IHG Ambassador og verdi av status?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Points4Fun, 13. jan 2020.

  1. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å betale $200 for en Ambassador status i 2020, men er litt usikker på verdien av denne.

    Skal ha to netter (fredag-søndag) i New York i februar og kan booke en "complimentary weekend night" som fort er verdt med enn $200. Noen som har testet dette og kan bekrefte? Ambassador skal også gi en room upgrade.

    Øvrige planlagte turer er 1-2 netter i San Fransico nå i januar og en uke høstferie i California. Det blir sikkert også weekend med IF til HKG i oktober. Antagelig også en tur til Singapore i løpet av våren.

    Mye annet smått pluss familiens sommerferie blir antagelig booket via Expedia som i fjor. Har ingen andre hotellstatuser eller spesielle preferanser. Noen få poeng på Marriott og litt på Kempinski/GHA.

    Synspunkter?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har hatt Ambassador i tre år nå.
    Har i tillegg Spire hos IHG, uten at det gjør mye større underverker enn Platinum som du får med Amb.
    Statusen er absolutt verdt penga og oppgradering er garantert, ikke bare «hvis tilgjengelig» et hakk opp er garantert, men fått helt opp i diger suite.
    Kommer ikke til å kvitte meg med den statusen
     
    tobeornot999, ina, paron and 3 others like this.
  3. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Det er jo egentlig ikke så mye mer å tenke på. Blir nok en Ambassador:)
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært det 1 år, og IHG HKG og Berlin er verdt de kronene der, fornyer garantert til neste periode...
     
    ina and Points4Fun like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    De 200 er det verdt. Merk da at den garanterte oppgraderingen kun gjelder for Intercontinental, men funker relativt bra ellers også.

    200usd er for første året, etter det kan du velge å svi av poeng isf.

    Sitter akkurat nå å sipper sjampis i Club Loungen hos Intercontinental Lisboa. Har RA, så fikk trippel oppgradering, men ofte vanlig Ambassador gir dobbel også.

    Som @Tore og @drsyk sier, dette er verdt kronasjen
     
    tobeornot999, ina, Upsaker and 3 others like this.
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Når du fornyer er et av valgene 15000 poeng og 10% rabatt på awards (i tillegg til resten), det er en god deal.
     
    ina liker dette
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Høres deilig ut @Wiolenze , her drukner en i papir arbeide. Du som har bodd litt her og der, hvor har de de beste Club lougene vil du si i din fartstid? Marriott, Hilton eller IHG?(Har ikke Hyatt status)
     
  8. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Får man ofte upgrade til club room? Det kan jo potensielt være mye å spare på dette hvis man som regel får Club...
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Vil vel si at IHG har de bedre loungene, selv om Hilton har noen slengere. Min favoritt er Intercontinental Malta. Og Le Grand i Paris. Sikkert tilfeldig men begge serverer sjampis hele åpningstiden.

    Ja, Ritz sin lounge i Abu Dhabi var langt fra feil men har så lav status hos Bonvy at det er innkjøp som gjelder.
     
    tobeornot999, Points4Fun and drsyk like this.
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Også verdt å nevne garantert sein utsjekk til 16:00. Den er verdt en del altså
     
    ina and paron like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke skråsikker, men jeg tror ikke de oppgradere Platinum Ambassador til club rom vanligvis. Jeg booker vanligvis billigste club rom og blir så oppgradert videre til suite. Forøvrig ellers enige med det som blir skrevet over at det er verdt p(o)engene å kjøpe IHG Ambassador, men da med forbehold om at man faktisk har noen opphold planlagt med IHG fremover, og da fortrinnsvis IC.

    Absolutt en av mine favoritter også! For meg, så langt i alle fall, kun slått av cluben på RC Millenia i Singapore som var i en egen klasse.
     
    ina, Wiolenze, Points4Fun and 3 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bobler hele åpnings tiden:D Da er det bænkers ved neste tur til Paris, Malta må prøves, kun for opplevelsen. Abu Dhabi kommer en neppe innom(en helt annen diskusjon)...
     
    ina, paron, Points4Fun and 1 other person like this.
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, i utgangspunktet aldri. Har skjedd meg en gang, men det var etter smisk. Royal Ambassador har lounge som en av benefits uansett rom
     
    ina, drsyk, paron and 3 others like this.
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Loungen på IC Bucuresti var også overraskende bra. Der sparte de ikke på skjenk for å si det sånn
     
    ina, drsyk and paron like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, de utvidet åpningstiden og for oss :)
     
    ina, paron, drsyk and 1 other person like this.
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Her var det så mange gode råd fra erfarne IF’ere at beslutningen er nå tatt. Det blir Ambassador! Legg til en lett promille etter mandags bursdagsfeiring hos naboen med bobler så er beslutningen enkel:D

    Den samme promillen har også medført en påmelding til Oslo Maraton for å støtte en kreftfrisk venninne i opptrening, så alt i alt bare positivt:)
     
    ina, Chrisljo, Travellingalf and 5 others like this.
  17. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Også jeg er enig med resten her. Det er absolutt verdt det! Har nettopp fornyet på tredje året, og syns det gir god verdi for pengene.
    Godt å høre, har bestilt der neste helg:)
     
    ina, Travellingalf, drsyk and 2 others like this.
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer Ambassador og lurer på hva dere tenker om å bruke 40 k poeng fremfor å betale 200 $? :rolleyes:
     
    ina liker dette
  19. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå kommet så langt i prosessen at jeg på mange måter har bestemt meg for dette. Dette er innledningsvis målrettet mot Champagnetoppmøtet i okt/nov og spørsmålet blir litt i forhold til gyldighet.
    Vil det være fornuftig å oppgradere til ambassador før booking, eller vil det holde å gjøre det før oppholdet, slik at jeg kan da nytte av året jeg betaler for. Jeg har pr i dag ingen planer med overnattinger med IHG før Hong Kong, men det kan jo forandre seg
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at man blir tregere og rotasjonen i knollen mindre når årene kommer ...

    Jeg har ikke fått med meg alt i denne tråden.
    Er det sånn at dersom man betaler 200$ så blir man Ambassadør og får følgende hvis jeg bestiller i Hong Kong:
    - oppgradering ?
    - en av to netter gratis?
     
    dahlmath liker dette

Del denne siden