Chatboot sier man skal være tålmodig å vente på ledig livchat … så langt har jeg vet flere anledninger ventet i over en time… Servicetelefonen spiller bare samme kjedelig musikk og sier med gjevne mellomrom at telefonen min er viktig og at jeg må være tålmodig … hvor lenge? Hvilke andre muligheter har jeg?
Jeg fikk faktisk hjelp av LH på Twitter (!) for noen år siden og det kan kanskje være mulig å kontakte de via Messenger også? Høres kanskje dumt ut, men noen ganger så funker de alternative kanalene best.
Du ringer support i et annet land. Tok en test på USA nå, ventetid på under 2 min. https://www.lufthansa.com/no/en/help-and-contact
Jeg har ringt Tyskland i et par tilfeller hvor de var stengt i Norge. Fikk raskt svar og svært god hjelp begge gangene. +49 69 867 99 799
Som @Travellingalf skriver, Lufthansa funker bra på Twitter. Noen svar er «unnvikende», men bare å spørre igjen så er det gjerne ny agent som svarer
Satt med to telefoner, en til Luftansas norske nummer og en til Lufthansa USA og åpen chatlinje …. Plutselig våknet en kar fra dvalen i Tyskland (norsk nummer) …. på litt under en time var det (nesten) fikset. Må nok kontakte dem igjen for alt er ikke oppdatert ..
Av erfaring er eneste løsning å trappe opp på innsjekken på FRA/MUC. Forsøkte fibrilsk å få tak i dem da de var i streik for to år siden uten hell på tlf/chat i flere dager. På flyplassen fikk jeg hjelp umiddelbart og ble booket om til en SkyTeam flight uten videre spørsmål. Om du ikke kan komme deg til Tyskland har du derimot ett problem.
Leste følgende på FlyerTalk i dag: Best way to reach SQ Customer Service? I'm US based and within last week tried to call SQ 3 times (833-727-0118). First time was on hold 2 hrs, second 1.5 hrs, and 3rd time 1:45 hrs before giving up. Should I continue to wait or is there a better number to call? // Jeg håper folket på forumet er mer kreative på telefon enn denne karen.
Fikk i går ettermiddag endring på en hjemreise i slutten av Juli. Fant etter litt research passende alternativ og ringte dem litt før kl 18. Kom igjennom etter 15 min og fikk booket om til passende avganger. Men etter å ha lagt på oppdaget jeg at vi var booket i eco og ikke i biz som vi opprinnelig hadde. Prøvde utover kvelden å ringe 20+ ganger, både norsk, tysk og usa-nr, men fikk bare beskjed om at det er travelt og alle linjer er opptatt. Fikk altså ikke komme inn i køen en gang. Ringte så kl 06:50 i dag, kom igjennom etter 10 sekunder og fikk ryddet opp i løpet av kort tid. Fikk også sjekket endringene online før vi avsluttet samtalen. Virker som tidspunkt på døgnet har mye å si for hvor lett det er å komme igjennom.
Hvilket nummer ringte du? Jeg har nå prøvd det tyske, amerikanske, norske og svenske, uten å komme gjennom. Jeg kommer heller ikke inn i køen, engang.