If there's anything I could do to make your journey more comfortable, please let me know (, sir)... Sies det over en lav sko I First, business eller om man er skikkelig lojal. Jeg smiler som regel bare pent, men idag kom jeg til å tenker at dette kan være et godt punkt for å umiddelbart bryte isen med besetningen og få potensielt enda bedre service. Noen luringer her inne som har noen gode svar på slike spørsmål man egentlig ikke skal svare på? Og hvordan finner du best tonen med besetningen du skal tilbringe det neste halve døgnet med? Jeg personlig forsøker å la besetningen forstå at "I'm one of you" og når de dropper ", Sir" etter hver setning føler hvertfall jeg at reisen umiddelbart blir mer komfortabel og crewet blir mer avslappet og behagelige (etter min mening). Fungerer riktignok ikke hos alle selskaper.
Jeg sitter ofte i minikabinen raden bak F når jeg reiser med Hansen. Er tonen er god med purseren, spøker jeg mer enn gjerne med en "dersom det er kaviar tilovers foran".. Funker stort sett hver gang. Brukte også å spørre pent om Weissbier eller Rimowa amenity kit fra F, men det er jo ikke aktuelt lengre siden man nå har Weissbier i biz og Rimowa har tatt en pause. Når det gjelder interaction med crew ombord, er jeg uhyre sjelden i galley og prater sjit. Er jeg på vei til jobb, sover eller jobber jeg og drikker veldig sjelden alkohol. (Med ett par drinker innabords blir jo Ola Nordmann pratesjuk når man ser kjekke flyvertinner ) På returen fra Europa er jeg vanligvis i koma og ber om å ikke bli forstyrret med servering etc så jeg kan lade batteriene.
Kunne det være noe med å prøve: Certainly! Just show me your tits, and that will make me more comfortable! DET bør vel brekke isen??