Hvorfor blir 50+30=100?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Blades33, 27. april 2015.

  1. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter og leker litt, mest av alt for å danne meg et bilde før neste års sommerferie til USA.

    Planen er å bruke EB-poeng, og trolig kjøpe et par enkeltbilletter internt i USA, ettersom turen vil innebære å fly til San Fran, og hjem fra Las Vegas. Som sagt, jeg leker meg mest her, men får opp dette hos SAS (vilkårlig valgte dager, etc..), og det får meg til å undre:

    50.000 for Business bort, og 30.000 for Go hjem.. Hva er det jeg ikke forstår, når dette blir 100.000 poeng, og ikke de 80.000 min enkle skolematte tilsier?
     

    Attached Files:

  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg antar at det er pga denne regelen:
    If the departure and return destination are not the same in an award, then the point price of the most expensive destination will apply to the entire award.
     
    AndersB liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er riktig som ReisendeAlf sier.
    Du blir belastet for den høyeste reiseklassen om du flyr biz ut og go hjem. Så finn heller biz begge veier du.
    Alternativt kan du jo se hvordan du kommer ut ved å ta ut enveisbilletter hvis du på død og liv skal fly go hjem.
     
  4. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Djeez, det gir jo.. Ikke mening.

    Men takk for oppklaring! Er vel ikke det at jeg på død og liv vil fly Go hjem, det var nå helst at jeg lekte litt rundt, og ikke skjønte stort av resultatet! Det falt meg ikke inn å sjekke om det var egne regler som gjorde at economy ble priset som biz dersom man fløy hjem fra en annen flyplass.. :)
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, forstå det den som kan. Men slik er det i alle fall.
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Stikkordet er som alltid... SAS :)
     
  7. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Man sparer da i allefall 4ooo poeng. På enveis reiser koster det 60% av t/r så da vil prisen evt. bli 96000 poeng.
     

Del denne siden