God morgen fra hovedstaden! Kaffe er fint sånn på morgenkvisten. Snart på gymmen før jobb. Det snør. Og skal bli sludd utover dagen. I morgen skal det regne. Vinter er greit, så lenge det er kaldt og snø. Dette er bare irriterende.. Hvorfor heter det tirsdag, egentlig? Det nærmer seg helg!
Og god ettermiddag fra Sydney! Her måtte jeg nå ta en kort pause på en benk i parken (dvs den botaniske hagen), etter å ha travet over store deler av sentrum siden morgenkvisten. Slapp heldigvis å være alene, fikk selskap av denne krabaten! Ha en flott dag, folkens, og gi reptilhjernen frie tøyler på denne dagen med et så underlig navn...
God tirsdag! (Som egentlig er Tyrsdag, som i den norrøne guden Tyr. Krigsgud og einarma banditt.) Her har ein ikkje planlagt verken krig eller slagsmål, men ein tur på jobb før ein skal opp og over skylaget for å sjå sola igjen. Ha ein fin dag alle sammen! Edit: 2000. @Are: eg pustar deg i nakken!
God tirsdag fra Oslo. Jeg har begynt å bekymre meg om vinterferien.. Hva om vi får ln-rkp? Hva skal vi ta oss til og blir jetlaggen for mye? Hva om det er bikkjekaldt!? I desperasjon har jeg forsøkt å ta til fornuften, kanskje LPA er en bedre løsning... Men skrekkelig tungt å finne returreise.. Havner fort på "beste tilgjengelighet", en kostbar opplevelse selv i SAS minus.. Det store og eksistensielle spørsmålet er vel i prinsippet hvor blir gutta mest fornøyd, og jeg mistenker LAX < LPA. Ha en fin dag, forhåpentligvis med mindre i-landsproblemer enn meg
God morgen fra Winchester. Her blir det ett desperat forsøk på en joggetur før en lang dag på jobb. 10k poeng fra forrige ukes leiebil rullet inn på konto ila natta, håper det ikke var engangstilfelle og at alle reservasjoner gjort før 15 jan duger.
God 2 dags morgen denne uken fra London. Når det først er snakk om iland problemer:Har en Å i fornavnet mitt og på Travel Passet mitt har SAS valgt å bruke en A, mens reisebyrået FMC bruker AA. Oppdaget at jeg manglet poeng på ett Travel Pass leg tilfeldig rett før jul og kontaktet Diamond mailen om dette var vanlig. Fikk til svar at SAS IT systemer ville bruke AE og at dette var problemet. Når jeg svarte at jeg da med AE ville få problemer med at navnet ikke stemmer med passet som bruker AA ble det helt stille. Nå ser jeg at jeg mangler poeng for OSL-ARN (booket med A) på mandag forrige uke, men har fått for tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Mangler også poeng fra r/r LLA og UME mandag og tirsdag forrige uke (booket med AA). Men EB nummeret er det samme. Men eller er det en strålende morgen her i Kensington.
God morgen fra Trondheim Frisk spasertur til jobb i morres, med en temp på -8,7 hjemme til meg. Normal dag, med jobb,hjem til middag og kaaaaanskje en tur på trening. Tirsdag ja.... :
God morgen, leker med tanken om å booke YYZ til sommeren i dag, men ser at prisene har gått en del opp de siste dagene (fra 5k til rundt 7k t/r med *A). Får vel kanskje ha litt is i magen.
Blir alltid like glad av se Mr. Bean,s reakskon av å få fly fremme i kabinen God tirsdag med eller uten en billett til first
God morgon frå Aust-Finnmark! Her er det i dag sju grader varmare enn i går, men det er framleis –7, så det er framleis vinterleg noko som er bra for skiføret Elles er eit par flybillettar bestilt og fleire er kanskje på trappene. Kanskje må eg ta ein alvorsprat med sjefen om at eg har for lite fritid.. Ha ein fin dag, alle saman!
Sett pris på at @stakar byrja å prate om Travel Pass. Det gjorde meg merksam på at eg la att passet mitt i Sogn før eg reiste til Oslo i går. Normalt ikkje noko problem for morgondagens Malta-tur, men sia eg fann ut at eg hadde lyst på litt betre businessklasse la eg turen via Istanbul. Morgondagens program er noko stramt so spørs om eg må ta eit tur på OSL i kveld for å tigge om nødpass. Ha ein noko betre dag!
Jeg fikk påpakk ved innsjekk til USA at det stod Ø på en billett kjøpt på sas.no, mens det skulle vært OE. Endret derfor navnet mitt i profilen på sas.no til OE og bruker det konsekvent i utlandet uten problemer. Hvordan de fikk Å til å bli AE skjønner jeg dog ikke.
Tror dessverre du må belage deg på oppmøte for nødpass i morgen. Ref de som sitter i luka så utgis nødpass kun på reisedagen, og ved framvisning av billett for reise.
Jeg lurte også på hvordan de fikk Å til å bli AE. AE=Æ. I SAS-profilen står etternavnet mitt med Ø, men det blir "oversatt" til OE på billettene. Har aldri hatt problemer med det. Har skrevet O på et par bestillinger, det har heller ikke vært noe problem. (Har ikke prøvd dette til USA). For meg er det et større problem at jeg har for mange navn til å få inn i de boksene man skal skrive navn i. "Skriv akkurat som det står i passet", også er det plass til 10 tegn.... Funker ikke.
Takk for tips! I sofall spørs det om eg må ta ein tur opp på morgonen. Med møte på Helsfyr til kl 16.00 (håpar å sleppe unna litt før) og avgang OSL kl 17.25 ser eg føre meg at det vert knapt med tid til nødpass.
God tirsdag til forumfolket! I går reiste jeg og fruen hjem fra TOS med alminnelige GO billetter. Valgte på forhånd sete bakerst i håp om å få en rad for oss selv. Da vi gikk gjennom porten til flyet fikk vi begge skrevet ut ny setelapp, med seter i PLUSseksjonen. Noen flere som har opplevd dette? Fikk også spm av flyvertinnen om vi skulle sitte der da hun hadde talt opp antall passasjerer, men fikk sitte der da vi viste fram lappen. Er det lov å håpe på PLUSopptjening på eurobonuskontoen i morgen?