Har en CT tur for meg og kvinnen til ICN i april. Dette blir vår første tur i F, og vi ser frem til både flyturen og noen dager uten barn. «Problemet» er at vi «kun» har C med OZ hjem fra ICN. Jeg er sugen på F opplevelsen på hjemveien også, og gjerne LH F, da vi nok ikke får mulighet til en tur i F igjen på lenge. Hjemturen er lagt til 10. april, og vi må komme oss tilbake til OSL ila 10. april. Vurderer å legge hjemturen via PEK, da det går to LH flighter med F kabin fra PEK til henholdsvis FRA (747-8) og MUC (A380) hvor det kan åpne seg opp for 2 pax i F. Det går tre mulige flighter fra ICN til PEK som kan gi overgang til LH flightene OZ331 - ICN – PEK - 08:20 - 09:45 da rekker vi LH721 (747-8) - PEK – FRA - 10:30 - 14:35 LH723 (A380) - PEK – MUC - 12:35 - 16:45 eller OZ333 - ICN – PEK- 13:00 - 14:10 CA124 - ICN – PEK - 13:05 - 14:20 Her rekker vi LH723 (A380) - PEK – MUC - 12:35 - 16:45 Per nå er de godt med plass i CA F FRA – MUC. Har lest blandede tilbakemeldinger på CA F, men det er kanskje uansett bedre enn OZ C,men er det verdt en ekstra mellomlanding da kvinnen helst bare vil hjem og ikke fly mest mulig... Noen som har har erfaring med mulighetene for LH F ut fra PEK? Hvis det skulle åpne seg mulighet for begge flightene, bør en gå for LH F i A380 eller 747-8 eller kommer det på ett ut? Bruker uforholdsmessig mye tid på denne returflighten kjenner jeg….
F er F .. .C er C.... Og ikke minst, er det mye ledig plass i F-kabinen til Air China kan du jo risikere at dere blir alene i kabinen.. Akkurat som vi var når vi reiste påsken i fjor.. Se (uferdig) reisebrev om du ønsker noen norske vurderinger av CA F.. https://insideflyer.no/forums/threa...-f-ymse-dy-y-sk-pe-oz-c-br-c-lh-f-lh-c.12021/ Min opplevelse med Air China var virkelig bra, bakkeservice = null, men i lufta er det veldig bra. Det kan jo være vi var veldig heldige, men det kan jeg kommenterer på i august.. Har booket ny reise med Air China F i juli.
Du rekker ikke LH721 når du kommer fra OZ331. Min transfertid i PEK er vel halvannen time for den kombinasjonen av flyselskap. Dessuten er det ofte forsinkelser inn til den flyplassen og ville hatt minst to timer. Da er det bedre å satse på å komme til Peking kvelden før, ta en bedre middag med Peking duck og gjøre det til en del av turen. Må du ikke det uansett forresten, siden Air China sine fly med F til Tyskland går midt på natta?
Det virker som om vi bør vurdere å CA F, med mulighet for oppgradering til LH F på returen. For oss som ikke har noen erfaring med F fra før så kan det jo uansett være artig å sammenligne to F produkt. Har lest litt om at maten ut fra PEK ofte er vesentlig dårligere enn mat på flighter inn til PEK... Vel så lenge det er champagne så overlever man
VI hadde nok vurdert det som et fint tilskudd til turen hvis vi ikke hadde besøkt Beijing i mars i år... CA931 - PEK - FRA "går"14:00 - 18:15
Ingenting å tenke på. Dere kjører OZ331 og LH723. Det er innenfor reglene på tid og rekker dere det ikke blir dere ivaretatt. Har reist den ruten selv og det var null stress! Husk å ha tilstrekkelig med tid i FCL (den på satelitten) på MUC. Nydelig lounge
Ja, det er virkelig noe å vurdereseriøst, spesielt side @Are har så gode erfaringer med CA. Håper bare det åpner seg to seter på LH723, det hadde vært nydelig @watchaddicted
Gode muligheter for det om dette holder seg Jeg tenker forøvrig at dere booker CA og så bytter dere til LH hvis de slipper seter
@watchaddicted det er det som ser ut til å bli planen, for så sjekke LH723 flere ganger daglig hver dag... Jeg digger dette forumet
Hehe.. mye nyttig info å hente her inne. Mange kunskapsrike bonusnisser LH slipper som du kanskje vet seter 14 dager (noen ganger 15) før avgang så da er det bare å hive seg på tråden til Tallinn ja
Hvis du kommer inn med LH F og skal fly videre med LH C, ja. Samme dag som du flyr LH/LX F har du tilgang til F-lounge, så lenge flyvningen du skal ta videre er med Lufthansa eller Swiss.
Ja, om du skal videre med LH. Vi fikk dette i FRA for ett par år siden og samme policy i MUC. Litt usikker på om du må ha C ut eller om det faktisk holder med eco. Men normalt er det grei tilgang på LH C til/fra OSL.
Det holder å ha LH videre, selv økonomi. Jeg har flydd innkommende F og videre i C, så kan bekrefte. Men noe mer usikker om en flyr videre i SK C/Y, siden bilservice bare er for LH-flighter.
Du har tilgang til FCL uansett, når du ankommer med LH F. Du kan fly videre med Norwegian for den saks skyld eller ikke fly videre i det hele tatt. Vi ankom MUC med LH F fra HND, skulle videre med SK C, ingen problem med tilgang. Nøt alle fasiliteter på FCL som alle andre(foruten bil til fly) Bekreftet på nettsidene https://www.lufthansa.com/se/en/lounge-types-and-access Kriterie for tilgang til FCL: First Class boarding pass for an LH/LX flight arriving/departing on the same day Det er kun FCT i FRA man ikke har tilgang til ved ankomst LH F
Mulig det var uklart formulert Arrival og transfer er ikke det samme ankomst/arrival til FRA ,som i å ikke skulle reise videre, gir deg IKKE tilgang til FCT,men tilgang til FCL Transfer via FRA som i å ha en videre forbindelse gir tilgang til FCT. (1) Access to the First Class Terminal in Frankfurt is only possible with a confirmed First Class flight on the same day with Lufthansa or SWISS. HON Circle Members have access to the First Class Terminal for Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines flights departing on the same day. Passengers flying into Frankfurt have no access to the First Class Terminal. With your First Class boarding pass for a flight operated by Lufthansa or SWISS on the same day, you have access to the First Class facilities (First Class Terminal and First Class Lounges). Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.