Hvordan kan man sjekke/få en anelse om fyllingsgraden på en flight?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Arcticflyer, 22. nov 2015.

  1. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter og kikker etter rimelige billetter i ECO ifra OSL til BKK direkte for meg og min kone i februar 2016.

    En kompis mener at man kan gjøre et godt kjøp med Thai hvis man bestiller f.eks tre uker før avgang istedenfor 3 mnd, for meg høres det merkelig ut, jan-feb-mars er jo høysesong for oss nordmenn til Asia..

    Per i dag ligger prisen på rundt 7,500-8,000 kr t/r hos thai for en reise i februar mnd.

    Da tenker jeg at dem har allerede fyllt opp flyene ganske bra eller hva, siden prisen er såpass høy ?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tatt i betraktning at krona har stupt det siste kvartalet, så syns jeg ikke 7-8 tusen er spesielt dyrt jeg da.
     
    braathens safe liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker ExpertFlyer til å sjekke status på ledige seter, men om det gir noen indikasjon på prisen er vel noe helt annet.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Expertflyer gir også info om de forskjellige prisene på turen og hvilke bookingklasse disse tilhører, så kan man sette opp varsel på de billige klassene og få beskjed når de kan kjøpes.
    Dette har jeg tidligere brukt med hell :)
     
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke flyene er fylt opp så mye att det påvirker prisen. Ca 7 500,- er nok den prisen de har satt i høysesongen. Men det er noe dyrere enn tidligere år er min erfaring.

    Frem til 1 nov lå de billigste billettene på ca 5 500,- (På Thai Air sin bookingside)

    Så i høysesong anbefaler jeg å bestille billetter så tidlig som mulig. Dette gjelder da jul/nyttår og utover i jan/feb, påske og "fellesferien" Ut over det betyr det ikke så veldig mye om man bestiller 3 mnd eller 3 uker før avreise.

    Ellers så bruker jeg å følge med på kampanjer som de vanligvis har vår og høst.
     

Del denne siden