På vei til India en tur. Flyr følgende rute: AES OSL (DY738) OSL HEL (E190) HEL DEL (Finnair A350) DEL CCU (Vistara A320) Innreise India krever pr dags dato: e-visa, helseskjema, skjema hvor man skal oppholde seg og negativ RT-PCR 72h. Jeg fikk sjekket inn online dagen før uten å laste opp noen dokumenter eller PCR, men jeg ville uansett ha boardingpass utskrevet. Når jeg gikk til Finnair innsjekk på OSL så måtte alle dokumenter legges frem før jeg fikk fysisk boarding pass. Til info. Finnair hadde 3 ganger poengopptjening på alle reiser booket for en liten stund tilbake. Business flex gir normalt 20.000 poeng på HEL-USA/Asia samt 25% ekstra om man er Finnair Platinum. Dvs opptjening på turen ned blir 2500+20.000+25% = 28.125 x3 = 84.375 poeng en vei. Tur retur = 84.375 x2 = 168.750 poeng. Silver: 30.000 Gold: 80.000 Platinum: 150.000 Platinum Lumo: 450.000 Jeg er allerede Platinum, så jeg sikter selvfølgelig på Platinum Lumo
Har flydd denne ruten (HEL-DEL) en del ganger tidligere, og da lå den på mellom 6-7 timer. Kapteinen sier at vi skal fly den lange veien i dag, ca 8.5 timer Da er det bare å lene seg tilbake å si skål for lenger flyreise i C
Takker Det betyr at du er veldig spesiell!! Får flere oppgradering vouchers, og de sier ikke nei. Kan sammenlignes med SAS Pandion, bare at lumo kan man få «enklere» siden det bare er å nå antall poeng eller flyvninger (150 One World flights der minst 100 er med Finnair)
En av grunnene til at jeg elsker Finnair: er du Platinum og flyr business, får du alt først. Så du slipper å tenke på å sette deg langt fremme for å sikre seg å få velge det man liker av middag. Jeg sitter på 4L og både ved pre departure drink, velkomst introduksjon (velkommen tilbake MR X), middag, frokost, så kom de rett til meg med drikke og mat. Der etter gikk de på rad 1 også rad 2 osv Noen andre flyselskap som har dette som praksis?
Aldri hørt om en slik prioritering og det i seg selv er jo en grunn til å prøve seg på å bli platinum der Virker som de virkelig har skjønt at noen med status bør behandles annerledes. Et lojalitetsprogram, ikke bare et poengprogram Ha en flott tur! Godt å se noe annet enn *A.
God tur. India er gøy. Men er disse matserveringene standarden i Finbiz, eller fremdeles covid-inspirert?
Takk takk! Nei tror dette er vanlig servering ja. Husker ikke fra tidligere egentlig uten å sjekke bilder. Flydd så mange selskap oppigjennom årene nå