Jeg må stikke til Oslo i morgen tidlig og brukte poeng for reisen. Veldig overrasket at jeg ikke ble belastet for skattene. BETALINGSDETALJER Stavanger SVG – Oslo OSL SAS Plus Bonus Flygninger 6 000 p 1 Sete 0 NOK Skatter og servicegebyr 0 NOK 6 000 p + 0 NOK Så hvis noen har noen framtidige planer, her kan du spare noen kroner
Om jeg husker riktig gjelder dette kun fram til 1. juni i første omgang... Har med redningspakkene å gjøre.
Det har jo blitt informert at flyselskapene skal ikke belastes for seteavgifter og andre avgifter i perioden 1. jan til og med sept/okt. Edit: Regjeringen vil midlertidig oppheve flypassasjeravgiften for flyginger som finner sted i perioden fra 1. januar 2020 til og med 31. oktober 2020. I tillegg vil den oppheve samtlige lufthavnavgifter til utgangen av juni i år. Fra linken: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/1nbzVQ/regjeringen-varsler-krisepakke-paa-minst-100-milliarder
Nei, de viderefakturerer selvfølgelig ikke et gebyr de ikke har og gebyret fjernes også på vanlige billetter. Dette er en avgiftslette for å øke incentivet for å fly.
Sjekket en reise til Hamburg i juli, der ser det sånn ut: Skulle det bare gjelde på innenlandsreiser?
Tok rask søk, kun innenlands slipper avgifter frem til og med 30. Juni. F.o.m 1. Juli så er skatt og avgifter på 125 kr per vei. Søkte også på utenlands og tyder på at til og med 30. Juni belastes avgift på vei til Norge, men ut fra er det ingen avgift å betale i bonusreise. Angående med Hamburg, så tror jeg at det belastes ekstra pga mellomlanding i CPH, som gjelder danske avgifter.