 2017
    freddyen, Sindre, RemiWM and 14 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kort og grei oppsummering :)
     
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Gode tips!

    Jeg bruker en egen nettleser (Safari) til alle bookinger via quidco, viatrumf, kickback osv. Her har jeg ikke skrudd på noen adblock/uBlock e.l.

    Ofte åpner jeg gjerne affiliate-linken 2 ganger, første bare for å få logget inn (f.eks på radisson.com) og så en gang til hvor jeg gjennomfører bestillingen.
     
    Bolle liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Har også egen nettleser til viatrumf ;)
     
    dkvt liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det har eg også; Mightgosoft Internet Exploder.
     
    Kristian liker dette

Del denne siden