"ikke gyldig for inntjening" med Widerøe

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Tazoslo, 01. sept 2014.

  1. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, spørsmål her som kanskje noen kan svare på, uten at jeg må ringe til våre kjære svensker i Stockholm (hvorfor kan det ikke være en Eurobonus chat?).

    Hadde en flyvning fra Hammerfest til Tromsø, som ikke ble registret i oversikten min. Når jeg nå skulle etterregistrere den, så får jeg feilmeldingen; "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening"

    Ikke helt inn i det, men er det fakta at enkelte ruter hos dem ikke gir inntjening? Blei tross alt bestilt gjennom sas.no

    Når man først er igang så kan man jo spørre om noe annet samtidig. Appen min oppdaterer ikke bookinger automatisk lenger, må manuelt legge inn hele tiden. Noen som har samme problem?
     

    Attached Files:

  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de rutene til WF som er anbudsruter. Dvs de som staten er inne og støtter for å opprettholde, får du ikke poeng for. Jeg mener ganske sikkert at Hammerfest - Tromsø hører til anbudsrutene.
     
    Tazoslo liker dette
  3. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    okok, antok at det var noe sånt da det ikke har vært problemer med Widerøe tidligere, men det har vært flyvninger mellom byer Sør-Norge, eller fra nord til sør. Litt teit, men men ikke noe gjøre med, takk for raskt og presist svar!
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Tazoslo liker dette
  5. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Det interessante der er jo at Hammerfest-Tromsø ikke er er nevnt. Da er det nok ingen poeng på grunn av at det er siste del av en melkerute som går via 6 flyplasser; Kirkenes-Vadsø-Berlevåg-Mehamn-Hammerfest-Tromsø. Alle de andre flightene er anbudsruter, mens den delen jeg har bestilt på IKKE er andbud. Sånn sett skal jeg faktisk ha poeng, er ikke mitt problem at de slenger på Hammerfest-Tromsø på en anbudsrunde. Tror jammen jeg skal prøve meg på en klage. Ikke at jeg har så store håp om at det gir noe ;)
     
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Reglene sier strengt tatt ikke at det er anbudsruter som ikke er gylig for poengopptjening, men WF-ruter i seriene 1-199 og 700-999. Selv om det er årsaken til at man ikke gir poeng.
     
  7. ScanNor

    ScanNor Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Finnes en egen oversikt på hjemmesidene til WF. Men får ikke lagt den ut da jeg ikke har postet 10 gang :confused:.
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Men en link kan du vel legge ut?
     

Del denne siden