Immigrasjon Washington (IAD)

Tråd i 'Reisemål' startet av Jørgen, 17. nov 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger garantert en tråd om Washington her, men siden jeg ikke har sjangs å finne søkeverktøyet på det nye designet, så lager jeg en ny.

    Hvor lang tid må jeg beregne i immigrasjon på IAD.. Noen som har peiling what so ever? Ankommer med SK!
     
    Shyneno liker dette
  2. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke sett noen tråd om det, og lurer på det selv. Lander der om småe 2,5 uker. La inn 1,5 time fra landing til pick-up med Blacklane siden det er første tur for meg.

    Har en bekjent som akkurat har vært over IAD, og hun sa at det som tar tid er shuttelen inn til immigration. Hun var på gjenvisitt på samme ESTA, så det gikk fort gjennom selve "papirarbeidet".
     
    Hamburgersmauet liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    IAD er slik jeg husker det et sted hvor man kjører "buss" fra flyet til et CBP Detention center.
    Bussene ser ut som de er reste-material fra Star Wars, men det gikk relativt OK
    1 1/2 bør være OK slik jeg husker det.
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    MIn erfaring med IAD er at det klart er et af de værste steder for immigration og border control i USA. Det har ihverfald været der vi altid var haft lang ventetid og køer.

    Er du uheldig, så kan der være MEGET lange køer både for paskontrol og derefter det samme i i tolden. Jeg ville lægge min. 2 timer ind - men foretrække lidt mere end det.

    Alene at bruge de forfærdigelige mobile gates tager tid, men såvidt jeg ved, så har de stadig ikke fået automater til ESTA, så det er langsomt der også...
     
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Det varierer utroligt meget. Det kan tage 2 til 2½, hvis der er flere landinger samtidig. Det kan man desværre ikke gardere sig imod ... men, men det kan også gå meget hurtigt, når man har været i USA tidligere på Esta, og ingen andre landinger, så går man næsten lige igennem ved self service automaterne (det gjorde jeg i august ankomst med SAS, det var helt, helt utroligt).
     
  6. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har vi Washington for noen uker siden og de har nå fått self service-automater for dem som har vært i USA på ESTA tidligere. Ser du bort i fra "Star Wars-bussen" som kan ta litt tid, så tror jeg vi brukte 5 minutter igjennom. Tollen derimot var et annet kapittel, så det skal alltid være noe..
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    BTW - søgeværktøj ligger her:

    Skærmbillede 2015-11-18 kl. 10.06.28.png
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem kan bruke disse ESTA-maskinene? Jeg har vært i USA før på ESTA, men ikke på denne søknaden, som er ny. Kan jeg bruke den da?

    Hva faen er det som tar sånn tid i tollen? Blir alle stoppet og skannet?
     
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    @Jørgen - Du skal lægge mærke til den ground staff, som står lige ved immigration køens start - hun råber hele tiden ESTA, ESTA og henviser disse passagerer hen til alle automaterne - der er mange automater. Du kan ganske sikkert også bruge automaterne på en ny udstedt Esta.
    Den enkelte passager tager ikke lang tid i tolden, men når der er mange landinger, k a n køen være rigtig lang, det er meget meget forskelligt - en gang, hvor jeg kom, var der ikke et menneske i kø. Det er som at vinde i lotteriet.
     
    Jørgen liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! Hadde håpet å rekke en hockeykamp som starter 1 time og 45 min etter landing, men skal vel bli vanskelig
     
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Har ingenting å si om det er ny ESTA eller ikke. Har du vært der på en ESTA tidligere, så bruker du automatene. Dette er fordi informasjonen er da registrert i systemene.
     
    Jørgen liker dette
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    1t45min ville jeg nok ikke gamblet på nei.. Den skal sitte langt inne, men det er klart at om du har hatt ESTA før, og er heldig med landingstidspunkt i.f.t toll, så kan det jo gå. Lykke til ihvertfall :)
     
    Jørgen liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du se Capitals? I så tilfelle er det nok bare å glemme det, det er jo også en drøye 45 minutter med bil når du skal inn til D.C. fra Dulles.
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Stod 2 timer i kø sist jeg var der i fjor høst. Kom med SAS maskinen. En av de verste jeg har opplevd i US. Disse ESTA maskinene kan selvsagt forandre alt, håper dette rulles ut flere steder.
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte det.. Får satse på raske ESTA-maskiner og at jeg får med meg periode 2 og 3 :D
     
    Flight Cancelled liker dette
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Rakk du noengang kampen?
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    I did.. Kom meg inn på tribuna akkurat i tide til å se puck drop :D
     
    Are and Kjakan like this.
  18. klunde

    klunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Kan du fortelle litt om hele opplevelsen fra landing til du fant setet ditt rinkside?
     
  19. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ankom IAD i går, med SK i rutetid (15.15)
    Sikkerhetskontrollen gikk problemfritt, brukte ca 5 min.

    Vi valgte buss + tog til sentrum i forran über. Rushtid fristet ikke.. Vi ankom Capital Hilton i sentrum nøyaktig 2 timer etter landing.
    Helt Okei det altså :)
     
    Shyneno and KristianR like this.
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,090
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er Capitol Hilton? Jeg har sett veldig mye forskjellige reviews av det hotellet, det meste negativt så jeg har aldri turt å booke dem når man kan få så mye bedre til en rimeligere pris faktisk.
     

Del denne siden