Hvordan jeg fikk SAS American Express Platinum, selv etter avslag på nettbasert søknad

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 07. april 2015.

  1. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, skjønner det, var ment som en spøk. ;) Driver selv med kredittbehandling, og vet hvilke notater jeg selv gjør på kunder, både eksisterende og nye vi ikke har erfaring med. Ville derfor ligge litt lavt, og ikke få for mange notat i profilen.

    Kunne tatt kontakt da jeg fikk oppgavene for fjoråret litt etter, og oppdaget glippen min med inntekten, men da hadde jeg allerede søkt og fått innvilget MC, så lot være. Som sagt over, tar det til neste år, får uansett ikke nok poeng til en spennende CT med flyvningene i 2015, må bygge meg opp igjen til fordums storhet.
     
    RedLine liker dette
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Er Eurobonus Silver, så tror ikke dette har noe å si i det hele tatt. Var heller ikke noen som spurte om dette noe sted i søknadsprosessen.
     
  3. LN-BEF

    LN-BEF Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Tre måneder fikk jeg opplyst fra de da jeg fikk avslag...
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk avslag på min søknad om Platinumkort hos SAS AmEx. Ringte inn og snakket med en meget hyggelig kundebehandler.
    I mitt tilfelle var årsak til avslaget så enkelt som at jeg ikke tilfredsstilte kravet til inntekt. Ikke hadde jeg noen kundehistorikk å vise til hos DNB heller.
    Men jeg ble anbefalt å helle søke om et Premium-kort. Hadde jeg med dette kortet 'riktig' bruk og tilbakebetaling så ville det da bli mye enklere å søke om oppgradering fra Premium til Platinum om noen måneder.

    Så da får vi se hvordan jakten på Platinumkortet går.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får avvist fordi jeg er under 26 år.

    Skal være godt ovenfor inntektskrav om de skal fravike dette fikk jeg beskjed om.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er 23, har hat amex plat i godt over 1 år.
    dog DNB kunde, nmed grei inntekt. Måtte styre litt for og få det igjeenom.. men det gikk til slutt
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke vært DNB-kunde siden jeg var 17 år. Eller jeg er det, men er bare 2-3 transaksjoner/år gjennom kontoene som står der, fordi jeg ikke har giddet å avslutte kundeforholdet. Alle kontoene står for det meste i 0.

    Men begynner å få god historikk på Classic, så har troen på Premium ila. året og kanskje Platinum ila. 1-2 år.
     
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Det er ikke noe alderskrav på SAS EuroBonus Classic, Premium og Platinum Card lengre (utover 18-årsgrensen som er standard for alle kortprodukt i DNB).
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor sier de da både på Gardermoen og telefonen at det er 26 år for Premium og Platinum?
     
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    De som står på OSL har ikke nødvendigivs mest peiling. Ta en ny telefon du ;)
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk avslag i vår på premium pga lav alder (22). Så alderen spiller inn. Er det noe alderskrav på classic? Eventuelt gå gradene mot Platinum.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også hørt at det er 26 års aldersgrense, men dette kan de tøye på hvis personen har god inntekt eller betalingsevne. Kunde i DNB er også +. ihvertfall hjalp det på meg
     
    MadsVaHa liker dette
  13. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Det var et alderskrav på Premium og Platinum tidligere, dette opphørte for en god stund siden.
     
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk i alle fall Platinum som 20-åring. Alder spiller inn, selv om det nødvendigvis ikke er et bestemt krav. :)
     
    MadsVaHa liker dette
  15. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    hvor lenge hadde du premium før du oppgraderte til platinum?
    jeg ser I forhold til CT at det burde være lurt å gjøre dette, men ønsker ikke å fremstå som typen som hopper fra kort til kort kun for EB poeng...
     
  16. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    356
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Ca et års tid, derfor de ikke halverte årsavgiften året etter, men de fjernet den helt litt senere da jeg mottok diamantkortet.

    Er forøvrig ikke noe problem for AmEx om du ønsker å hoppe opp i gradene for å få bonuspoeng, tvert imot tror jeg de gir seg selv en klapp på skulderen for å ha klart å selge deg opp hele veien til beste kort;)
     
    leeds1979 liker dette
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med dem som står f. eks på Gardermoen. Tenker mest på at selv om jeg ikke har 650 000+ i inntekt vil jeg kunne klare å få Platinum av dem som står der eller kjører dem en sjekk derfra?
     
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    De sender opplysningene til DnB, som kjører en kredittsjekk før kort eventuelt blir innvilget.
     
    Misterix liker dette
  19. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk kortet, selv om jeg ligger under på inntekts kravet. Har null i gjeld, og en del på "bok" som nok var avgjørende. Har i tillegg SAS gold MasterCard som jeg bruker mye mere enn SAS AMEX platinum da jeg ikke når opp til CT likevel. Årsaken er også at Mastercard kortet kan brukes over alt.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan prøve mitt triks; Jeg søkte på nett for en del år siden om SAS Amex Platinum, men fikk da avslag. Gikk da for SAS Diners Gold i stedet for. Dette ble lite brukt, men så ble jeg stoppet av en hyggelig Amex-jente på Gardermoen for ca to år siden og når hun så at jeg "bare" hadde Diners så ble hun i fyr og flamme og nærmest lovde at SAS Amex Platinum skulle ordne seg. Og det gjorde det! :)
     

Del denne siden