Hvordan jeg fikk SAS American Express Platinum, selv etter avslag på nettbasert søknad

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 07. april 2015.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,915
    Likes mottatt:
    6,537
    Bonuspoeng:
    183
    Er kravet 600k?
    Er det brutto eller det du ender opp med som inntekt på selvangivelsen ?

    I likhet med forrige taler, fikk også jeg Platinum selv om jeg dengang var under kravet.
    Jeg fikk kortet på første forsøk, uten diskusjoner og har siden dengang omsatt for ca 250k årlig
     
    1884derby liker dette
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Såvidt jeg kunne utlede fra korrespondansen da jeg selv søkte, er kravet 600 000 i året. Tilbakemeldingen jeg fikk, fra DNB/Amex-konsulenten som ikke helt forsto hvordan en samlet årsinntekt kan fordeles over selvangivelser fra to forskjellige land, var at han ikke kunne se at jeg var over 630 000 i året (som var tallet han brukte, ikke mitt). Fikk Premium da jeg forklarte ham sammenhengen og at jeg fint oversteg det kravet.

    Men, som det nevnes over, så tror jeg man kommer langt med høy omsetning på et Premium-kort og deretter en vennlig forespørsel (og kanskje en passiv-aggressiv underliggende trussel om at det finnes kredittkortalternativer).
     
  3. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg gikk fra Classic til Platinum via Premium på drøye året hvis jeg ikke husker feil. Samt at jeg fikk fulle velkomstbonuser for hvert nivå jeg gikk opp.

    Jeg var 21 eller 22 når jeg fikk platinum så alderskravet på 26 er vel heller ikke skrevet i sten. Og i tillegg så la jeg under inntektskravet på 600 k det snakkes om her. Dog ikke langt unna.

    Var jo også en som ville prakke på meg kortet på OSL så han lurte på hvor gammel jeg var. Fikk beskjed at jeg ikke var gammel nok. Svarte bare at det ikke er noe problem for jeg har kortet;)
     
    Kokkejakob and Petter B-C like this.
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar og gode tips. Mannen skal uansett ha Platinum-kortet, men han må vente til han får gullkortet av meg (har forstått det slik at det er lurt å vente med å gi kortet til rett før hans opptjeningsperiode går ut, som er den samme som min (oktober)...?) Om noen vil verve ham så gi en lyd på pm!

    Xxx.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om jeg skal kalle det familiekort, men fruen fikk Platinum kort uten videre. Det er dog to separate opptjeningsspor, det akkumuleres ikke samlet.
     
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Vil det si at hun fikk det via deg?

    Jeg ønsker ikke å dele poengene med mannen, ønsker eget kort, men håpet at det var mulig å få et kort gjennom ham ja. Slik fikk jeg Dinerskortet mitt. :)

    Xxx.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, Amex sendte tilbud til ektefelle. Evt deling av poeng var gjennom familiekonto i SAS. Alt er separat. Poeng, regninger og kort.
     
    no-backpacker liker dette
  8. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk, nå ble jeg virkelig superglad!

    Xxx.
     
  9. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man for eksempel er i den heldige situasjonen og (blir) oppgrader-er(-t) premium --> platnium, må man begynne på nytt med hensyn til CT? Så man bør vente til nytt år eller nådd over 100kNOK i omsetning før man foretar seg noe på oppgraderingsfronten (-->)? Noen som vet?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Om du oppgraderer til Platinum fra premium vill en CT opptjent på premium forbli premium CT. Men om du oppgraderer premium->plat når du feks har 90K i omsetning og du når 100K når du er blidt oppgradert skal dette bli en platinum CT.
    NB: når du blir oppgradert(før man når 100K) bør man ringe og forsikre seg om at de 90K som er brukt blir "overført" til platinum kortet selv om dette skal skje automatisk ;)
    Håper det svarer på det du lurte på selv om det var litt rot :confused:
     
    nonstop liker dette
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gikk fra Basic til Platinum og fikk CT etter 100K. Deler av det beløpet var opptjent før jeg fikk Platinum.
     
    nonstop liker dette
  12. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk, bra forklart! :)
     
  13. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Wow, innlegg 666 @Xflipper skitt.... :p
     
  14. crnjak1986

    crnjak1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har spørsmål om 100 000,- i året... dokker snakker om 100 000,- i året kr eller eurobonus poeng ?
     
  15. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,915
    Likes mottatt:
    6,537
    Bonuspoeng:
    183
    Omsetning på 100 000,- kroner :)
     
    crnjak1986 liker dette
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg fått mitt platinum kort.. Hjelper å søke vi telefon..
     
  17. crnjak1986

    crnjak1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk.

    Jeg er helt ny i dette så jeg ikke forstår veldig godt..hvis jeg bruke 100 000,- i året med amex platinum det er betyr jeg skal få EBD ?
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,762
    Likes mottatt:
    10,033
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Da får du en Companion Ticket.
     
    crnjak1986 and MadsVaHa like this.
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nei du får en Companion Ticket som gir deg 50% avslag på en bonusreise. Det vil si at du og en annen person kan reise to personer for prisen av en. Evt bare du som reiser til halv pris.
    Dette kan gi deg en utrolig kul reise i first eller business til en veldig billig penge :)
     
    crnjak1986 liker dette
  20. crnjak1986

    crnjak1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen hjertelig takk for hjelp :)
     

Del denne siden