Det er vel bare Flesland, Værnes, Langnes og Gardermoen som har lounge. De tre førstnevnte omtales litt nedlatende som 'bollebu' fordi her er utvalget noe begrenset (de har alkoholfri drikke, frukt og boller), mens loungen på Gardermoen slett ikke er så verst (100 % bollefri (dog jeg savner alltid boller på Gardermoen...)).
Så er spørsmålet hva herren med arving har av interesser, men siden det nevnes interesse for flyvemaskiner nevner også jeg Norsk luftfartsmuseum i Bodø som jeg synes er et ålreit sted. Ved Gardermoen ligger SAS-museet (har ikke besøkt dette selv). Ellers ligger Langnes tett nok Tromsø sentrum til at man rekker å subbe litt rundt der om ting som taubane, polarmuseum eller lignende kan lokke. I klart vær er innflyvningene til både Bodø og Tromsø veldig fine (om dere får bøllet til dere vindusplass).
Du nevner det med over tre strekninger per veg i bestillinga. SAS-sida tror jeg ikke er i stand til å håndtere mer enn to mellomlandinger m/flybytte (altså tre flyvninger). Der er det vel også noen begrensninger i hvor lang tid det kan være mellom flyvningene og hvilken veg SAS lar deg reise.
Oppdeling i flere bestillinger vil i større grad oppfylle ønsket om å fly mye, men også ha litt tid på flyplassene til det ene eller det andre. Samtidig vil dette selvsagt gi poengene bein å gå på og du mente at 20 000 poeng var mer enn nok til ein slik 'tulletur'.
Ellers er det jo alltids stas med litt propellfly som andre har nevnt her, men så fort Widerøe kommer med i bestillinga, greier ikke SAS å vise annet enn GO-billetter når du skal bestille bonusreiser (IT-kontoret i den bedriften jobber nok med programvare fra attenhundre-og-pil-og-bue). I farten kommer jeg bare på Hammerfest som har en flyplass i gangavstand fra sentrum og som befinner seg på det kommersielle kortbanenettet (kanskje noe på Vestlandet også?).
Dette ble langt, men håper jeg har svart på noe av det du lurte på
I tillegg har du jo fått noen andre tips over her.
Til slutt må jeg bare innrømme at jeg ikke aner om SAS lar deg bestille en bonusreise over telefon der du bygger reisen 'strekning for strekning'. Det høres nesten for godt ut til å være sant. Har noen prøvd det?
Vis alt...