I går skulle jeg fly Tur retur Gdansk for å innkassere gullkortet, men på grunn av teknisk feil på SK216 fra Kristiansand, ble jeg om booket til å fly i dag. Jeg så da at de hadde booket det slik at jeg skulle fly fra Gdansk fem minutter etter at jeg skulle fly fra Kristiansand, så fikk etter mye om og men slettet bookingen. Problemet var bare det at nå ble jeg sjekka inn begge steder, så i følge SAS satt jeg ett øyeblikk på to fly samtidig. WF264 Kristiansand - København og SK756 Gdansk - København. Etter to "Ghost flights" så skulle jeg, "Begge to være i København". Nå sitter jeg på kontoret på jobben i kristiansand, og ser dette rotet. Billetten er Kansellert, noe som er bekreftet med mail, men i følge datasystemet er jeg enda på tur :S Videre ser jeg at SAS.no, sine sider er nede for telling, så tydelig at de sliter på IT-Avdelingen i SAS akkurat nå.
Ja. Jeg sitter i følge SAS på SK964 som er "on time". I virkeligheten er flighten forsinket (minst) 24t. For sikkerhetsskyld så har de en feil som har gjort at det i mange timer tidligere i dag ikke var mulig å logge inn på www.sas.no også.
Har knapt vært inne på de nye nettsidene. Bestiller kun gjennom app. Opplever grei stabilitet der (booket to reiser senest i går). Bruker Widerøe sine nettsider (og av og til Google.no/flights) for å kvalitetssikre pris - det hender at de finner lavere pris på rene SAS-reiser enn SAS' egne kanaler.
Det var i går, da funket alt for meg også, nå er alt nede. Bedriften min måtte avlyse ett møte i Oslo i går, det kostet næringslivet ca 200.000 kroner, bare den, og vi er ikke alene i dette. Håper SAS har forsikring, for ellers blir dette grisedyrt for dem, for vår det så ordner det seg for oss. Litt mer overtidsbetaling for mine kolleger er ikke verst det
Misforstår jeg nå, eller har du bestemt deg for å ikke fly, du har fått kompensasjon, men allikvel prøver du å få godskrevet poeng og segmentene? Det tror jeg du skal argumentere hardt for å få til, og skjer det er det jo på ren goodwill -- men den tror jeg du umiddelbart mister fra SAS sin side hvis du bruker tjenester som Flyhjelp.no...
Det er mye ulogisk rot her inne,... Appen min oppfører jeg også som en tulling, sier jeg har flydd segmentene, selv om jeg kansellerte billetten i dag tidlig, da løsningen dems ikke var mulig å gjennomføre... som du ser på bildefilen min på innlegget mitt. Jeg skulle ha fått doble poeng for flygingen, mistet halvparten av dem "Kanskje", segmentene ja på en måte, for 45 segmenter er bedre enn 41 segmenter. Kansje det står 45, Gullkort, kanskje 41 sølvkort ikke vet jeg om ei uke. På spørsmålet ditt: Ja i skanken prøvde jeg på å tilby meg å stå over mot å få godskrevet segmentene, da se sa nei, som du ventet på så droppet jeg tilbudet siden dette bare var muntlig. Heldigvis er inntjening-perioden min 1 Juni, så ikke noe problem med å rekke det. Gikk glipp av en potensiell rabatt på hotell som gullmedlem i påsken, så tapte to laken på dette indirekte siden jeg ikke kan bruke Gullrabatt på hotellet da på ca 2 laken kroner for familien min for 5 netter i påsken. Skal ut i Slutten av april igjen, så kommer i mål med gullkortet, men tapt fremtidig rabatt er ikke innlemmet i ett erstatningskrav som dette. Derfor prøvde jeg meg, så siden jeg kommer til å tape 2 laken fordi jeg ikke vil få den påskerabatten jeg ville hatt på hotellet om jeg hadde hatt gullkortet i boks, og at jeg ville fått doble poeng på flygingen som jeg også mistet, med det 1500 EBB ekstrapoeng som gikk i søpla, som følge av dette. Jeg vet at SAS ikke er økonomisk ansvarlig for indirekte fremtidige tap som følge av ei flyging, bare det som direkte relatert til den reisen jeg gjør nå, så det er der "goodwillen kommer inn".... Jeg kunne droppet flygingen fått godskrevet poengene og segmentene uten å fly det segment-runnet til Gdansk, å få kreditert de nødvendige 4 segmentene for EBG. De ville fått en mer ledig stol på flyet for en annen passasjer, og noen penger spart. De sa nei til tilbudet, så når de avslo dette tilbudet, så avslo jeg goodwillen min: Derfor sendte jeg saken dems over til: https://flyhjelp.no/
Du får ha lykke til! Jeg tror det sitter (veldig) langt inne å få gjennomslag for noe sånn, men hvis du faktisk klarer det er det kongekult om du oppdaterer her.
Tror du har rett i det. Jeg får pengene for billetten tilbake 1524 kroner, Sånn sett så vrei de seg ut av det i dag tidlig da jeg ringte dem i dag tidlig og fikk kansellert billetten de hadde flyttet meg til. Kunne ikke sitte fast i Gdansk over natta årsmøte i foreningen min i Morgen. Klagen ble dog lagt inn før kansellering, så det kan ha noe å si at kanselleringa skjedde dagen etter, men alikevel så tror jeg jeg tapte segmentene og de indirekte sparte pengene på det
Fikk booket den sisste turen for EBG og booket en trygg en med litt god margin på overgangene, så nå skal det mye til at SAS roter det til.... Bare ikke streik nå da! :$
Vet ikke om dette er relevant, men jeg finner flust av flygninger til 1600,- t/r SVG-CPH (med mellomlanding i Oslo) på ITA Matrix, men ikke i nærheten absolutt andre steder. Er det ITA som ligger inne med noe gammelt etter at SAS oppdaterte nettsidene? Vil ned på morgenen 8. juni med retur 11. juni.
Har du krysset av i boksen Only show available seats (ellernoesånn) på søkesiden? Kommer bare fantasipriser om den ikke er krysset av.
Ja, jeg har det. Kommer også opp lavere priser hos Norwegian. Bruker jeg Google Flights så linker den direkte til SK/DY med disse prisene, men flyselskapene selv viser de ikke. Må være en bug et sted.