Både TG 924 (BKK-MUC 16/9) og TG 924 (MUC-BKK 7/9) er satt opp med Boeing 747-400. Thai sine 747-400 finnes visstnok med både gammel og ny kabin. Er det mulig å vite om disse to flightene bruker gammel eller ny?
Du må sjekke seatmap i feks expertflyer. eks: BKK-MUN i expertflyer: Her ser du bare 9 eter(vet ikke hvorfor). men 99% på at dette er ny da gammel kabin har 14 seter og har 4 seter på rad 1. Ny kabin ser du under: Her er det bare 2 seter på rad 1.
Har søkt en del på nettet (Google) og fant en oversikt over flyene. Thai har 12 747-400, 6 med gammel og 6 med ny kabin. De med ny har 9 seter mens det er 10 i den gamle. Følgende fly har 9 seter (ny kabin): HS-TGZ HS-TGF HS-TGB HS-TGY HS-TGG HS-TGA Og følgende har 10 seter (gammel kabin): HS-TGO HS-TGP HS-TGR HS-TGT HS-TGW HS-TGX Og iflg. Flightradar24 er det kun ett av de nye som er benyttet de siste dager på TG 924 og TG 925 =)
Dette er ikke helt riktig; - 9 seter: De nyeste F-suitene (iht. ditt første screenshot). -10 seter: Gamle F-seter, disse er dog ganske komfortable og er fortsatt ok for regionale flighter i Asia. - 14 seter: Så gamle seter at jeg tror de ikke finnes lengre. Sist jeg fikk en slik konfig. var i 2013 og da ble det nevnt noe om at det var det siste flyet igjen med disse setene.
Som KristianR er inne på, på hjemmesidene til Thai kan du gjøre en dummy booking og se konfig., samt velge sete før du kommer til betalingssiden. Da ser du om flighten er satt opp med ni (ny) eller ti (gammel). Men husk, Thai har det med å endre både flytype og konfig. helt opp til avgang.
Thai bytter vel config på disse flyene hele tiden og man kan vel ikke være sikker før man er i flyet. Jeg hadde begge utgavene i november i fjor og den nye config er av en helt annen klasse etter min mening. Service og mat er jo den samme og ikke så bra dessverre.
Setene er veldig forskjellige, men jeg trivdes godt i den gamle konfigurasjonen også. Jeg hadde en tur med begge i mars i fjor, dere kan finne et reisebrev jeg skrev fra den turen med bilder fra begge. Som F er de et steg eller tre ned fra feks Asiana som jeg hadde på samme tur, men jeg mener de er et supert bekjentskap uansett.
True story... har selv blitt "nedgradert" én gang fra nyeste til gammel, og én gang fra gammel til den som nå har forsvunnet helt. Men dette er strengt tatt ikke unikt for Thai. Jeg har også fått flybytte og blitt nedgradert fra F til C med Asiana på NRT-ICN og to ganger fra F til C med Cathay Pacific på HKG-TPE-HKG. Regional F har rett og slett blitt risikosport nå om dagen