Hvorfor EBD?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Outback_Oggy, 21. sept 2018.

1. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Uh, kommer det ikke an på størrelsen til familien din, eller ALLE i familien som gjelder? Selv om man har 5 barn?

2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Som skrevet, det er de vanlige lounge regler som gjelder. Så max 4 familiemedlemmer

3. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg hang meg opp på de to første bokstavene :)

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Dette med lounge ved ankomst er av og til gull verdt, har hatt et par turer til BUD med DY fra OSL der jeg kommer fra SVG med SAS et par-tre timer før flyet til BUD går.

Det er jo litt deilig å slappe av i loungen mens man venter på å fly med konkurrenten. :)

Kaffen liker dette
  5. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Faktisk nr 1 grunn til at jeg sikter på EBD

. Det med halvpris på Amex osv er bare tull. Tenker man på de ekstra mellomlandinger man tar for å få EBD osv er det ikke verdt det bare for halvpris på et kredittkort og litt gratis drikke.... Men lounge ved ankomst: JA TAKK. Lander ofte med Finnair og skal videre med SAS, setter meg i loungen. Samme andre veien

6. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Så det du forteller meg er at hver gang jeg ankommer OSL på en sk innlandsflyvning så slepper jeg inn i gullstua på utland om jeg ønsker det?
    Jeg trodde dette kun gjaldt ankomst fra utlandet.

7. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Gullstua er jeg usikker på, men du kommer ihvertfall inn på innlandsloungen.

8. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Da tror jeg dette er en ekte forbedring. Jeg er ganske sikker på at det sto spesifisert i vilkårene tidligere at dette ikke gjaldt domestic lounge, men jeg finner det ikke i vilkårene nå. Du slipper inn bare ved å scanne på vanlig måte?

9. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    At det ikke er mer forskjell mellom EBD og EBG er latterlig. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke differansierer mer. EBG får man kastet etter seg om dagen, når man bare behøver 18k grunnpoeng (Elite + Premium). Jeg mener de burde gjøre endringer som f.eks:

- 15% bonusopptjening på EBG
    - 30 % bonusopptjening på EBD
    - Gi EBD tilgang til flere SAS C award billetter
    - Erstatt gavegull med mulighet til å gi bort en oppgradering fra Go til Plus
    - Lifetime EBD etter 10 år streak
    - Fjern grunnpoeng fra alt annet enn flyreiser

Jeg tror dette ville føre til større lojalitet gjennom at flere går for EBD.

DanH and Are like this.
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette synes jeg ikke noe om..
    Noen har tidligere forstått at dette burde begrenses til de som er med i familie pooling ..

Resten er fint nok.

DanH liker dette
  11. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er kanskje enda bedre. Gavegull innenfor familie-pool. Poenget mitt er uansett det samme: Stopp gull-inflasjonen og differensier nivåene på en måte som belønner lojalitet.

Olelink, Are and DanH like this.
  12. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Er du EBD så slipper du inn på både innland og utland loungen ved ankomst! Jeg stikker ofte bort på gullstua selv om jeg lander og flyr videre innland. 3 timer mellomlanding

13. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Man ser ikke store forskjellen hos KLM heller på gull vs platinum. Du får velge gratis sete og en egen telefon å ringe ved service. Osv.

Finnair gull vs platinum. Du får noen oppgraderinger ekstra og tilgang til first loungen.

Gull vil alltid være det som er mest valuta i forhold til hvor mye man må reise for å oppnå det.

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i det.
    Men f.eks. for kona er det greit å få gavegull tenker jeg. Hun flyr jo mye med meg, men kanskje 10 ganger i året på egenhånd og da er det jo greit å få beholde fordelene mine.. :)

For min del kan de godt kalle det partner-kort og si at det gjelder kun de registrert med samme adresse.

Jonkebassen and RoyceCrazy like this.
  15. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Og diskriminere dei som ikkje er gift/har sambuar/familie? Kva med å begrense gavegull til at kun dei som er fødde på mandag, onsdag eller fredag kan gje vekk kort? Eller om ein virkelig vil redusere antal gavekort så er det kun dei som er fødde på lørdag eller søndag som får donere?
    Her er fleire kandidatar for VM i dårlige forslag:
    • Kun eurobonusmedlemmar utan registrert ektefelle/sambuar får donere.
    • Postnr-lotteri? Kvart år trekker SAS 50 tilfeldige postnr. i NO, SE og DK (synd for utlendingar, men pytt...), og kun eurobonusmedlemmar som har desse som folkeregistrert adresse får donere.
    • Inntektstyrt donasjon? Kun medlemmar med inntekt mellom 350 og 450k i inntekt i året kan donere.
    • Aldersbegrensing, 60+ for å donere, 40-60 for å motta.
    • Søknadsbasert donasjon, alle diamonds kan søke, og ein komité i Frösundavik godkjenner inntil 5000 søknadar per år.
    Om SAS vil redusere antalet gullkort i sirkulasjon kan dei starte med å stoppe mulighetene for statuspoeng på kredittkort (greitt nok med 12 eller 20k ekstrapoeng i året), og eventuelt vurdere å innføre årlig minimum-spend for å kunne donere vekk gullkort. Årlig spend på min €15000 burde kunne frigjere nokre stolar i loungen? :D

Mbj, Kristian, RoadKing and 2 others like this.
  16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig.
    Det er jo engang slik at samfunnet diskriminerer de som velger å ikke finne noen fra sin egen bygd.

Eksempelvis er det stordriftsfordeler i forbindelse med innkjøp av bil og bolig ettersom man trenger et grunnareale per familie og en økning - men ikke dobling - per ekstra familiemedlem.

Det gjelder jo med unger også, jo flere unger, jo mindre plass ekstra trenger man per unge..

17. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor raskt blir man nedgradert fra EBD til EBG, evt. fra EBG til EBS? Dagen etter at forutgående kvalifiseringsperiode opphører? Min forrige periode utgikk nemlig 30. november - og jeg skulle da i utgangspunktet falle ned i sølvriket - men fremdeles står jeg som "gull" på SAS.no og da jeg fløy 1. desember fikk jeg poeng som gullmedlem og var anført som Star Alliance Gold-medlem på selve billetten. Er det bare en delay i systemet?

18. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Du har tre mnd "på nåde" etter utgang av kvalifiseringsperioden før du mister statusen.

DanH and Chornelius like this.

Del denne siden