har ringt x antall nummer, sas er jo stengt, blir bare suppe dette. Redd jeg nå ender opp med å tape 12 k på turen, pluss poengt og ct
Ja. For en pris for økonomi også. 7k. Men ihvertfall på Gardermoen nå, med siste flytog. Hele f opplevelsen....ikke det man trodde. Takk for medfølelse og tanker. Så vil vel tiden vise hva man får igjen. Worst case, 12k tap pluss poeng og ct
Dette var kjedelig greier! Jeg ble virkelig trist på dine vegne da det viste seg at du ikke fikk reist likevel. Du får prøve igjen!
Takk. Spent på hvordan dette blir. Burde jo sikkert ha tatt downgrade og blitt med flyet. Men måtte ta valget tydeligvis umiddelbart, så skulle de sjekke alternativer, gikk raskt på det lille rommet, så var alternativet dagen etter og så var alt for sent. Får man tilbake poeng, ct, komp for flybilletten jeg måtte booke selv osv
Lett å være etterpåklok, dessverre. Hadde man fløyet for å rekke et bryllup hadde valget vært enkelt, men når flyturen var målet har man jo ikke lyst til å downgrade..
Dette må være ett sv de tristeste reisebrevene all sympati og håper ting ordet seg best mulig i bakkant
Det ble sikkert noe irritasjon også fra min side selv om jeg prøvde å besinne meg, og vet det ikke var dems feil. Så de prøvde forsåvidt, men at man selv må book hjemreise synes her er utrolig merkelig. De hevder jeg failed to board, men jeg fikk ikke muligheten til å boarde med min billett. Jeg har ved heisene, da ingen kom og skulle ta turen ned, da boarding nærmet seg. Så kom agenten løpende og sa det var noe greier. Jeg mener jo at de må ha visst dette sete ikke var i orden før boarding er ferdig på neste flight, og da burde vel noen ha sagt ifra tidligere så hadde det vært enklere å holde hodet kaldt og ikke minst tid for å finne andre løsninger.
Men LH appen sier at innsjekk har åpent for returen. Trodde ikke det gikk videre når man ikke var med første flyet
Involuntary Downgrade utløser etter EU261 ikke plikt til omruting,kompensasjon osv.. Så jeg er redd du fort kan havne mellom to stoler om Lufthansa ser det slik at du failed to board. Ville selvsagt forsøkt å få dekket hjemreisen og poengene, men kan fort bli en lang vei å gå..
Kjip sak dette, høres ikke ut som det ble spesielt elegant håndtert i FCT dessverre. For referanse er en vanlig nedgraderingskompensasjon i det siste fra klasse O til I på Lufthansa (First til business på bonusbillett) 800 Euro cash, så de skulle absolutt ha tilbudt deg reise i business + kompensasjonen. Om business er fullt, så må noen der nedgraderes osv. Du ble ganske trolig plukket ut til nedgradering pga ett inop sete, ikke sikkert det var ditt sete en gang men betalende kunder blir prioritert foran bonusbilletter. Flust med slike hendelser om dagen på Lufthansa grunnet manglende vedlikehold av godt brukte First stoler i flåten. Jeg liker ikke helt den "failed to board" kommentaren, høres ut som det er noen som rigger seg for å nekte noen kompensasjon, altså at det var du som ikke møtte opp/gikk om bord. Du får bare fremføre en tydelig klage til Lufthansa, hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går.
Ja, jeg misliker og den kommentaren, og motsatte meg dette men de mene så og det er notert ned. Fikk tilslutt et papir med en bekreftelse på sete var ødelagt, om mitt eller ikke, vites jo ikke. Jeg spurte dem hva komp ville være men det kunne de heller ikke svare på. Vi får se hva som blir utfallet. Akkurat nå bare oppgitt, misfornøyd skuffet og føler på en kroppslig uro, mye tror jeg fordi det gikk urimelig mye penger på å komme seg hjem igjen og ingen garanti for at noe dekkes
Ser også at på min omrouting, som jeg fikk boardinpass på, så er det satt opp en rute som lander 2150 i dag, mens returen går 2100 i dag. Så den gir jo heller ikke mening.
Viktig å skrive ned et tidsskjema med hendelser og hvem sa hva, nå mens det er ferskt. Spesielt når du har fått et boardingkort som ikke blir brukt er det viktig å forklare din side av hendelsene rundt det minutt for minutt. Enklere nå som du har denne tråden som utgangspunkt.
Ringte LH, ble satt over til miles and smiles, de sa jeg skulle snakke med sas, frem og tilbake, fikk fjernhjelp til hvor jeg skulle sende inn klage etc, ikke noe beskrivelse, bare data samt boardingpass som ble lastet opp. La ved forslagt på det "nye" som viser ankomst etter avgang på retur m.m. samt ene papiret jeg fikk hvor det står: "seat in fcl not usable // FRALGPX6J-HJT"