Hei! Jobben min bestilte nylig et lengre opphold for meg på et Nordic Choice-hotell. Tidligere har det vært null problem å registrere bonuspoeng fra hotellopphold på mitt personlige Choice-medlemskap, men denne gangen fikk jeg oppgitt fra hotellet at det ikke var mulig, da oppholdet var bestilt via arbeidsgiver/ Berg-Hansen. Har hotellet rett i det? Har som sagt aldri opplevd noe lignende tidligere, etter opphold på flere forskjellige Choice-hotell rundt om i Norge. Dette var til informasjon Quality Airport Hotel Værnes. Takk for svar!
Dette var nytt for meg også. Stort sett alle mine opphold på Choice blir booket gjennom arbeidsgivers reisebyrå, American Express Business, og det har aldri vært noe problem tidligere å få registrert de oppholdene i Choice Club. Men så skal det også sies at det nok er minst ett halvt år siden sist jeg har bodd på Choice gjennom arbeidsgiver.
Blir også booket på samme måte, men riktignok via G Travel. Hadde en overnatting i februar, og fikk poengene som vanlig.
Har benyttet ViaEgencia til både Radisson, Choice og Thon. Aldri hatt problemer med poengene. Muligens noe nytt som er innført av Choice?
Brukte booking via Berg-Hansen sist uke. Ikke noe problem å få godkjent poeng ved utsjekk. DU har nok bare vært veldig uheldig med resep ved hotell. Skriv en em til choice så ettereg de sikkert poengene
Merkelige greier. Forretningstrafikken bidrar med betydelig volum for hotellene, så det er rart om Choice vil irritere disse kundene eller bidra til at de velger andre løsninger. Alle andre kjeder gir poeng via corporate reisebyrå, så Choice skiller seg ut negativt da.
Booker gjennom egencia, men da som regel scandic. Får alltid poeng. Tror sist opphold med choice var i januar. Da fikk jeg poeng også der. På egencia har de forskjellige "booking klasser", noen av de har innimellom uten bonuspoeng. Kanskje helst i utlandet. Mulig de har begynt med noe slik for choice?