Hvordan finne first class/business reiser?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Sikiduck, 09. juli 2017.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld!

Kom nettopp (ja jeg er relativt ny) over siden Kayak Explore (https://www.kayak.com/explore/BGO/20170901,20171130) der du kan finne reiser til hele verden og velge flyplassen du vil reise fra, så får du opp billigste priser for tiden du ønsker eller når som helst.

Men det er ikke mulig å filtrere etter klasse. Finnes det en slik side/app som lar en søke på samme måte (altså uten å ha bestemt reisemål) men bare at man kan filtrere etter first class/business? Vet du har finn reiser men der må du vel velge både dato og sted? Har lyst å tråle og se om jeg kommer over noen billige business (om det finnes dao_O) til hvorsomhelst i verden. Eller kanskje noen premium eco/plus.

Takk for svar:)

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,865
    Bonuspoeng:
    183
    Google Flights. Plott inn reiseklasse og avreisested, dato og gå til kartvisning.

Shyneno liker dette
  3. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Google Flights er overlegent

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan faktisk også velge allianse på Google Flights.

Shyneno liker dette
  5. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar.:) Google flights virker meget bra så langt.

Er det denne siden folk bruker til å bestille business/first class? Liksom betaler folk/her 11k for business til New York, eller 38k for first class?

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,281
    Bonuspoeng:
    183
    Det fleste av oss bruker nok poeng til å betalte fo business/(og spesielt) first class, men 11k for business til New York er en veldig fin pris, som nok mange hopper på.

7. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    11K til New York er jo gi bort pris, koster det samme å fly til Spania nå i sommer hvis man bestiller litt sent ;)

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan faktisk få overaskende billige billetter til hvert fall AGP nå i Juli og August. Mens prisen er høyere igjen i September. Hvert fall i følge oversikten på Lavpriskalenderen til SAS.

9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Abonner på nyhetsbrev fra flyselskap du liker, der dukker det regelmessig opp kampanjer. Ikke secret-error-billig, men i noen sesonger hyggelige forslag på C og F. På søkemotor er jeg personlig fan av skyscanner.com og bruker den for å få oversikt, før jeg beveger meg videre til andre sites.

Se også:
    flyertalk.com/forum/premium-fare-deals
    flyertalk.com/forum/mileage-run-deals

(litt avansert prat der, men du kommer kjapt inn i sjargongen.)

all round bra forslag på flights:

secretflying.com

Sikiduck liker dette
  10. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar alle, og Edvard! Nå er sidene lagret :)

Aha så det er bra pris altså. Greit å vite. Blir nok en stund til jeg har råd til det:p

11. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Det eneste jeg savner med Google Flights er mer fleksibilitet mtp dato.
    Det bruker jeg derimot Matrix til. Her kan du plotte inn antall døgn du vil være borte (f.eks. 3-7 netter), og få opp dette månedsvisning med pris. Ikke like oversiktlig og fleksibel på destinasjon, men en kan legge inn en flyplasskode og så velge at den også skal søke på flyplasser inntil 2000 miles i omkrets.

Det går ikke an å bestille derfra, men da kan du plotte inn samme datoer på selskapets nettside, eller en OTA eller noe.

Del denne siden