Hvordan jeg fikk SAS American Express Platinum, selv etter avslag på nettbasert søknad

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 07. april 2015.

  1. Balongum

    Balongum Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Er det noen som vet om man får oppgradert EB-status til Silver ved å bestille et SAS Amex Platinum-kort? La bare merke til at det står Eurobonus Silver på de....
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Teksten på kortet vedrørende EB-status gjenspeiler din status.

    Du får f.eks nytt kort når du når et nytt nivå som gull.
     
    Balongum liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok det står silver på det fordi det skal være folkelig.
    Vil være "anti-jante" om det stod Diamond på alle eksempelkortene :)
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ønsker å få lagt inn en søknad på Platinum på samboer da det er hans EB kort vi har mest poeng på.
    Problemet er at han tjener 550k mens jeg tjener 750k. Jeg oppfølger altså inntekstkravet, men jeg ønsker ikke kortet linket til mitt EB kort da alle poeng fra felles varekjøp, Trumf etc står på hans..

    Noen tips for hvordan vi bør gå frem her?
     
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte inn søknad da jeg fikk ny beregnet lønn for 2018. Ny beregnet lønn var 550k i året. I tillegg så var søknaden noe annerledes nå enn når jeg prøvde på platinum sist (hvis jeg husker riktig), nemlig at man sku skrive inn «sin del av totale gjeld». Dette er jo fornuftig, men sist gikk ikke søknaden gjennom. Min totale gjeld er ca 4x inntekten (huslån, billån og studielån), samboeren har litt mindre grunnet en god del mindre studielån.

    Kan jo være mulig å «gi» den som har høyest inntekt mest lån, slik at ratio til vedkommende med lavest lønn ser bedre ut. (Sikkert litt i gråsonen, men skader ikke å «hjelpe» seg selv litt).
    Min søknad gikk gjennom etter få minutter.

    Hadde premium kortet i ca 2-3 måneder, da min forrige søknad på platinun ikke gikk gjennom. Og flink til å betale ned og veldig flink til å bruke kortet, slik at de fikk litt kreditthistorie.
     
    furlong liker dette

Del denne siden