Hvordan finne CT til syd europa med SAS?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av olafsand, 01. febr 2015.

  1. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har prøvd å lest meg gjennom tråder for tips. Men finner ikke hvordan jeg kan sjekke om det er ledige CT i SAS noen plass. Er jeg nødt å ringe for dette? Jeg hadde håpet å finne alternativer før jeg ringer og bestiller.

    Har dere uansett tips til hvor jeg kan reise til? Jeg tenker Middelhavet. Spania eller Kroatia f.eks i slutten av Juni/Juli. Er dette mulig? Har 60 000 poeng.
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bonusbilletter med bruk av eurobonuspoeng og Companion Ticket du mener?
    Finnes mange bonusseter til BCN, NCE og AGP i sommer.
    Sas.no; "fly for poeng", "beste pris".
    60000 poeng holder.
    Booking må gjøres på telefon ved bruk av Companion Ticket.
     
  3. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Mener kjøp av eurobonuspoeng ja. Inkl CT. Hadde håpet på USA men har ikke nok poeng.

    Er det noen eksotiske reisemål i sydeuropa hvor jeg får mye for "pengene"?

    Ser ut som det er samme pris poeng om det er direkte eller med mellomlanding. Hvis jeg mellomlander får jeg mer fly for poengene :)

    Muligens havner jeg i kroatia hvis jeg ikke får noen gode tips..
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør du, du får også mer avgifter så det koster noe mer.
    Personlig mener jeg at SAS har lite spennende reisemål, men skal du lengst mulig er vel Tel Aviv å regne som Europa?
    Ellers kan du jo vurdere Island eller Svalbard, du kan også fly til Færøyene men vet ikke hvorvidt det går å bruke CT dit.
     
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Du kommer deg til USA med 60000 poeng. På economy med SAS.
     
  6. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Tel Aviv er absolutt å anbefale. Fantastisk by! Og Israel er et lite land med mye historie, så lett å oppleve svært mye på kort tid. Det er for eksempel under en time fra Tel Aviv til Jerusalem. Eneste minuset er at flytidene til SAS ikke er spesielt gode.
     
  7. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har litt lite å gjøre i dag, så tok meg friheten å søke opp noen bonusreiser til Tel Aviv for deg for moro skyld. Jeg har funnet en reise litt tidlig i juni. 50.000 poeng tur/retur på SAS Plus. Avreise lørdag 6. juni fra Gardermoen klokken 18:50 med 2 timer og 45 minutters mellomlanding på Kastrup. Ankomst Tel Aviv 04:15 på natta. Total reisetid 8 timer og 25 minutter.

    Hjemreise søndag 14. juni klokken 05:15 fra Ben Gurion med 2 timer og 50 minutters mellomlanding på Kastrup. Ankomst Gardermoen 12:50. Selv om Israel ligger i Asia er det altså en del av Europa-rutene til SAS og sånn sett den mest eksotiske destinasjonen jeg kan komme på. Det er godt og varmt i Israel på denne tiden av året, og det fremdeles veldig grønt og frodig.

    Det er også ledig bonusreiser lørdag 10. oktober til søndag 18. oktober med samme reisetid som i juni. Det er fremdeles godt og varmt i Israel i oktober og godt over 25 grader i Middelhavet på denne tiden. Perfekt tid å komme seg bort fra et kjølig Norge. Jeg har opplevd fine sommertemperaturer i Israel helt frem til slutten av november. Mye god mat og drikke og mye opplevelser. Her får du etter min mening god valutta for bonuspoengene dine! :)

    Legger ved en liten kortfilm som kan trigge interessen litt (og nei, jeg jobber ikke i Israels turistindustri):
     
    Last edited: 09. febr 2015
    Darkcho liker dette
  8. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Kan henge meg på anbefalingane av Tel Aviv. Var der ifjor sommar.
    Det er generelt korte avstandar i Israel og du kan reise vidare til både Haifa og Jerusalem.
    Her kan du få mykje historie (ved å reise litt rundt, spesielt Jerusalem) kombinert med ein moderne og flott by (Tel Aviv).
     
  9. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tipsene!! Setter pris på det. Men etter familieråd ble vi (les:hun) enige om at Israel er utrygt. Så det blir nok Middelhavet. Hvis det er noe ledig
     
  10. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har prøvd å komme gjennom på telefonen, men det er bare ventemusikk. Må jeg ha eksakte datoer for reise, eller kan be vedkommende å finne en eller annen reise i sommer til enten Italia, Portugal eller Kroatia? Går det greit? Vi skal være borte en ukes tid.
     
  11. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke jeg ville brukt CT og 60000 poeng til Middelhavet, men det er nå meg. Kjapt søk OSL-DBV, 1.7-8.7, gir en billettpris på 6326,- for to i Plus. 7672,- (fortsatt for to i Plus) hvis dere ønsker hjemreise den 15.7 i stedet.
     
    John in The Tower liker dette

Del denne siden