Stemmer dette her? Prøver å finne fly til Indonensia i august via Star Alliance men finner ikke noe. Takk Currently it is not possible to book any Singapore Airlines awards using EuroBonus points. Singapore Airlines is currently not releasing any award space to partners.
Prøvd å finne forbindelse med Asiana, Thai eller ANA? Hvis du fremdeles ikke finner noe, så er du nok for sent ute. Husk, bonusbilletter for august 2022 ble lagt ut september/oktober i fjor. De fleste ble vel plukket opp for lenge siden.
Usikker. Sist eg var i telefonen med ein agent leita han etter tur til Japan for meg og trudde han hadde funne ein, men braut ut «nei, den var med Singapore». I alle fall ein månad sidan. Moglegens lenger. Det var snakk om økonomibillettar.
Booket intra-asia SQ seter i økonomi to ganger siste måneden. Også booket Singapore-Sydney i Øko. Disse finner agentene, men er ikke på nett
Før pandemien så la SQ kun ut økonomi seter til andre i *A SAS hadde spesial avtale med SK, truleg nært likt utvalg som det er i Krisflyer. Det var heilt klart ei fantastisk avtale for alle med EB, me kan håpe det kjem tilbake. Artikkelen nedanfor fortell litt om det med waitlist for bruk med Krisflyer, men nevner også at det er null tilgjengelighet i Biz & First for andre i *A så det var spesial avtale mellom SK & SQ. https://thepointsguy.com/guide/waitlist-award-flights-singapore-airlines/amp/
Takk for nyttig info! Avtalen mellom SQ og SK er vel bekreftet avsluttet for lengst, om ikke offisielt så i alle fall fordi flere har fått samme svar fra forskjellige agenter hos SAS. SQ sliter, som alle andre flyselskap, etter covid - og det er nok dessverre liten sjanse for at denne avtalen kommer tilbake. I tillegg har SK blitt langt mer gjerrige på hva de vil betale partner-*A for seter de skal "gi videre" som bonus, så også dette kan i seg selv være en show-stopper.
SQ la før pandemien ut biz billetter på ‘short-haul’ (dvs. intra-asia) til *A partnere, og ser ut til å ha startet med det igjen nå. Feks er det nå masse ledig med SQ på SIN-BKK i business om man søker på United. Veldig synd at Eurobonus ikke har tilgang til disse, får håpe at man etterhvert i alle fall får samme tilgang som andre *A partnere, selv om særavtalen som også inkluderte biz på langrutene til Europa og Australia ikke skulle komme tilbake.
Det er jo godt mulig at Eurobonus har tilgang til disse, men at agentene har "fått beskjed om" at SQ ikke legger ut seter og at de kommer med dette som standardsvar også på tilslutningsflyvninger. En teori som er vanskelig å kontrollere så lenge "Singapore Airlines is temporarily unavailable due to technical issues" står på nettbookingen
Kan det tenkes at SAS hadde denne avtalen fordi de er en stor feeder til SA? Hvis SA ikke kommer tilbake på business awards mener jeg programmet blir mye mindre verdt og at poenget med Star Alliance award billetter begynner å bli noe skralt, orker ikke å fly economy. Da kunne jeg ha betalt billettene selv
Du kan fly med Lufthansa, EVA, Thai, ANA, Turkish, Swiss, Austrian, SAS, Air China, Asiana til Asia. Utvalget er bra den, men synd at en av de beste carrierne ikke er mulig å booke pr dags dato.
Mye bra å velge mellom der, det har du helt rett i. Så håper det snart dukker opp noen business billetter til november også
Ikke rart siden Taiwan ikke slipper inn turister og alle som reiser til Taiwan må i karantene(10+7), men snart 7+7)
Tja. JAL og ANA flyr til flere byer i Europa og Japan har samme innreisekrav. Flyvninger fra Europa til Kina går også uten kanselleringer
EVA har vel ikke kansellert alle sine flyvinger mellom Europa og Asia? Jeg har opplevd ANA kansellerte flyvinger mellom Europa og Tokyo tidligere på samme måte som EVA gjør nå. Men forskjellen mellom Japan og Taiwan nå er at Japan slipper inn 10000 personer inn i landet daglignå, mens det fortsatt er under 1000 innreisende på Taiwan hver eneste dag nå. Flyvinger til Kina er vel kraftig kuttet for lenge siden? SAS fløy/flyr vel kun til Shanghai en gang i uken eller noe sånt. Med tanke på hvor mange kinesere det er i Europa, klarer de nok å fylle opp de få avgangene som finnes.
Ja jeg er klar over at det er et betydelig mindre antall flyvninger med SAS, Finnair osv til Asia, men poenget var at EVA kansellerer så godt som alt, men ikke de andre se på China Airlines feks, de klarer å fly fra Taiwan til Europa flere ganger i uken (LHR, AMS, FRA), men ikke EVA.
Taiwan er p.t. stengt og for transfer. Synd det ikkje er råd å hoppe av på BKK under det vesle pit stoppet dei har der.