Turen ble bestilt i går ettermiddag. Følte det var greit å ta seg en trøste tur med *A, etter ukens hendelse. Etter en liten tur på jobben, var det hjemom for å hente Jr, sånn at vi kunne kjøre sammen opp til Osl. Innsjekk hadde jeg fått gjennomført på nett, så trengte ikke å bruke tid på det. Ble en tur innom gullstua, hvor Jr holdt meg med selskap frem til min boarding nærmet seg. Han har en innenriks tur litt senere. Vel vel, da står jeg ved gaten med sommerfugler i magen og venter på grønt lys
Dagens fremkomst middel nr 1 Kaptein Johannes ønsket oss velkommen og fikk oss opp i luften rundt avtalt tid. I om med jeg booket i går var det ikke flust av seter å velge mellom på denne flyvningen. 1D stod ledig så da tok jeg den plassen. Går fint å sitte her hvis man ikke må strekke på beina. Mat og drikke kom himla fort, så det var klart til å spises 11:55. Innvilget meg dispensasjon fra ingen alkohol før kl 12 regelen, det går sikkert fint. Det ble med å smake på litt av det, må jo spare plass til senere i dag. Påfyll i glasset var kjekt å få til desserten Den var såpass god at hele forsvant. Pga heftig reisefeber i natt, var det greit å gjøre et forsøk på en powernap. Det gikk som det pleier, kunne jo bare drømme om å treffe på Jon Blund. Ble positivt overrasket når jeg tok av øyelappen, da stod denne å ventet på meg den var såpass god at jeg spurte om flere pluss litt påfyll i glasset. Fikk det servert med et smil fra hun ene blide i besetningen foran i flyet. Alltid deilig å høre når Kapteinen fortelle at vi lander 20-25 min før tiden. Siden det ikke ble noe møte med Jon, så får jeg kjøre motsatt strategi siden jeg ikke har altfor lang tid i FCL Landet kl 13:25
Vi ankom G3, litt skuffet over at jeg ikke ble møtt av en sjåfør som kunne kjøre meg over til FCL på satellitt terminalen. Men har sikkert ikke vondt av den spaser turen. Når jeg tuslet inn i loungen kl 13:50 fikk jeg anbefaling om å gå mot gate kl 15:40, så ca 2 timer å henge her da. Det var nesten fullt i restauranten, kun et 2 mannsbord som var ledig til meg, satte meg til bords og fikk tildelt meny Fikk også servert et glass bobler og vann kjapt. Bestilte meg litt kjøtt, tenkte det samtidig kunne smake med litt rødt i glasset og fikk denne servert Rundt 25 min etter bestilling kom kua medium stekt Etter første bit får jeg nesten tårer i øyekroken, å føler jeg nesten er i himmelriket. Det er lenge siden jeg har spist en biff som er så mør. Hvis man ikke er så sulten kan man spise litt små retter fra buffeten Bestille seg en drink i baren Eller ta seg ett glass bobler Etter middagen tenkte jeg det kunne være lurt med litt luft, det finnes tross alt en terrasse her En liten selvbetjent bar ser dere også på bilde over. Fristelsen ble for stor, så det ble et glass til med denne Får vi muligheten til å benytte slike flotte lounger med SkyTeam i fremtiden tro?
Her er dagens neste fly Boarding startet når det skulle, og som førstemann ombord Ble jeg tatt i mot av to hyggelige herremenn. Her ble det rett i fotoshooten Look like a giant Like greit å gi meg flasken med en gang Tror dette kan bli en artig flyvning
Etter take-off ble det trøbbel i tårnet og problemer i røret for live oppdateringene, Jeg og teknisk ansvarlig ombord (tror dere han liker tittelen som vaktmester?) har prøvd å løse tilkoblingsproblemer til nettet i noen timer nå. Til slutt fikk vi datamaskinen online, men der er det ikke så lett å begrense størrelsene på bildefilene som det er på telefonen. Selv om jeg hater å komme bakpå med reisebrev, skal jeg gjøre mitt beste for å komme ajour igjen i morgen. Kan jo si så mye at jeg lider ingen nød her oppe
Etter at vi hadde lettet fra rullebanen, gikk det ca en halv time før vi fikk servert litt gresskar Det var både kvernet og hele kjerner av gresskar vi fikk servert. Siden jeg ikke er blant de som er født med ti tommeltotter, kan jeg driste meg til å gi den en tommel opp. Det var nesten 17.Mai stemning i F kabinen når kort for gratis WiFi ble delt ut! Men som tidligere nevnt kan ikke LH skryte på seg en strømlinjet tjeneste på det området. Vi fikk utdelt en goodie bag Som innholdt
Dagens meny Hadde sikkert en intensjon om å ta flere bilder av menyen, men det har tydeligvis ikke blitt gjort. Nå var det bytte av bobler ift velkomstdrinken Første rett var noen striper med kaviar og iskald vodka Prøvde meg på en hvitvin Til forrettene Varm suppe ble det også Kanin føde Før hovedretten kom på plass Guinea fugl. Litt dessert også Sikkert ikke bare jeg som tenker den ligner litt på en rykende fersk bajs. Som ble servert sammen ned litt ost Og denne til drikke God mat og drikke var det.
Etter middagen var jeg litt sugen på en lur. Og siden plassen ved siden var ledig, fikk jeg redd opp seng der Klarte en cowboystrekk på ca 1 time, ikke så galt å våkne opp her Nå var vi kommer hit Det var en som absolutt måtte ha litt lys underveis Det lyste selvfølgelig opp hele kabinen. Tim var kjapt på plass med ett nytt glass Sammen med litt torsdagsgodt Min gode mann Tim gikk også bak i flyet og ordnet meg litt salt kjeks Nå hadde vi passert Gander Og jeg fikk servert litt forskjellig børst Sammen med den medbrakte Redbullen fikk jeg vodka. Det var litt som å mimre tilbake til ungdomsåra, det var Tim som foreslo det! Det var litt varmt i kabinen så jeg måtte montere viften
Serveringen ble stengt, akkurat i tide for min del. Nå nærmet vi oss Washington Landet kl 01:40 norsk tid, Immigrasjonen gikk kjapt og jeg fant shuttelbussen til hotellet Hyatt Place Herndon/Dulles Airport-East Etter en lang dag stupte jeg rett i seng.
Våknet rundt kl 04 lokal tid, brukte tiden til å befare rommet Nok av tilkoblinger Kl 06 åpnet bassenget Det var deilig med en dukkert Etter dagens trim ble det frokost Hotellet ligger kun 5 min unna banen Så nå er jeg på vei til sentrum