Hvordan få flest mulige poeng på reisen Oslo - Kuala Lumpur

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Westlife, 15. aug 2016.

  1. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    skal til Malysia i november (18-29 nov). Jeg kan gjerne ta en stop over i en by på veien ned. Ønsker å benytte meg av Star alliance slik at jeg får samlet poeng. Hvilken flyrute ville dere valgt?

    Synes det er vanskelig å finne riktig rute. Fant en billig reise med Thai, men den gir bare 25% poeng. Har budsjett på 7000 kr per person t/r
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    På Thai sine sider kan du hoppe opp til billettklasse Q som gir 100% ved å velge Thai Advantage. Det koster litt mer, men den er til gjengjeld også hyggeligere å booke om, avbestille eller oppgradere. Ser desverre ut som du må runde 7000,- med god margin for å booke på deres egne nettsider.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ta kontakt med orkideekspressen
    Dem ordnet Q klasse for meg på en reise jeg hadde i August i fjor (Du må selv nevne at du ønsker Q klasse).
    Pris: Ca 7000 (mens på Thai sine sider var det mye dyrere)
     
  4. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    I følge ITA Matrix (som ikke nødvendigvis alltid er 100% korrekt, men det bør være i nærheten) så vil en t/r med Thai på de aktuelle datoene bare koste ca. 5700,- kroner for Q-klasse (som gir 100% opptjening). Bestill via reisebyrå (eller til nød wideroe.no) og angi at du ønsker bookingklasse Q. Det er bare noen få hunderlapper dyrere enn det billigste alternativet (som så ut til å være en kombinasjon av V og W).
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    I følge @Are som, skrev denne flotte guiden her om dagen, så er ITA-prisen ofte uten skatter og avgifter. Det er uhyre sjelden du får en tur med Thai for bare 5700kr fra Oslo, om det noen gang har skjedd. Hvert fall i Q.
     
  6. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Thai er ute med noen ualminnelig skarpe priser i øyeblikket, så vel ikke helt umulig ? fant blant annet en tur OSL-SIN i høstferien til 4799,- dog kombi Q/V. denne kunne også routes via ARN til samme pris....
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Fant du denne på hjemmesiden til Thai? kan ikke finne noe til den prisen
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting er i umulig, og de hadde noen veldig hyggelig priser (feilpriser?) fra bl.a Brussel til New Zealand, men så sjelden fra Oslo.
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    ble funnet via OTA for en ukes tid siden, men ser den er oppe i 5279,-
    nå kombi Q/W, har ikke brukt så mye tid på at se om det kan finnes i Q hele veien.
    1/10 - 8/10
     
    Last edited: 16. aug 2016
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Finner også Q-klasse til 5695,- på de angitte dagene. Da er det vel egentlig bare løp og kjøp :)

    Her er det nok litt uklarhet, ITA-prisene er som regel riktige. Vel og merke uten bagasje og annet tilkjøp hos noen. Men prisene er riktige. Derimot fare-prisene du finner i expertflyer kan avvike stort.

    Edit:
    Verd å merke at det er tilbud hos Thai til KUL akkurat nå. Utreise til og med november, så det passer jo utmerket.
     
    Last edited: 16. aug 2016
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, min feil! Da er jeg enig i at det bare er å kjøpe.
     

Del denne siden