Hei! Prøver å få booket USA-tur med familien i sommer. Planlegger tur til New York, kjøre ned til Florida og fly retur fra Miami. Sliter med bookingsystemet til SAS hvor det å betale med poeng ikke er et alternativ ved open jaw billetter og det er urealistisk lang kø på telefon for å få snakket med noen på kundeservice. Klarer faktisk ikke få tid til det når jeg er på jobb, for ventetiden er minst 30 min. For å planlegge reisen prøver jeg i første omgang å finne ut hvor mye jeg må betale ved siden av poengene mine ved å booke tur New York - retur Miami. Noen som har noen gode tips? Jeg gir nesten opp og bestiller tur-retur New York med poengene mine og så en connecting flight fra Miami - New York med et annet selskap - selv om det sikkert blir dyrere.
Om du bare skal finne ut av skatter og avgifter, kan du jo søke opp begge retningene som enveisbilletter, også plusse sammen beløpene. For å faktisk få de booket må du nok gjennom telefonkø, dessverre. Det står dårlig til med SAS IT om dagen.
Var det ikke et triks for å få tilbake muligheten til booke med ulik ankomst og avreiseby her inne? Jeg har en kommende booking OSL-IAD-EWR-OSL og dette var mulig tilbake i tid med poeng.