Hei, ser på bookingen min at det ikke står lounge access i DUS på returbilletten min, stemmer dette? reiser sas pluss begge veier som EBG.
Joda, du skal ha tilgang til Lufthansa-loungene. Det er nok bare SAS som ikke har den hele og fulle oversikten over lounger som ikke er deres egne.
Brukte loungen for noen dager siden når jeg reiste i plus. FT derimot fikk jeg beskjed om at ikke fantes på DUS lenger...selvom det stod på boarding pass.
Etter ymse "oppgraderinger" på lounger på flyplassen der man ikke lenger har tilgang, begynte jeg lure på om de hadde gjort samme i DUS..
Du har fortsatt tilgang til alle Star Alliance-lounger som EBG. Det er kun kontraktsloungene som er "forbedret" bort, med unntak av den på AMS. Så vidt jeg kan se har du også tilgang priority lane på DUS. http://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=DUS
Det dukker ikke opp loungetilgang på noen andre flyplasser enn de det finnes en SAS-lounge på. Uansett om man har adgang eller ei.
Korrekt som @Upsaker sier. Så lenge det ikke er en SAS Lounge så vises det ikke på online booking selv om man har tilgang til *A Lounger. Full oversikt over Lounger/Fast Track man fortsatt har tilgang til når man flyr SAS finner man her: https://thepointsguy.com/2016/12/how-to-access-third-party-lounges-as-sas-premium-passenger/ I følge *A så er det også Gold Track på DUS.
Jeg har akkurat fått innvilget SAS Amex Platinum, og slik jeg forstår kommer dette med Priority Pass. Trenger man å gjøre noe på forhånd, eller er det bare å vise kortet og spasere rett inn? Koster det i så fall noe?
Det skal i utgangspunktet være å bare gi de Priority Pass-kortet, men her har jeg vært ute for mye rart. Første gang jeg brukte det scannet de kortet og det ble belastet på neste Amex-regning. Det er nok sånn det skal være. En annen gang så de på kortet og ba meg så om å betale med kredittkort. Vær obs på at det koster $27 dollar pr. besøk (det er standardmedlemskapet som følger med Amex Platinum) og kvaliteten på loungene er mildt sagt varierende.
Det følger ikke automatisk med, men du kan bestille det gratis her. Hvert besøk koster 15 pund, men det første skal være gratis. Du kan også få et digitalt medlemskort til å ha på telefonen din.
Anbefaler å gjøre litt forhåndsresearch på Priority Pass-loungene før man evt. betaler seg inn. Noen er verdt det, andre definitivt ikke.
Du har nok et godt poeng i det. Har heldigvis EBG, så ikke så ofte det blir nødvendig, men jeg sjekker som regel loungene på loungebuddy på forhånd uansett
Ikke dukk opp mer enn 2 timer før avreise i hvertfall. SAS lar ikke deg ikke benytte LH sin innsjekk lengre og åpner først 2 timer før avreise. Learned the hard way etter å ha ankommet noe tidlig etter en lengre leiebiltur.
Dette fordrer vel at han skal med SAS' første avgang fra DUS den dagen? De opererer jo flere flights ut av DUS per dag, og da er vel kanskje innsjekken åpen tidligere enn to timer før avgang?
19:30 ut fra DUS, er mulig jeg ankommer litt tidlig, har ett møte 16:00 ca 20 min fra flyplassen, så avhengig av hvor lang/kort tid det tar har jeg god/dårlig tid. Jeg reiser med bagasje som krever oransj tag, og er spesialbagasje, så tyskerne kan jo jo finne på å bruke litt tid der, takk for tips