Hvordan fungerer det å være med samme fly tilbake?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hoggorm, 06. aug 2015.

  1. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,

    Jeg vurderer å ha med min datter på en "flydag" etterhvert. Det kan se ut som enten Hamburg eller Stockholm er aktuelt.

    Jeg kan på SAS.no bestille reiser som lander i de to byene på et tidspunkt, og så retur med et fly som går bare en knapp time senere. Jeg regner derfor med at det er snakk om akkurat det samme flyet

    Er dette for kort tid? Må man igjennom toll, sikkerhetskontroll og hele flyplassen slik at vi ikke rekker frem til gaten i tide? Eller kan man bare gå av flyet og stille seg i kø på ny?

    Grunnen til at vi ønsker å reise tilbake så fort som mulig er for å komme hjem i "rimelig tid". Må vi ta et senere fly blir det som regel veldig sent...
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    På Arlanda kommer du i alle fall ut i gaten, og da er det bare å snu og boarde på nytt. Hamburg har jeg ikke hvert i på flere år, men går ut i fra at det samme er mulig der.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du må finne ut av hvilke flyplasser som mixer innkommende og utgående passasjerer.
    Hvis du må ut gjennom baggasjeutleveringen opp og rundt og gjennom sikkerhetskontrollen kan fort en time bli noe lite.
    Av de flyplassene jeg kommer på i farta hvor de mixer innkommende og utgående er

    - Arlanda
    - København
    - Dusseldorf
    - Madrid
    - Frankfurt
    - Amsterdam

    De gangene jeg har vært i Hamburg, har det alltid vært remote stand, og da blir det buss inn, men det er snarvei til transitt, så det bør gå greit.
     
  4. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar begge to!
     
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    I hamburg så går du rett inn i avgangs hallen og kan bare snu og boarde flyet igjen det også. Var der sist for 1 mnd siden :) SAS flyr OSL-HAM kun 1 gang per dag og er samme fly som går opp og igjen. Er vel 45 minutter imellom som gjør at dem også godtar dette :)
     
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Kan også nevnes at Hamburg er billig nå 399 en vei fra Oslo :)
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også en SR til Hamburg i Augst. TRD-OSL-CPH-HAM <-> HAM-CPH-OSL-TRD, men har kun 30 min mellom ankomst HAM og ny avgang. Vil det gå? Er mitt første forsøk på denne typen "galskap", så jeg ble plutselig litt usikker :)
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    vis dem lar deg booke det så går det. Men jeg tror minste connection der er 40 minutter. Men utifra min erfaring så burde dette gå selv om dette er fjernpark med buss. (cph-ham betjenes av cimber som ikke parkerer ved gate)
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket tur/retur hver for seg... Tok det for gitt at de parkerte ved gate og jeg kunne gå rett til transfer, men det er jo egentlig ikke noen selvfølge...
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette burde gå. Bare pass på at du sjekker inn med appen på forhånd. Bussen henter deg ved flyet og kjører deg inn til terminalen på buss ankomst gate. Ta rulletrappa opp og kom deg ASAP bort til bussgate. Vis jeg ikke husker feil så er dette til venstre og en ca 2-3 minutter å gå og en rulletrapp ned igjen på vestre side. Dem er flinke til å sende avgårde bussen før siste passasjer er der og sender derfor gjerne en ekstra buss ut etterpå.
    Du kan også snakke med crewet på flyet. Kan hende at du får lov til å bli igjen på flyet også så du slipper å ta bussen inn.
     
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,294
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset :) I verste fall kunne jeg faktisk blitt igjen i CPH siden det ble litt ekstra reising på tampen av opptjeningsperioden og jeg streng tatt ikke trenger 6 segmenter for å sikre EBG lenger, men det er jo greit å få med seg de poengene man kan.
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Til større SAS-destinasjoner som Stockholm (m.fl.) så er det ikke 100% sikkert det er samme fly som flyr t/r
     

Del denne siden