Hvordan jeg fikk SAS American Express Platinum, selv etter avslag på nettbasert søknad

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 07. april 2015.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar det å motta kortet fra man har fått tilslag på søknaden?
     
  2. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Inntil 14 dager.
     
    mariusbb liker dette
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Oppfyller ikke alle kravene til Platinum, men fikk godkjent søknad Platinum etter 3 mnd godt bruk av premium :) 2016 med nytt kort blir bra!
     
    Misterix liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kjerringa ble ikke godkjent, tok kontakt per e-post da skulle de se på det fikk da avslag på nytt. Tror jeg må ta en telefon så vanskelig kan de ikke være. Alternativet blir at de mister minst halve omsetningen jeg hadde nå i 2015.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Epost virker å være helt ubrukelig for å få resultat der, en telefon og alt er mye greiere..
    Forstå det den som kan..
     
  6. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Gikk inn å søkte om et SAS AMEX Platium kort, litt pga bare å sjekke om det var mulig å få, la inn all info osv.
    Etter å ha trykket på send/søk knappen kom de opp et pop-up vindusom raskt forsvant og nytt skjermbilde som fortalte at jeg ville motta en epost, mottok denne der det sto "takk for søknad" mm og at jeg skulle få kontrakt i posten og signere og returnere denne straks denne ble mottatt.

    Så til selve spørsmålet, vil dette si at jeg har fått innvilgetsøknaden?

    Litt i tvil om jeg faktisk kan forsvare å ha dette kortet da jeg ikke flyr så altfor mye og dermed ikke oppnår så mye status, ihvertfall ikke Diamond som gjør at men slipper kortavgiften, så da heller holde meg til Trumf VISA/Shell MC som er gratis for å få mest inntjening på "ett kort"
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ha 100k i omsetning å få CT billett om det skal lønne seg. Pluss du bør ha en god slump med poeng til å reise med.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Kortet forsvarer seg om du har 100000 poeng eller mer i året å brenne vil jeg si.
     
    RoadKing liker dette
  9. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Såvidt jeg forstår så har du, som meg, søkt uten bankid, da får man kontrakt i posten som man må signere og returnere. Hos meg stod det i allefall i dette brevet at søknaden var godkjent.

    De som søker med bankid får vel svar umiddelbart. Det irriterte meg litt at det ikke var mulig å søke med bankid på mobil, slik som de faktisk skriver på siden sin.
     
    AndersWE liker dette
  10. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer det, bruker jo bare mobilen nå, så kodebrikka ligger hjemme.

    Spørs om ikke jeg sier neitakk, ville egentlig bare sjekke om jeg kunne få :)
    Som singel og jobbing på anlegg to uker på og to av går det jo ikke så mye penger i det daglige at jeg klarer å nå 100k i omsetning. Spes siden det ikke godtas overalt.
    Får satse på Trumf enn så lenge.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Med to uker av og to uker på så har du jo seks måneder i året å reise på, så da er det jo ikke noe problem å svi av 100 000,- i året bare på flybilletter og hotelovernattinger ;)

    Fra spøk til revolver; Jeg trodde også at jeg skulle få utfordringer med å nå 100 000,- i omsetning på kortet, men bare det andre året jeg hadde det så passerte jeg 300 000,- så selv for oss "vanlige" folk burde det ikke by på noen problemer å passere 100 000,- i løpet av ett år om man bruker kortet smart og selvfølgelig alltid betaler før forfall.
     
    AndersWE liker dette
  12. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Nådde 220k her og som student. Med å bare ha det litt i bakhodet, så er det greit å få omsatt for 100k på det. For min del hjalp det å dra skolepenger på nærmere 80k også.

    Kan si jeg ikke kjenner meg igjen det her med platinum, jeg har prøvd 3-4 ganger å furte/argumentere/prøve meg på få platinum etter å ha brukt premium litt over et års tid. Får alltid bare svar om at det skal vi prøve å fikse, men når de begynner med kredittsjekk og spør etter lønn og boforhold så kunne det ikke lyst mer rødt. Har prøvd å argumentere om jevnt forbruk og alt det her, men får bare beskjed om at det er i tvilstilfellene. Og jeg er tydeligvis ikke det
     
  13. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Nådde 100k med et nødskrik før nyttår og får snart min CT med SAS (AxEx Premium). Jeg fikk mitt kort så sent som i slutten av september. Forsøkte nå ved nyttår å søke manuelt om oppgradering til Plat, men fikk fortsatt avslag. Får forsøke igjen om et halvt års tid.
     
  14. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Ja du sier noe @Travellingalf :)

    Var moderat i søknaden og ba om 50k i limit, men om man er "flink" til å bruke kortet, og som du sier betaler på dato, for man sikkert økt beløpsgrensa etterhvert.

    Men må jo kunne forsvare årsgebyret på 1700kr også, siden jeg ikke når opp til EBD.
    (Damn you Widereøe som kuttet opptjening på NorgeRund-billetten)
     
    Last edited: 13. jan 2016
    Travellingalf liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at dette er kredittgrense, ikke bruksgrense.
    Du kan trekke kortet for mer så lenge du betaler i tide. :)
     
    AndersWE liker dette
  16. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er responstiden på søknad, søkte jo på nett, men uten bankid, så skulle få kontrakt i posten å returnere "raskest mulig"
    Har gått to uker, og ingen brev i posten ennå...

    @slemtiger hvor lang tid tok det før du fikk kontrakten i posten?

    Noen som har kontaktopplysninger til kundeservice?
     
    Last edited: 21. jan 2016
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    [email protected]

    tlf. 21524030
     
    AndersWE liker dette
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Dytter litt i denne tråden igjen... Noen som vet om det er mulig å få "familiekort" eller noe sånt, på Platinum? Mannen ligger over kravet, mens jeg er langt ifra i tillegg til at jeg er selvstendig næringsdrivende. Hehe, kan mannen stille som kausjonist kanskje?

    Xxx.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er allikevel verdt forsøket... Om ikke annet, gå for Premium, og etter noen måneder eller et års tid med god betalingshistorikk, er det ikke utenkelig at oppgradering er mulig. De har visstnok tilbudt oppgradering til Platinum til flere premiums her inne.

    Hvorfor er egentlig kravet til Platinum omkring 600K? Er det egentlig noen rasjonell grunn til det? Det er jo ikke akkurat som om kortet flommer over av fordeler, om man ser vekk fra CT hos *A.
     
    no-backpacker liker dette
  20. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Så denne tråden først nå - og jeg deler gjerne min erfaring (som jeg ser er lik den noen andre har meldt om)

    Etter 2 avslag på Platinum online - og noe mailkorrespondanse om årsak til avslag, så fikk jeg etterhvert innvilget Premium. Så fulgte noen måneder hvor jeg gikk inn for å få høy omsetning på kortet. Traff så en representant for Amex på OSL, og han sa at med min omsetning (20-30K pr mnd) så burde jeg få innvilget Platinum. Jeg sendte så en ny mail, hvor jeg refererte til samtalen på OSL. Da tok det kort tid før jeg fikk en hyggelig telefon om at de hadde ville se på søknaden min på ny - og vips ble Platinum innvilget...kun 3-4 måneder etter Premium.

    For the record:
    Jeg er godt under inntektskravet - og som trådstarter understreker: korrekt og høflig opptreden både på mail og telefon kan nok virke positivt inn.
     
    no-backpacker liker dette

Del denne siden