Infant på <1 år vs. 1 år på hotell (pris og tilgjengelighet)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av awt, 12. des 2018.

  1. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sjekker opp hoteller i USA (DC og NYC) for oss (to voksne, to barn og en 1-åring).

    Om jeg legger inn 2+2, eller evt. 2+3, der alder på minstemann er <1 år får jeg forholdsvis greie priser og godt utvalg. Legger jeg derimot inn at minstemann er 1 (vil være 1 år og 8 måneder ved reisetidspunkt), er situasjonen en helt annen.

    Selv rom som kan romme både fem og seks personer, der (minst) tre av disse er barn, og som kommer opp ved første søk er borte, eller priset mye dyrere.

    Det frister derfor å bare sette alder <1, da det gjør ting enklere, men kan vi få noe styr på grunn av dette? Ungen er forholdsvis stor, og det blir vanskelig å lyve på alderen der, men han jo ikke være med på selve innsjekken sånn sett. Når det gjelder seng må han uansett ha babyseng, eller i verste fall sove med oss.

    Har lest litt under terms & condition på noen av hotellene jeg her sjekket, men har ikke funnet noen der det står noe om barn under en viss alder ikke teller med.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Her ikkje så mykje erfaring med hotell i USA, men det er sjelden eller aldri ein må betale for unger som er i cribs eller som ikkje må ha ekstraseng. Skal ungen sove i samme seng, så ville eg ikkje tatt ungen med. Men her er det berre å sende epost direkte til eit hotell, kanskje eit du ikkje skal bu på, og spørje om kvifor det er slik, då det er litt rart.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det vært så enkelt så, men da er alternativet ingen tur.
    Kanskje, men føler det «tilbudet» passer best i en annen setting (f.eks. kompistur e.l.).
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    En del hotellkjeder tilbyr rimelige connecting rooms på forespørsel, særlig i lavsesong. Ring aktuelle hoteller i arbeidstid (lokal tid) og be om å få snakke med noen i 'reservations'. Dersom du i tillegg tilstrekkelig bonuspoeng hos en kjede, kan du f. eks. booke ett rom for penger og ett for poeng, så blir dette slått sammen til a) to connecting rooms eller b) du får bekreftet et familierom / suite (du bør igjen ta kontakt med hotellet på forhånd og få bekreftet at dette kan ordnes før du bestiller).
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me har 'kjøpt' statusmatch til Hilton Diamond, og me har no kun booka normale rom og fått oppgradering og hjelp.
     
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Her ville jeg nok prøvd meg på å booke et avbestillbart rom for de voksne på et hotell dere liker, for så å maile hotellet med en høflig forespørsel om de tilbyr complimentory babyseng. Gjør de ikke det så er det bare å avbestille og finne et annet! Alternativet om eBaystatus hos Hilton som @ValdresBjarne nevner er også aktuelt - så vidt jeg vet tilbyr Hilton at barn bor gratis (og "partner" også) for sine statusmedlemmer. Men les t&c grundig først! Generelt er vel også velviljen aller størst hvis du booker direkte hos kjeden eller på det enkelte hotellet...:)
    Lykke til, og god tur!
     
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    En annen fordel med kjøpt (eller ekte) HH Diamond er at prisene ved å booke direkte hos kjeden ofte er såpass mye billigere enn på Hotels/Expedia at det lønner seg fremfor 8-9% Trumf. 3 netter på Hilton Pattaya ble hele 1.300 kroner billigere enn andre steder da jeg booket.
     
  9. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Har en venn som gjerne vil kjøpe status, kan han bli diamond hvis han vært det før på sin egen konto?
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Lag ein ny konto, oppgrader den og slå dei saman etterkvart. Funker
     
    Franco63 liker dette
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tenkt litt på dette med å kjøpe status på eBay

    Medlemsprisen (standard medlem, ikke diamant) på nettsiden til et Hilton-hotell jeg har sett på er 500,- mer enn på Expedia (6500,- vs. 6000,-), og da får man også ~7000 EB.

    Skal diamant lønne seg her må den jo minst en tusenlapp ned i forhold til prisen som er oppgitt, blir det så stor rabatt på et såpass lite beløp?
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    1: hvor søker du?
    Hotels.com etc?

    2 kom nettopp hjem fra NYC og DC
    Kan anbefale embassy suites by Hilton begge byer.
    Suiter der med to dobbel senger på separat soverom.
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    1. Hovedsakelig Expedia, men også Google og kjedens nettsider.

    2. For øyeblikket er Embassy Suites Hilton, Secaucus (som du nevner her) mest aktuelt, da det virker veldig praktisk ut til en grei pris. i DC funderer jeg på Embassy Suites Hilton, Convention Center.
     
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Pattaya 3 netter i januar, billigste rom med frokost:
    Expedia: 5.686,- uten mulighet for å bli oppgradert.
    Hilton direkte: 4.405,- med tilnærmet garantert oppgradering.
    Betalt for HH Diamond: 120,-
    Spart 1.161,-
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Booka Hilton Adelaide. Gratis unger, lounge og gratis frukost og 6 netter. Oppgradert rom etc. Klarte ikkje booke 2 v og 2b på nettsida, men det fiksa dei og oppgraderte ved bestilling. Har ikkje regna på kva eg sparte.
    Samme opplegg i Sydney, men kun 1 natt
     
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket en tilfelig helg i januar nå, pris på Hotels er da 2.501,- for et stk 2 Room Suite-1 King Bed-Nonsmoking mens det direkte hos Hilton koster 2.368,-

    Altså ikke den helt store forskjellen der, men så var det dette med oppgradering, lounge og andre fordeler da.
     
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på samme to steder som deg.
    Litt dodgy renhold av basseng secaucuse ellers Happy med begge steder.
    Ta nj transitt bussen inn til Manhattan, IKKE taxi om du kan unngå.
    Andre veien brukte vi taxi/uber. Det gikk bedre
     
  18. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hoteller har ofte veldig forskjellige policyer når det gjelder regler for barn på rommet, og det varierer per hotell, ikke per kjede. På noen hoteller kan barn sove i eksisterende senger på rommet gratis, hos noen kan man bestille ekstra barneseng gratis på rommet, mens andre hoteller tar ekstra betalt og det kan variere fra en liten sum per natt til 50% ekstra. Det kan noen ganger være vanskelig å finne på hotellsidene men hvis du sjekker en av de to store OTAene vil du se det hvis du scroller ned på hotellsiden. Legger til ett skjermbilde nedenfor. upload_2018-12-13_15-8-45.png
     
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket 2+2 og lagt inn kommentar at jeg trenger baby seng til infant i tillegg bare.
     

Del denne siden