Icelandair eller Finnair FFP?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Baldrick, 30. mai 2014.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt spørsmål! (nesten)
    Er det noen som vil fraråde meg å begynne med Finnair Plus?
    Jeg skal nemlig nå straks på tur med Icelandair fra OSL til YYZ, og det blir sikkert bra. Men det jeg er litt i tvil om hvilket FFP jeg bør registrere når jeg sjekker inn.. Dvs. eneste alternativ til Saga Club, er å sende poengene til Finnair, da de har en samarbeidsavtale. Det regnes dog ikke som tier-poeng, men uansett ser jeg det som mer sannsynlig at jeg i fremtiden vil benytte *A eller Oneworld til flyvninger både øst og vest. Er det da noen som helst grunn til å holde seg til Saga Club?
     
    Last edited: 30. mai 2014
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    (3 av 4 legs er forresten Economy Comfort, så de skal da i så fall gi 100 % opptjening til Finnair.)
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Snur spørsmålet rundt, om du fører det på Icelandair, kommer du da til å tjene nok hos dem til å ta det ut på en tur du har lyst på?
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Not in a million years! Neida, men nesten. Må vel ta 3-4 turer over Atlanteren for å få nok til en enkeltbillett fra OSL til Reykjavik.. Men uansett ble det visst ikke noe alternativ allikevel. Naiv som jeg er, forventet jeg å finne en egen Icelandair-skranke på OSL med ei hyggelig dame som kunne fikse dette for meg. Det var det ikke. Det var derimot ei sur ...[hunkjønn].. som såvidt gadd å åpne bagdrop, og ta imot bagasjen vår. Derfor ga jeg rett og slett f. og lar heller poengene råtne på Saga-kontoen inntil videre..
     

Del denne siden