Hei, skal til Malysia i november (18-29 nov). Jeg kan gjerne ta en stop over i en by på veien ned. Ønsker å benytte meg av Star alliance slik at jeg får samlet poeng. Hvilken flyrute ville dere valgt? Synes det er vanskelig å finne riktig rute. Fant en billig reise med Thai, men den gir bare 25% poeng. Har budsjett på 7000 kr per person t/r
På Thai sine sider kan du hoppe opp til billettklasse Q som gir 100% ved å velge Thai Advantage. Det koster litt mer, men den er til gjengjeld også hyggeligere å booke om, avbestille eller oppgradere. Ser desverre ut som du må runde 7000,- med god margin for å booke på deres egne nettsider.
Ta kontakt med orkideekspressen Dem ordnet Q klasse for meg på en reise jeg hadde i August i fjor (Du må selv nevne at du ønsker Q klasse). Pris: Ca 7000 (mens på Thai sine sider var det mye dyrere)
I følge ITA Matrix (som ikke nødvendigvis alltid er 100% korrekt, men det bør være i nærheten) så vil en t/r med Thai på de aktuelle datoene bare koste ca. 5700,- kroner for Q-klasse (som gir 100% opptjening). Bestill via reisebyrå (eller til nød wideroe.no) og angi at du ønsker bookingklasse Q. Det er bare noen få hunderlapper dyrere enn det billigste alternativet (som så ut til å være en kombinasjon av V og W).
I følge @Are som, skrev denne flotte guiden her om dagen, så er ITA-prisen ofte uten skatter og avgifter. Det er uhyre sjelden du får en tur med Thai for bare 5700kr fra Oslo, om det noen gang har skjedd. Hvert fall i Q.
Thai er ute med noen ualminnelig skarpe priser i øyeblikket, så vel ikke helt umulig ? fant blant annet en tur OSL-SIN i høstferien til 4799,- dog kombi Q/V. denne kunne også routes via ARN til samme pris....
Ingenting er i umulig, og de hadde noen veldig hyggelig priser (feilpriser?) fra bl.a Brussel til New Zealand, men så sjelden fra Oslo.
ble funnet via OTA for en ukes tid siden, men ser den er oppe i 5279,- nå kombi Q/W, har ikke brukt så mye tid på at se om det kan finnes i Q hele veien. 1/10 - 8/10
Finner også Q-klasse til 5695,- på de angitte dagene. Da er det vel egentlig bare løp og kjøp Her er det nok litt uklarhet, ITA-prisene er som regel riktige. Vel og merke uten bagasje og annet tilkjøp hos noen. Men prisene er riktige. Derimot fare-prisene du finner i expertflyer kan avvike stort. Edit: Verd å merke at det er tilbud hos Thai til KUL akkurat nå. Utreise til og med november, så det passer jo utmerket.