Ingen 4 x poeng ved kansellering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Points4Fun, 23. april 2021.

  1. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk dette svaret fra Diamant DK mailen i dag når jeg ønsket å kansellere MR til LHR pga endrede flytider som medfører overnatting i CPH.

    "Vi kan give dig status point for rejsen, således at de udelukkede tæller mod status, men det vil ikke være point du kan bruge af. Når afgangen er aflyst, som her, har du ret til hvad rejsen originalt ville have udløst af point. 4 x point i forbindelse med vores kampagne vil ikke blive tilskrevet"

    Jeg ba deretter om en spesifisering av hvor denne info finnes hos SASog EB/COVID info.

    "Ja, det er desværre den melding vi har fået. Det kræves at der flyves for at få kampagne pointene. Så bliver flyet aflyst, udløser det ikke kampagne pointene.
    Ombooker du naturligvis rejsen til anden dato, i april, maj eller juni 2021 og flyver denne afgang. Så vil du forsat modtage kampagne pointene."

    Tror ikke det fungerer med noen rullett heller. Dette kom fra en av de vi har lært å sette pris på hos Diamond DK.

    Nå gjelder det å finne reiser som ikke blir kansellert da. Mye 737-700 på de jeg har booket...
     
    jgroneng liker dette
  2. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
  3. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Maggie liker dette
  4. cajoh76

    cajoh76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dersom flyvningene man skulle ha gjennomført blir kansellert og man endrer til en rute som vil gi færre poeng pga færre segmenter, vil man da få poeng som om det var den opprinnelige bestillingen som ble gjennomført, eller får man poeng basert på ny rute?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Vanligvis kan man da få for opprinnelig rute, hvis man ringer SAS etterpå. Du får det ikke automatisk.

    Hvordan det er med 4x kampanjen vet jeg ikke. Men det aner meg at svaret er nei.
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ein tur til TOS til helga som har fått eit segment endra til ei meir ugunstig tid. Kan sjekke opp om eg klarer å snike meg til poeng for orginal routing også då, men får eg 4X opp for dette også, så er det litt galskap
     
  7. cajoh76

    cajoh76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    4x statuspoeng skal man vel ha uansett dersom man flyr i april, mai eller juni. spørsmålet er vel om det er poeng fra opprinnelig bestilt flyvning eller den sas booker om til som danner grunnlag for hva man ganger opp med 4.
     
  8. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en flyvning i juni HAU-DUS. Har fått beskjed at

    Due to the current traffic situation we offer the following options if you wish to replan your trip:
    Reschedule
    Voucher
    Refund

    Dette med poeng for kansellerte flyvninger var nytt for meg. Er dette en unntaksregel "i disse Corona-tider"?
    Hvis dette er en mulighet, hva er fremgangsmåten for å få poengene refundert?
     
  9. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt 7 kansellerte turer i fjor og i år. Hver gang har jeg valgt refusjon. Og skrevet til den Danske Diamant-mailen etter at turen skulle ha vært fullført. Statuspoengene har da kommet umiddelbart.
    NB: Du får STATUSPOENG, ikke poeng du kan bruke.
     
    FlyMCO, benair and Maggie like this.
  10. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Har også fått avvist 4x på kansellert reise. Ble tilbudt 1x istedet.
     
  11. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man skulle «gamble» på kanselleringer. Hva bør man booke?
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    "Smale" steder i Sør-Europa:
    Alanya, Bari, Bologna, Palermo, bare for å plukke noen få fra:
    https://www.sas.no/vart-trafikkprogram/

    Flere av disse er i salg for mai - og blir vel høyst sannsynlig kansellert. Noen andre av dem kan man kjøpe tidlig i juni, og de flyene går nok heller ikke slik det ser ut nå.
     
    Sjark liker dette

Del denne siden